Γνώμη Κύπρου: Break the pattern
16:36 - 08 Ιουνίου 2016
Η Γνώμη Κύπρου άρχισε τη λειτουργία της το 1967 από τον πατέρα της Χριστίνας Χοχλακίδου, Κώστα, ο οποίος το 1953 είχε ιδρύσει τη Γνώμη Ελλάδας (FCBGnomi από το 1981).
Προτάσσοντας την καινοτομία ως βασική αρχή της εταιρικής φιλοσοφίας, η Γνώμη Κύπρου έχει το… θάρρος της γνώμης της και το εκφράζει στο πλαίσιο της πολιτικής της για μιαν εκτός των καθιερωμένων επικοινωνία. Κι αυτά, πάντοτε με τον απαιτούμενο σεβασμό στην ιστορία, τις ιδιαιτερότητες και τις επιδιώξεις του κάθε brand και πελάτη, σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας, Χριστίνα Χοχλακίδου.
Τη γενική διεύθυνση έχει στην Κύπρο από το 2010 ο Μάριος Ιωάννου, ο οποίος πήρε τη σκυτάλη από τον πατέρα του,
Κυριάκο, που ήταν στη θέση αυτή από το 1993 και σε άλλα πόστα από τις αρχές της ίδρυσης της εταιρείας:
«Διακρινόταν πάντα για την ακεραιότητα, τη διορατικότητα και την απλότητά του», ανέφερε η κ. Χοχλακίδου. Τις αρχές αυτές μεταλαμπάδευσε στην εταιρεία κι απετέλεσαν οδηγό τόσο για το προσωπικό όσο και για τη σημερινή διευθύνουσα σύμβουλο, η οποία είχε, στο μεταξύ, αρκούντως γαλουχηθεί από τον πατέρα της: «Ήμουνα τυχερή, γιατί πήρα τις βάσεις της επαγγελματικής μου υπόστασης από την οικογένειά μου. Ο πατέρας μου με έμαθε: Να αγαπώ τη δημιουργία πάνω από την επιτυχία. Να μένω ο εαυτός μου στα εύκολα και στα δύσκολα. Να σέβομαι τους συνεργάτες μου και να μη ντρέπομαι να ζητώ συγνώμη όταν έχω κάνει λάθος. Επιτυχημένος, μου έλεγε, είναι ο άνθρωπος που έχει αφήσει πίσω του αρχές, έργο και ανθρώπους».
Ποιες αρχές διέπουν το management της εταιρείας σας;
Σεβασμός στην ατομικότητα και προσήλωση στην ομαδικότητα. Μας αρέσει η ομαδική δουλειά. Έχουμε μια ομάδα, το management team: Ο Μάριος Ι., η Μαριάννα, η Αναστασία, η Μαίρη, ο Μάριος Δ. κι εγώ. Καθόμαστε κάτω κάθε βδομάδα και αναλύουμε κάθε τι που μας οδήγησε σε μια επιτυχία ή μια αποτυχία. Μα πάνω από όλα έχουμε 50 ταλαντούχους ανθρώπους που μας στηρίζουν και σεβόμαστε την ατομικότητα του καθενός. Χρειαζόμαστε κάθε ένα από τα μυαλά των συνεργατών μας. Όλοι είναι σημαντικοί. Χρειαζόμαστε και αυτούς που μεγάλωσαν μέσα στην εταιρεία και τους νέους που μας φέρνουν νέες εμπειρίες.
Ποια θέση έχει η επιμόρφωση στην καθημερινή εταιρική πρακτική;
Δεν σταματάμε να μαθαίνουμε. Η εκπαίδευση είναι σημαντικός παράγοντας. Θέλουμε η εταιρεία μας να είναι μελίσσι ταλέντων. Θέλουμε η Γνώμη να είναι σχολείο για τον τομέα στην Κύπρο. Θέλουμε ο κόσμος μας να είναι περήφανος για την εταιρεία στην οποία εργάζεται, να βάζουμε στόχους που αφορούν όλον τον κλάδο της επικοινωνίας και όχι μόνο εμάς. Δεν ξεχνάμε πως κάθε μέρα κρινόμαστε τόσο για τη δουλειά μας όσο και για τα αποτελέσματα που πετυχαίνουμε για λογαριασμό των διαφημιζομένων και συνεργατών μας.
Για ποιες αξίες σας θέλετε να σας επιλέγουν οι πελάτες;
Για τη γνώση και τη στρατηγική μας, για τη δημιουργικότητα και την ακεραιότητά μας. Χωρίς ακεραιότητα δεν κερδίζεις σεβασμό. Είναι αδιαπραγμάτευτη αξία της Γνώμης και των ανθρώπων της διαχρονικά.
Η δημιουργικότητα είναι ο μαγικός τρόπος για να μεταλλάσσεις τη γνώση σε επικοινωνία κι εκείνη με τη σειρά της σε αποτέλεσμα και απόφαση επιλογής, που θα εμπλέξει τον καταναλωτή και θα τον οδηγήσει σε συγκεκριμένα actions.
Πώς ερμηνεύετε και συνεπώς βιώνετε τη δημιουργικότητα;
Η δημιουργικότητα δεν είναι ποτέ προβλέψιμη. Ξαφνιάζει, προκαλεί, εμπνέει. Οδηγεί σε αλλαγή συμπεριφοράς. Έχει, επίσης, πάντοτε στόχους. Γι’ αυτό, άλλωστε, αμειβόμαστε. Για να πετυχαίνουμε συγκεκριμένους στόχους. Για να πείθουμε τον κόσμο να αναθεωρεί απόψεις ή ακόμα πιο σημαντικό, να αλλάζει συμπεριφορά απέναντι σε brands, στερεότυπα και τάσεις. Η ιδέα είναι μια. Τα μέσα μπορεί να διαφέρουν. Η ιδέα πρέπει να μπορεί να εφαρμόζεται σε όλα τα μέσα.
Θέλουμε να είμαστε η πιο δημιουργική εταιρεία και το αποτέλεσμα της δημιουργικότητας να το απολαμβάνουν οι πελάτες μας, κατακτώντας τους εμπορικούς τους στόχους. Θέλουμε να είμαστε δημιουργικοί, όχι μόνο στο δημιουργικό τμήμα, αλλά στον τρόπο που λειτουργούμε όλοι, στον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα, στον τρόπο που στηρίζουμε τους ανθρώπους μας.
Η γνώση, εφαρμοσμένη στη σωστή στρατηγική, είναι βασικό συστατικό εταιρικής επιτυχίας. Η γνώση είναι εταιρική μας κουλτούρα. Σε γεμίζει εμπιστοσύνη στις ικανότητές σου να παράγεις δημιουργικό προϊόν, να αναζητάς επαγγελματικές ευκαιρίες, να διακρίνεις τις προκλήσεις και να ανταποκρίνεσαι με διορατικότητα σε αυτές.
Πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα στη διαφήμιση;
Διανύουμε μια εποχή που, κατά τη γνώμη μου, επικρατούν δύο καίριες τάσεις. Από τη μια, ο κατακερματισμός του κόσμου των media, με το online περιβάλλον να αλλάζει όλο τον τρόπο με τον οποίο χτίζαμε την επικοινωνία μέχρι τώρα και με κύριο ερώτημα: Μήπως κάνουμε το μέσον πιο σημαντικό από το μήνυμα;
Από την άλλη, τα brands που δεν εμπλέκονται σε αμφίδρομη σχέση με τους καταναλωτές, οι μάρκες που απλώς σου μιλάνε και δεν σε ακούνε, πολύ γρήγορα πέφτουν πια στην απόλυτη ανυποληψία. Δεν αρκεί το μερίδιο φωνής για να τα σώσει πρόσκαιρα. Και οι δύο αυτές τάσεις έχουν κοινό σημείο: Τον καταναλωτή ο οποίος παίρνει πλέον την παρτίδα στα χέρια του.
Περνά, λοιπόν, σε εντελώς νέα φάση η επικοινωνία;
Νομίζω ότι περνάμε ένα rebranding της ίδιας της επικοινωνίας. Η νέα γενιά ταλαντούχων ανθρώπων της διαφήμισης έχει παντρεμένα στο DNA της τη δημιουργικότητα και τα data. Έχει βιώσει τι θα πει engagement, γιατί είναι η γενιά που το έζησε και δεν το έμαθε όπως εμείς. Παρ’ όλα αυτά, όμως, θα εξακολουθήσω να πιστεύω ότι στην εποχή του behavior branding, των data, του programmatic buying/ planning και του online content, η ικανότητα να μπορείς να μεταλλάσσεις τη γνώση σε μαγεία («turning intelligence into magic», Sir J.Hegarty) θα είναι πάντα η ουσία της δουλειάς μας, το κριτήριο της επιτυχίας μιας επικοινωνίας.
Ποια είναι, με δυο λόγια, η εταιρική σας φιλοσοφία;
Να είμαστε πάντα πρώτοι στην καινοτομία. Γι’ αυτό, εξάλλου, πιστεύουμε στα εξής: «Respect your colleague. Respect your client. Respect competition. Be open, keep calm and break the pattern».
Ποιοι είναι οι κυριότεροι πελάτες της Γνώμης;
Η Γνώμη έχει δουλέψει για τις μεγαλύτερες εταιρείες της Κύπρου: Α/φοί Λανίτη (Coca-Cola), Τράπεζα Κύπρου, Cybarco, Όμιλος Εταιρειών Φώτος Φωτιάδης (Carlsberg), Deloitte, Χαραλαμπίδης Κρίστης, Σ & Γ Κολοκασίδης (Ford), Argosy.
Σήμερα, οι κυριότεροι της πελάτες είναι οι: Lidl, Cyta, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Ελληνική Τράπεζα, GPM-Henkel, C.A. Papaellinas, C CIC Automasters/ Mercedes, CIPA, ipH Iakovos Photiades Foodstuff Suppliers, Α. Μιντίκκης Φάρμα, Red Bull, The Grammar School, Demstar Automotive, 3Μ και αρκετοί άλλοι.
Εξυπηρετεί, επίσης, ένα σημαντικό πελατολόγιο ως media agency τόσο ανεξάρτητα (Rologis Group of Companies, Giotis, Optima, S-26, Lifepharma κ.ά.) όσο και μέσα από το affiliation της με την Dentsu Aegis Media (Mondelez, Kellogg’s, Mastercard, Mango, Aegean).
Ποιες ξεχωρίζετε ως τις σημαντικότερες καμπάνιες σας;
Όλες οι δουλειές είναι σημαντικές και τυγχάνουν του ίδιου σεβασμού από την ομάδα μας, γι’ αυτό μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω τις σημαντικότερες. Θα αναφερθώ, όμως, σε κάποιες που είχαν πιο ολοκληρωμένη αντιμετώπιση σε 360° επικοινωνία, όπως ήταν η καμπάνια, 5 Χρόνια Χαμόγελα, για τα πεντάχρονα της Lidl στην Κύπρο.
Επίσης, για τη Cytamobile-Vodafone η «κουφή» καμπάνια των soeasy freebies, η iconic καμπάνια για worry-free επικοινωνία με τον Χάρη στα Καλύτερά του και η 360° καμπάνια για τα RED 4G, Power to the Ρeople, η οποία επεκτάθηκε με μεγάλη επιτυχία στο digital μέσα από το shaRED site, που σχεδίασε και χρησιμοποιεί για διάφορα online activations.
Για το 2016 σημαντικές ήταν και οι πρώτες δουλειές με την Ελληνική Τράπεζα και το νέο της tonality, όπως η Μπάρτσα και ο Φραντζόλας-Ιππότης για τις κάρτες της.
Όταν… η Γνώμη μετρά
• Η Γνώμη Κύπρου έχει 50 συνεργάτες.
• Ανήκει σε έναν ευρύτερο όμιλο επικοινωνίας με τις εταιρείες: FCB Gnomi, MSPS (Κύπρου, Ελλάδος, Βουλγαρίας, Ρουμανίας) και Cinenews με:
- 220, συνολικά, μόνιμους συνεργάτες.
- 30 εκατομμύρια ευρώ ετήσιο τζίρο.
- 600+ νέες εργασίες ετησίως.
- 10.000+ προωθητικά προγράμματα κάθε χρόνο.
- 600.000+ επισκέψεις σε σημεία πώλησης ετησίως.
- 30.000+ posts και άρθρα.
- 840.000+ likes τον χρόνο.