Powered by

Σημάδια κόπωσης στον ελληνικό τουρισμό

Τα αποτελέσματα του πρόσφατου... «τσεκ απ» στο οποίο υποβλήθηκε ο ελληνικός τουρισμός (οι μελέτες που παρουσίασαν σχεδόν ταυτόχρονα το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων και η Eurobank) φέρνουν στο προσκήνιο τις στρατηγικού χαρακτήρα αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν από κυβέρνηση και επιχειρηματικό κόσμο για το μέλλον του.

Ο τομέας που έσυρε σχεδόν μόνος του το κάρο της ελληνικής οικονομίας στην εποχή των μνημονίων εμφανίζει, ήδη, σημάδια κόπωσης και είναι πλέον αυταπόδεικτη η ανάγκη ένταξής του σε εντατικό πρόγραμμα «αναζωογόνησης».

Η κατάσταση θα μπορούσε να αποδοθεί με τα λόγια που χρησιμοποίησε κατά την παρουσίαση της μελέτης της Eurobank ο Γ.Δ/ντής του αεροδρομίου της Αθήνας Γιάννης Παράσχης για να περιγράψει το «φρενάρισμα» της αλματώδους αύξησης της κίνησης των τελευταίων χρόνων:«Η επική ανάκαμψη της κίνησης προς την Αθήνα που διαρκεί, ήδη, δυόμισι χρόνια, μπορούμε τώρα πια να πούμε πως ολοκληρώθηκε στο α' τρίμηνο του 2016».

Παρά το «φρένο», ωστόσο, η ανοδική τάση για την Αθήνα παραμένει, καθώς το Μάιο η επιβατική κίνηση εξωτερικού κατέγραψε αύξηση 7,4% ενώ στο πεντάμηνο η άνοδος ήταν 7,3%.

Κι αν ο τουρισμός ήταν η ατμομηχανή της οικονομίας την περίοδο 2013-2015 η Αθήνα ήταν εκείνη που πρόσφερε τα... καύσιμα! Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία (ΤτΕ, ΣΕΤΕ) κατά την τελευταία διετία οι ξένοι επισκέπτες στην Ελλάδα αυξήθηκαν από 17,9 εκατ. το 2013 σε 23,6 εκατ. Το 2015 (εκτός κρουαζιέρας). Η αύξηση, δηλαδή έφθασε τα 5,6 εκατ. επισκέπτες.

Στο ίδιο διάστημα, το αεροδρόμιο της Αθήνας υποδέχθηκε 3,4 εκατ. περισσότερους επιβάτες εξωτερικού. Κατά 60%, δηλαδή, η άνοδος του ελληνικού τουρισμού οφείλεται στο «ράλι» της Αθήνας. Ας υπενθυμίσουμε ότι σε μεγάλο ποσοστό οι επιβάτες που φθάνουν στην Αθήνα μετεπιβιβάζονται σε άλλη πτήση εσωτερικού για να κατευθυνθούν ως τον τελικό τους προορισμό που συνήθως είναι κάποιο νησί.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι οι χαμηλές «πτήσεις» της κίνησης προς την Αθήνα σε μονοψήφια ποσοστά αύξησης (σε σύγκριση με τα τριπλάσια ποσοστά της προηγούμενης διετίας), είναι βέβαιο πως θα αποτυπωθεί στα συνολικά μεγέθη του ελληνικού τουρισμού το 2016. Επιπλέον, αναμένεται να επηρεάσει την τουριστική κίνηση και σε πολλούς άλλους προορισμούς εξαιτίας των (λιγότερων) επιβατών που θα αλλάζουν πτήση στην Αθήνα.

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

Δειτε Επισης

Κόντρα στο παγκόσμιο χρέος το ελληνικό-Το ΔΝΤ προβλέπει μεγάλη μείωση ως το 2030
Τι σημαίνουν για την ελληνική οικονομία τα υπερπλεονάσματα του 2024
Κ. Mητσοτάκης: Επιστροφή ενός ενοικίου σε ενοικιαστές κάθε Νοέμβριο και €250 καθαρά σε 1,5 εκατ. συνταξιούχους και ΑΜΕΑ
Νίκος Παπαθανάσης: Μια ακόμη διεθνής αντικειμενική αναγνώριση η αναβάθμιση από Standard & Poor’s
Νέα αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από S&P-Σε ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές το ελληνικό αξιόχρεο
Στις αγορές για άντληση €250 εκατ. το ελληνικό δημόσιο με δεκαετές ομόλογο
Στο 2,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάρτιο-«Άλμα» 54,5% στο αέριο, «βουτιά» 23,3% στο λάδι
Στα €5,26 δις το εμπορικό έλλειμμα το πρώτο δίμηνο στην Ελλάδα-Μειώθηκε κατά 5,6%
Κ. Μητσοτάκης: Η Ελλάδα είναι υπέρ της ενιαίας αντίδρασης Ε.Ε. απέναντι στους δασμούς Τραμπ
Πόσο θα επηρεάσουν την Ελλάδα οι δασμοί του Τραμπ-Οι επιπτώσεις στις εξαγωγές, ποιοι κλάδοι επηρεάζονται