Powered by

Σημάδια κόπωσης στον ελληνικό τουρισμό

Τα αποτελέσματα του πρόσφατου... «τσεκ απ» στο οποίο υποβλήθηκε ο ελληνικός τουρισμός (οι μελέτες που παρουσίασαν σχεδόν ταυτόχρονα το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων και η Eurobank) φέρνουν στο προσκήνιο τις στρατηγικού χαρακτήρα αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν από κυβέρνηση και επιχειρηματικό κόσμο για το μέλλον του.

Ο τομέας που έσυρε σχεδόν μόνος του το κάρο της ελληνικής οικονομίας στην εποχή των μνημονίων εμφανίζει, ήδη, σημάδια κόπωσης και είναι πλέον αυταπόδεικτη η ανάγκη ένταξής του σε εντατικό πρόγραμμα «αναζωογόνησης».

Η κατάσταση θα μπορούσε να αποδοθεί με τα λόγια που χρησιμοποίησε κατά την παρουσίαση της μελέτης της Eurobank ο Γ.Δ/ντής του αεροδρομίου της Αθήνας Γιάννης Παράσχης για να περιγράψει το «φρενάρισμα» της αλματώδους αύξησης της κίνησης των τελευταίων χρόνων:«Η επική ανάκαμψη της κίνησης προς την Αθήνα που διαρκεί, ήδη, δυόμισι χρόνια, μπορούμε τώρα πια να πούμε πως ολοκληρώθηκε στο α' τρίμηνο του 2016».

Παρά το «φρένο», ωστόσο, η ανοδική τάση για την Αθήνα παραμένει, καθώς το Μάιο η επιβατική κίνηση εξωτερικού κατέγραψε αύξηση 7,4% ενώ στο πεντάμηνο η άνοδος ήταν 7,3%.

Κι αν ο τουρισμός ήταν η ατμομηχανή της οικονομίας την περίοδο 2013-2015 η Αθήνα ήταν εκείνη που πρόσφερε τα... καύσιμα! Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία (ΤτΕ, ΣΕΤΕ) κατά την τελευταία διετία οι ξένοι επισκέπτες στην Ελλάδα αυξήθηκαν από 17,9 εκατ. το 2013 σε 23,6 εκατ. Το 2015 (εκτός κρουαζιέρας). Η αύξηση, δηλαδή έφθασε τα 5,6 εκατ. επισκέπτες.

Στο ίδιο διάστημα, το αεροδρόμιο της Αθήνας υποδέχθηκε 3,4 εκατ. περισσότερους επιβάτες εξωτερικού. Κατά 60%, δηλαδή, η άνοδος του ελληνικού τουρισμού οφείλεται στο «ράλι» της Αθήνας. Ας υπενθυμίσουμε ότι σε μεγάλο ποσοστό οι επιβάτες που φθάνουν στην Αθήνα μετεπιβιβάζονται σε άλλη πτήση εσωτερικού για να κατευθυνθούν ως τον τελικό τους προορισμό που συνήθως είναι κάποιο νησί.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι οι χαμηλές «πτήσεις» της κίνησης προς την Αθήνα σε μονοψήφια ποσοστά αύξησης (σε σύγκριση με τα τριπλάσια ποσοστά της προηγούμενης διετίας), είναι βέβαιο πως θα αποτυπωθεί στα συνολικά μεγέθη του ελληνικού τουρισμού το 2016. Επιπλέον, αναμένεται να επηρεάσει την τουριστική κίνηση και σε πολλούς άλλους προορισμούς εξαιτίας των (λιγότερων) επιβατών που θα αλλάζουν πτήση στην Αθήνα.

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

Δειτε Επισης

Η ελληνική εταιρεία τεχνολογίας τροφίμων που στηρίζει με 20 εκατ. ευρώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος...Αυξήθηκαν καταθέσεις και δάνεια τον Ιούνιο
Εξαγοράζει την «Σπιτική Κουζίνα» για να προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές σε μαγειρευτά φαγητά η Σκλαβενίτης
Ανεβάζει στροφές η αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Πρωτογενές πλεόνασμα €4,52 δις κατέγραψε η Ελλάδα το πρώτο-Αύξηση 7,5% στα φορολογικά έσοδα
Οι κίνδυνοι και οι συστάσεις του Δημοσιονομικού Συμβουλίου για την ελληνική οικονομία
Έκλεισε το deal για την πώληση της Ευρωκλινικής στην Generali Hellas
Κρουαζιέρες στην Ελλάδα: Σε ισχύ από σήμερα το τέλος ανά επιβάτη-Διαφοροποιείται το ύψος του τέλους ανά νησί
Παγκόσμιος πρωταθλητής αποδόσεων το Χρηματιστήριο Αθηνών το 2025-Γιατί οι διεθνείς επενδυτές αγοράζουν Ελλάδα
Ισχυρότερο πλαίσιο εποπτείας τραπεζών-Τι προβλέπεται για χορηγήσεις δανείων, ελέγχους για ξέπλυμα και αναφορές παραβάσεων