Η μάχη του γάλακτος: Λανίτη Vs Χαραλαμπίδης-Κρίστης
07:15 - 28 Ιουνίου 2016
Διασταυρώνουν καθημερινά τα ξίφη τους με στόχο να διατηρήσουν την προτίμηση και εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού δίνουν επώνυμα προϊόντα. Με τίποτα να μην θεωρείται δεδομένο στο χώρο του λιανικού εμπορίου και την επόμενη μέρα να μην θυμίζει τίποτα από την προηγούμενη, επιλέξαμε να παρουσιάσουμε τα δύο επικρατέστερα brands στην κατηγορία γάλακτος, Λανίτη και Χαραμπίδης-Κρίστης, με τους brand managers να μοιράζονται στο IN Business όχι μόνο την ιστορία των προϊόντων, αλλά και τους λόγους που επικράτησαν έναντι άλλων ανταγωνιστών.
ΓΑΛΑ ΛΑΝΙΤΗ
Το Φρέσκο Γάλα Λανίτη, που παράγεται στο εργοστάσιο φρέσκου γάλακτος της εταιρείας στη Λευκωσία με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα, κυκλοφόρησε στην αγορά πριν από 15 χρόνια.
Το χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνει: Το Φρέσκο Γάλα Λανίτη με 3% και με 1,5% λιπαρά και άπαχο με 0,1%, το Lact Light με 80% μειωμένη λακτόζη και 1% λιπαρά, το Calcium Plus με 40% περισσότερο ασβέστιο και 1% λιπαρά και το σοκολατούχο ρόφημα γάλακτος Kiddo.
H Α/φοί Λανίτη μπήκε στην αγορά του φρέσκου γάλακτος τον Οκτώβριο του 2001, επενδύοντας σε υψηλής ποιότητας εγκαταστάσεις παραγωγής και παρουσίασε στην Κύπρο τις συσκευασίες PET.
Το 2008 η εταιρεία προχώρησε σε μια μεγάλη επένδυση για την εισαγωγή της καινοτόμου για τη χώρα μας ασηπτικής γραμμής παραγωγής, με βάση τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα. Ακόμα, στο σημαντικό ορόσημο των 10 χρόνων, η Α/φοί Λανίτη ανανέωσε τη συσκευασία του φρέσκου γάλακτος, με στόχο την ευκολότερη χρήση του και ενδυνάμωσε την εικόνα του προϊόντος με την εκστρατεία επικοινωνίας, Το Γάλα μας Σήμερα.
Τον Οκτώβριο του 2011, απαντώντας στην ανάγκη των καταναλωτών για μεγαλύτερες συσκευασίες, λάνσαρε την οικονομική των 2L, ενώ το 2014 έφερε στην αγορά το σοκολατούχο ρόφημα γάλακτος Kiddo, το οποίο διακρίθηκε ως ένα από τα καλύτερα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης.
Καινοτομίες
Βασικό στοιχείο καινοτομίας είναι η δημιουργία νέων προϊόντων και κατηγοριών, με στόχο την ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών και στις τάσεις της αγοράς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το Kiddo flavored milk και το γάλα μακράς διαρκείας.
Target audience
Το target audience μεταβάλλεται ανάλογα με την κατηγορία και το προϊόν. Στόχος της εταιρείας είναι να εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων των καταναλωτών, παιδιών και ενηλίκων, γι’ αυτό και στοχεύει διαρκώς στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της.
Σημεία πώλησης
Τα προϊόντα της Α/φοί Λανίτη είναι διαθέσιμα μέσω ενός ιδιαίτερα διευρυμένου δικτύου σε περισσότερα από 2.500 σημεία σε όλη την Κύπρο.
Προκλήσεις
Κύρια πρόκληση είναι η διατήρηση, αλλά και η βελτίωση των υψηλών προτύπων που η ίδια η εταιρεία έχει θέσει, η ανταπόκριση στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και τάσεις της αγοράς και συνεπώς ο ανάλογος εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα.
ΓΑΛΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΚΡΙΣΤΗΣ
Η εταιρεία Χαραλαμπίδης Κρίστης δημιουργήθηκε με τη συνένωση των δύο μεγαλύτερων γαλακτοβιομηχανιών της Κύπρου. Η ιστορία παραγωγής παστεριωμένου γάλακτος της εταιρείας Χαραλαμπίδης ξεκίνησε το 1945 και της Κρίστης το 1954.
Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα Χαραλαμπίδης Κρίστης συλλέγεται καθημερινά από τις ίδιες φάρμες που συνεργάζονται με την εταιρεία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πριν από την παραλαβή ελέγχονται όλα τα ποιοτικά στοιχεία του γάλακτος. Στη συνέχεια παστεριώνεται, ομογενοποιείται και εμφιαλώνεται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Λεμεσό. Όλη η παραγωγική διαδικασία γίνεται στη βάση των πιο αυστηρών συνθηκών υγιεινής. Το τμήμα ποιοτικού ελέγχου διασφαλίζει με τις ενέργειάς του ότι το τελικό προϊόν είναι αγνό, ασφαλές και υψηλής διατροφικής αξίας.
Σημεία - σταθμοί
• 2011: Συνένωση των γαλακτοβιομηχανιών Χαραλαμπίδης και Κρίστης.
• 2013: Λανσάρισμα συσκευασίας φρέσκου γάλακτος 2L με χερούλι.
• 2015: Λανσάρισμα συσκευασίας φρέσκου γάλακτος 1L με χερούλι.
Φιλοσοφία
Η φιλοσοφία του γάλακτος Χαραλαμπίδης Κρίστης έγκειται στη φροντίδα και ταυτότητα του είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, η αγνότητα κι η φρεσκάδα.
Καινοτομία
Η πιο πρόσφατη και σημαντική καινοτομία είναι η νέα βολική συσκευασία με χερούλι. «Επενδύσαμε σε γραμμή παραγωγής της πλαστικής φιάλης και σε εξειδικευμένη συσκευαστική, η οποία εμφιαλώνει το γάλα μέσα σε δευτερόλεπτα, αμέσως μετά την παραγωγή του μπουκαλιού», τόνισε η senior brand manager της εταιρείας, Άντρη Γεωργίου. Και πρόσθεσε: «Έχουμε συμβάλει τα μέγιστα, ώστε ο Κύπριος καταναλωτής να έχει σήμερα τη δυνατότητα να απολαμβάνει το φρέσκο παστεριωμένο γάλα που ταιριάζει στις διατροφικές του ανάγκες. Εμείς αναπτύξαμε το φρέσκο γάλα με μειωμένα ή καθόλου λιπαρά, με μειωμένη λακτόζη και με έξτρα ασβέστιο».
Target audience
Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα απευθύνεται στο σύνολο του πληθυσμού της Κύπρου. Η εξαγωγή του είναι αδύνατη, αφού έχει διάρκεια μερικών μόνο ημερών.
Σημεία πώλησης
Διατίθεται μέσω όλων των καναλιών λιανικού εμπορίου και σε πέραν των 2.500 σημείων πώλησης παγκύπρια.
Προώθηση
Η επικοινωνία του προϊόντος περιλαμβάνει τα παραδοσιακά Μέσα, όμως πραγματοποιείται και μέσα από τα κανάλια της Χαραλαμπίδης Κρίστης στα social media.
Ανταγωνισμός
«Υπάρχει συνεχής ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις του κλάδου τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε σχέση με τις διεθνείς τάσεις. Στοχεύουμε και είμαστε πάντοτε μπροστά από τους ανταγωνιστές μας, γι’ αυτό είναι αναγκαίο να ξέρουμε πού κινούνται», σημείωσε η κ. Γεωργίου, η οποία καταλήγοντας είπε ότι η εταιρεία διερευνά συνεχώς τις αλλαγές στις διατροφικές ανάγκες, για να είναι πάντοτε πρωτοπόρος και να προσφέρει καθημερινά στον καταναλωτή το καλύτερο.