Η μάχη του καφέ: Λαϊκό Vs Χαραλάμπους

Καθημερινή «μάχη» για να διατηρήσουν την προτίμηση και εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού δίνουν επώνυμα προϊόντα. Με τίποτα να μην θεωρείται δεδομένο στο χώρο του λιανικού εμπορίου και την επόμενη μέρα να μην θυμίζει τίποτα από την προηγούμενη, επιλέξαμε να παρουσιάσουμε τα δύο επικρατέστερα brands στην κατηγορία κυπριακός καφές, Λαϊκού και Χαραλάμπους, με τους brand managers να μοιράζονται στο IN Business όχι μόνο την ιστορία των προϊόντων, αλλά και τους λόγους που επικράτησαν έναντι άλλων ανταγωνιστών. 

 

ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΑΦΕΣ ΤΟΥ ΛΑΪΚΟΥ

Ο κυπριακός παραδοσιακός καφές του Λαϊκού έχει διανύσει μια ιστορία 60 χρόνων στο νησί. Το 1948 μια ομάδα επαγγελματιών καφετζήδων ίδρυσαν το Λαϊκό Καφεκοπτείο, έχοντας στη διάθεσή τους ένα μεταχειρισμένο χειροκίνητο καβουρδιστή κι ένα μύλο. Όπως τόνισε ο brand manager του Λαϊκού Καφεκοπτείου, Αντρέας Χατζηλάμπρου, «από τότε η εταιρεία, ως πρωτοπόρος στον τομέα της, συνεχίζει να προμηθεύει τους κατοίκους του νησιού με μια αγαπημένη γεύση».

Σημεία - σταθμοί
•    1948: Ιδρύθηκε το Λαϊκό Καφεκοπτείο στην οδό Χρυσοχόων στη Λευκωσία και ξεκίνησε στην πρωτεύουσα η πρώτη διανομή καφέ με ποδήλατο σε επαγγελματίες καφετζήδες.
•    1955: Το μικρό εργαστήρι στεγάστηκε σε ιδιόκτητο κτίριο στην οδό Αρχαγγέλου Μιχαήλ στο Καϊμακλί και στην πορεία εμπλουτίστηκε με 
σύγχρονα μηχανήματα καβουρδίσματος και αλέσματος καφέ καθώς και αυτοκίνητα για τη διανομή.
•    1958: Ξεκίνησε η διανομή καφέ από την ίδια την εταιρεία σε όλες τις επαρχίες. 
•    1973: Το καφεκοπτείο μεταφέρθηκε σε νέο εργοστάσιο, στην οδό Ιππάρχου (νυν Α. Παπακώστα) στο Καϊμακλί. Έκτοτε συνεχείς αναβαθμίσεις και προσθήκες γίνονται στη γραμμή παραγωγής, όπως η πιστοποίηση ISO 22000. 

Φιλοσοφία
Ο κυπριακός Καφές Λαϊκού έχει μια ξεχωριστή θέση στη συνείδηση των καταναλωτών, έγινε τρόπος ζωής και φαίνεται ότι η κατανάλωσή του αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου, γεγονός στο οποίο συμβάλλει και το ότι αυτό το είδος του καφέ θεωρείται πιο υγιεινό από άλλα. 

«Ο Καφές Λαϊκού συνδέεται άμεσα με χαρακτηριστικά και συναισθήματα, όπως το πάθος για τη ζωή, την όρεξή μας για πρωινό ξύπνημα, την τόνωση κατά τη διάρκεια της μέρας, με τις αμέτρητες οικογενειακές στιγμές», ανέφερε. Και πρόσθεσε: «Η φιλία, η δουλειά, οι στιγμές χαράς και λύπης που συνοδεύουν τη ζωή είναι χρόνια συνδεδεμένες με τη φιλοσοφία του Καφέ Λαϊκού, της κυπριακής παράδοσης και κουλτούρας». 

Καινοτομία
Το τι καθιστά τον Καφέ Λαϊκού υψηλής ποιότητας είναι μια σειρά από διαδικασίες και μυστικά που επαναλαμβάνονται κάθε φορά κατά τη διάρκεια της παραγωγής: «Γίνεται σωστή επιλογή πρώτης ύλης, δηλαδή, των σωστών ποικιλιών του ωμού κόκκου. Καβουρδίζεται στις σωστές και σταθερές θερμοκρασίες, ώστε το αποτέλεσμα να είναι πάντα το ίδιο κι ακολούθως ο καφές αλέθεται σε συγκεκριμένες βαθμίδες. Μετά, πακετάρεται σε ειδικό συσκευαστικό υλικό, το οποίο διασφαλίζει την ποιότητα του προϊόντος. Αξίζει να σημειωθεί πως δεν προστίθεται κανένα πρόσθετο ή συντηρητικό».  

Σημεία πώλησης
Πωλείται σε περισσότερα από 3.000 σημεία λιανικής πώλησης, ενώ ταυτόχρονα διανέμεται σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και αλυσίδες τροφοδοσίας.

Προώθηση
Κατά τη διάρκεια του έτους, ο Καφές Λαϊκού «μιλά» στον καταναλωτή με 360 μοιρών επικοινωνία. Τα τελευταία χρόνια, μέσα από τη σελίδα του στο Facebook, έχει κτιστεί μια πλατφόρμα καθημερινής επικοινωνίας με το κοινό, μέσα από διαγωνισμούς, φωτογραφικό υλικό, αλλά και ιατρικό ενημερωτικό υλικό, που ετοιμάζεται από ομάδα επιστημόνων, με σχετικά άρθρα για την καλή ζωή. Επίσης, μέσα από διάφορες στήλες εντύπων, στηρίζει και προβάλλει το έργο Κυπρίων καλλιτεχνών. Τέλος, κατά διαστήματα, στα ράφια των υπεραγορών συνοδεύεται με παλιά και νέα φλιτζάνια ή με άλλα κλασικά προϊόντα συνυφασμένα με τον καφέ.  

Προκλήσεις
«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές να εντάξουν τον Καφέ Λαϊκού στην καθημερινότητά τους. Εξάλλου, οι σύγχρονες τάσεις δείχνουν μια στροφή προς το ντόπιο, το διαχρονικό, το άρρηκτα συνδεδεμένο με τον τόπο μας». 

Ανταγωνισμός
Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος τόσο από άλλα κυπριακά και ελλαδικά brands, που ασχολούνται αποκλειστικά στον χώρο, όσο και από private labels μάρκες που απευθύνονται σε όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα. Η παρακολούθηση της κατηγορίας και του ανταγωνισμού γίνεται, κυρίως, μέσω ποσοτικών και ποιοτικών ερευνών, που εξασφαλίζονται συστηματικά από ειδικευμένα γραφεία.


ΚΑΦΕΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ 

O Γεώργιος Χαραλάμπους δημιούργησε το 1943 ένα άρτια οργανωμένο για την εποχή καφεκοπτείο στην Κύπρο, που στεγαζόταν στην οδό Λήδρας. Έτσι γεννήθηκε μια από τις αρχαιότερες μάρκες κυπριακού προϊόντος, ο Καφές Χαραλάμπους, για την οποίο η επιβράβευση έρχεται όλα αυτά τα χρόνια μέσα από την αφοσίωση του καταναλωτή, η οποία, όπως καταγράφεται στις έρευνες αγοράς, είναι από τις ψηλότερες στην αγορά.

Η παράδοση, η οικογένεια και η φιλοξενία, αξίες διαχρονικές στην κυπριακή κοινωνία, είναι συνυφασμένες με τον κυπριακό καφέ και έρευνες αποδεικνύουν ότι οι νέοι σήμερα αρχίζουν να πίνουν κυπριακό καφέ όταν δημιουργήσουν το δικό τους νοικοκυριό.

Το 1998 ανέλαβε τη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης η τρίτη γενιά. Κατά την τελευταία δεκαπενταετία υλοποιήθηκαν ουσιαστικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις στον τομέα οργάνωσης και παραγωγής, με αποτέλεσμα όλες οι δραστηριότητες της εταιρείας να είναι σήμερα πιστοποιημένες με ISO22000:2005.

Καινοτομία
Τον Μάρτιο του 2000 το Καφεκοπτείον Γ. Χαραλάμπους τοποθέτησε στην αγορά ένα νέο προϊόν σε πράσινη μεταλλική συσκευασία, τον καφέ El Primero, που παρασκευάζεται από ποικιλίες που δεν χρησιμοποιούνται παραδοσιακά για την παρασκευή κυπριακού καφέ, αλλά περιλαμβάνουν καφέ άγριας βλάστησης που μεγαλώνει στα βουνά της Αιθιοπίας εντελώς φυσικά.

Ακόμα, τον Ιούλιο του 2001 λανσαρίστηκε ο πρώτος κυπριακός καφές χωρίς καφεΐνη σε κόκκινη μεταλλική συσκευασία. Η καφεΐνη αφαιρείται με ειδική επεξεργασία χωρίς τη χρήση χημικών.  

Σημεία πώλησης
Ο στόλος διανομής της εταιρείας περιλαμβάνει εβδομήντα οχήματα που εξυπηρετούν, σε εβδομαδιαία βάση, 5.000 πελάτες. Καλύπτονται σημεία λιανικής πώλησης, όπως μεγάλες υπεραγορές, παντοπωλεία, φρουταρίες, μέχρι περίπτερα και φούρνοι, αλλά και σημεία μαζικής εστίασης, όπως, ξενοδοχεία, πλοία, καφενεία, σωματεία, καφετέριες και καντίνες. Ο Καφές Χαραλάμπους εξάγεται από το 1964 στο Ηνωμένο Βασίλειο και αργότερα σε Αυστραλία και Γερμανία. Σήμερα «ταξιδεύει», επίσης, σε Ισραήλ,  Λιθουανία, Ρωσία και αλλού.

Ανταγωνισμός 
Οι βασικοί παίκτες στην κατηγορία του κυπριακού καφέ είναι δύο. Το γεγονός ότι έχουν γίνει αρκετές και πολύ έντονες προσπάθειες τα τελευταία δέκα χρόνια για να εισέλθει και τρίτος παίκτης ως βασικός στην αγορά, χωρίς ουσιαστική επιτυχία, είναι κάτι που καταδεικνύει ότι η αφοσίωση στις δύο υφιστάμενες μάρκες είναι ιδιαίτερα ψηλή αλλά και ότι ο τρόπος λειτουργίας των δύο εταιρειών είναι αποτελεσματικός.

Δειτε Επισης

Τα δύο νέα συναρπαστικά αυτοκίνητα που αποκάλυψε ο Όμιλος Πηλακούτα-Σχεδιασμένα για οδηγική απόλαυση
Ocean Basket: Γιορτάζουν 16 χρόνια δυναμικής παρουσίας-Συνεργασία με το ίδρυμα Always Ioanna Skordi
Υπεύθυνη ηλεκτροκίνηση σε ένα ανυψωμένο πακέτο SUV-Tο Kia EV3 είναι έτοιμο για την Ευρώπη
Η χριστουγεννιάτικη ταινία της Lidl και το ερώτημα που θέτει η φετινή καμπάνια(video)
Η FASTAQ λανσάρει μια καινοτόμο πλατφόρμα ανταλλαγής ακινήτων στην Κύπρο
Στην Κύπρο με ανανεωμένο στυλ και κορυφαίες επιδόσεις η νέα Ford Mustang-Τα 60 χρόνια ιστορίας
Volkswagen: Αναθεώρησε τις προοπτικές της για το 2024-Πιο αδύναμη απόδοση από την αναμενόμενη
Θρίαμβος της Hyundai στο ράλι «Ακρόπολις» 2024-Και στις τρεις θέσεις του βάθρου των νικητών
Νέα παγωτά PAPAFiLiPOU Protein: Μαζί σου και στην προπόνηση
Η Maserati στο Goodwood Festival of Speed 2024 με δύο ειδικές εκδόσεις