Η μάχη των Brands: ΣΟΥΡΩΤΗ Vs PERRIER
07:30 - 24 Ιουνίου 2016

Καθημερινή «μάχη» για να διατηρήσουν την προτίμηση και εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού δίνουν επώνυμα προϊόντα. Με τίποτα να μην θεωρείται δεδομένο στο χώρο του λιανικού εμπορίου και την επόμενη μέρα να μην θυμίζει τίποτα από την προηγούμενη, επιλέξαμε να παρουσιάσουμε τα δύο επικρατέστερα brands στην κατηγορία ανθρακούχο νερό, ΣΟΥΡΩΤΗ και PERRIER, με τους brand managers να μοιράζονται στο IN Business όχι μόνο την ιστορία των προϊόντων, αλλά και τους λόγους που επικράτησαν έναντι άλλων ανταγωνιστών.
ΑΝΘΡΑΚΟΥΧΟ ΦΥΣΙΚΟ ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ ΝΕΡΟ ΣΟΥΡΩΤΗ
Αναβλύζει από την ομώνυμη ιστορική και φημισμένη για την ποιότητα του νερού της πηγή, Σουρωτή, στα σύνορα των νομών Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής. Είναι νερό χωνευτικό και δροσιστικό, που βοηθά στη λειτουργία του πεπτικού και ουροποιητικού συστήματος. Είναι πλούσιο σε όξινα ανθρακικά, σε ωφέλιμα μεταλλικά στοιχεία και ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο, που είναι απαραίτητα για την υγεία του οργανισμού και την καλή φυσική κατάσταση. Το ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό Σουρωτή εισάγει και διανέμει στην Κύπρο η εταιρεία ΚΕΟ.
Σημεία - σταθμοί
• Όλα ξεκίνησαν όταν στις αρχές του 20ού αιώνα δημιουργήθηκε ο πρώτος οικισμός στην περιοχή και στη συνέχεια η πρώτη μικρή μονάδα εμφιάλωσης από Γάλλους αξιωματικούς.
• Το 1918 η πηγή αναγνωρίστηκε επίσημα ως ιαματική.
• Τη δεκαετία του 1950 εδραιώθηκε στην ελληνική αγορά.
• Το 1987 παραχωρήθηκε το δικαίωμα εκμετάλλευσης της πηγής στην κοινότητα Σουρωτής κι έκτοτε η ανάπτυξη είναι ραγδαία.
• Το 1991 αναγνωρίστηκε το νερό της πηγής, από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, ως φυσικό μεταλλικό, ασβεστούχο, μαγνησιούχο υπόξινο και οξυανθρακούχο.
• Το 1992 το ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό Σουρωτή βραβεύτηκε στη Μαδρίτη από τον Οργανισμό Arch of Europe με το Διεθνές Βραβείο Ποιότητας Χρυσός Αστέρας, που απονέμεται στα ποιοτικότερα προϊόντα του κόσμου.
• Το 1995 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά και σε κουτί.
Ποιότητα
Η εταιρεία επένδυσε σε νέα και σύγχρονη μονάδα παραγωγής, απέκτησε όλα τα πιστοποιητικά διασφάλισης ποιότητας και ανέπτυξε εξαγωγική δραστηριότητα της διάσημης μπλε φιάλης σε ΕΕ, ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κίνα και αλλού.
Καινοτομία
Πρόσφατα, η Σουρωτή κυκλοφόρησε και σε άρωμα λεμόνι - λάιμ.
100 χρόνια
Η Σουρωτή ηγείται στις προτιμήσεις των καταναλωτών στην Ελλάδα. Σήμερα, 60 εκατομμύρια φιάλες και 25 εκατομμύρια κουτιά πωλούνται ετησίως. «Φέτος, γιορτάζει 100 χρόνια ζωής και εξακολουθεί να προσφέρει ένα πολύτιμο αγαθό, που φτάνει αναλλοίωτο από την καρδιά της φύσης στο ποτήρια μας», σύμφωνα με την brand manager του προϊόντος, Άννα Χατζηαντώνη.
PERRIER
Το Perrier αναβλύζει από την πηγή του χωριού Vergeze στη Νότιο Γαλλία, που είναι γνωστή από τα χρόνια της Αρχαίας Ρώμης.
Το 1793 ο δήμαρχος του Vergeze αναγνώρισε επίσημα την ποιότητα και τις εξαιρετικές της ιδιότητες και το 1903 ο Άγγλος αριστοκράτης, Sir St. John Harmsworth, επένδυσε σ’ αυτήν, δίδοντας της την ονομασία, Πηγή Perrier, προς τιμήν του γιατρού Dr. Perrier, ο οποίος αγόρασε την πηγή και λειτούργησε spa.
Το νερό και το φυσικό αέριό της άρχισαν από τότε να εμφιαλώνονται στο χαρακτηριστικό πράσινο μπουκάλι. Πολύ σύντομα το νερό Perrier έγινε δημοφιλές στην Ευρώπη και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 στην Αμερική. Από τότε άρχισε να θεωρείται μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής, αντικαθιστώντας, κυρίως, τα αναψυκτικά, ενώ από το 1993 εντάχθηκε στην οικογένεια της Nestlé.
Στην Κύπρο
Στην Κύπρο βρίσκεται από τη δεκαετία του 1990 από την Laiko Cosmos Trading. Αρχικά ήταν διαθέσιμο μόνο με τη χαρακτηριστική πράσινη φιάλη στη φυσική του γεύση, αλλά αργότερα άρχισε να διατίθεται, επίσης, σε γεύσεις λεμόνι και lime. Όπως τόνισε ο brand manager του Perrier, Αντρέας Χριστοφή, «το Perrier, με τη χαρακτηριστική πράσινη φιάλη, είναι αυτή τη στιγμή το υπ’ αριθμόν ένα φυσικό ανθρακούχο μεταλλικό νερό σε πωλήσεις ανά τον κόσμο. Στην Κύπρο οι πωλήσεις του ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο μπουκάλια τον χρόνο, ενώ έχει παρουσία σε 140 χώρες».
Φιλοσοφία
«Είναι γαλλικό, είναι sexy, αλλά πάνω απ’ όλα απόλυτα φυσικό, καθώς τόσο το νερό όσο και το αέριό του αναβλύζουν από την ίδια πηγή».
Καινοτομία
Το brand καινοτομεί, κυρίως, σε θέματα γεύσης και συσκευασίας. Πέραν της κλασικής πράσινης και γυάλινης διατίθεται και σε χαρακτηριστικές πράσινες πλαστικές συσκευασίες, ενώ πρόσφατα προστέθηκε στην γκάμα και το κομψό Slim Can 25cl.
Target audience
Απευθύνεται σε οποιονδήποτε θέλει να ξεδιψάσει με ένα φυσικό και υγιεινό τρόπο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Σημεία πώλησης
Διατίθεται μέσω όλων των διαθέσιμων καναλιών πώλησης και σε πέραν των 3.000 σημείων ανά το παγκύπριο.
Προώθηση
Το Perrier επικοινωνεί ολόχρονα με τον καταναλωτή μέσω 360 μοιρών επικοινωνία.
Προκλήσεις
Πρωταρχικός στόχος του brand είναι να αναπτύξει περαιτέρω την κατηγορία των αεριούχων νερών.
Ανταγωνισμός
Όπως σε κάθε αναπτυσσόμενη ή ώριμη κατηγορία προϊόντων, στην αγορά διατίθενται μάρκες και είδη που απευθύνονται σε όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα των καταναλωτών. Αυτό ισχύει και με την κατηγορία των αεριούχων νερών. Η παρακολούθηση της κατηγορίας και του ανταγωνισμού γίνεται κυρίως μέσω ποσοτικών και ποιοτικών ερευνών.