Ολύμπιος Τουμάζου: Αξία και διευκόλυνση στο λιανεμπόριο

Δύο δυνάμεις έχουν πλέον σημασία για τους καταναλωτές, η αξία, η τιμή δηλαδή και η διευκόλυνση του καταναλωτή. Αυτό τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος RAI Consultants Ολύμπιος Τουμάζου, μιλώντας στο 13ο Συνέδριο Λιανικού Εμπορίου.

Το λιανεμπόριο είναι το 7% της εργοδότησης και 15% του ΑΕΠ και πρέπει να επιβιώσουμε, είπε, τονίζοντας ότι πάμε σ’ ένα καινούργιο πλανήτη. Ανέφερε ότι σήμερα υπάρχει 20% αύξηση στον αριθμό των καταστημάτων που πουλούν FMCGs. «Το 2012 έφερε κάποια διόρθωση στην αγορά. Έχει μειωθεί ο αριθμός των καταστημάτων σε 1500 σε δύο χρόνια, ενώ επήλθε μια διόρθωση στην αγορά γύρω στο 10% σε δύο χρόνια», σημείωσε.

Μιλώντας για τα καταστήματα τόνισε ότι ο τζίρος ανά τετραγωνικό μέτρο έχει μειωθεί, ενώ υπήρξαν και αρκετές χρεοκοπίες. «Στα hypermarket έχει μειωθεί ο τζίρος ανά τετραγωνικό από το 2014 μέχρι το 2014, κάτι που έχει μεταφερθεί στα μικρότερα καταστήματα. Ο λόγος είναι ότι προσφέρουν και τις καλές τιμές και τη διευκόλυνση στον καταναλωτή, κάτι που προσφέρουν πλέον οι discounters και μάλιστα πολύ ικανοποιητικά πλέον», επεσήμανε, τονίζοντας ότι Jumbo και ΙΚΕΑ έχουν κανιβαλίσει τους υπόλοιπους με τα προϊόντα που προσφέρουν. «Χρειαζόμαστε ένα καινούργιο οικονομικό μοντέλο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Επιπρόσθετα τόνισε ότι υπάρχουν ρήγματα στην αγορά σήμερα. Το ένα ρήγμα είναι ηλικιακό, οι λεγόμενοι millenians και το άλλο το ρήγμα των εισοδημάτων. «Το ¼ των κατοίκων αστικών περιοχών και 1/3 των αγροτικών ζουν στο όριο της φτώχειας», είπε και πρόσθεσε: «Η καινούργια φυλή των millenians δεν έχει χρόνο και πρέπει να αναλάβει ευθύνες έναντι της οικογένειας. Είναι active άνθρωποι, θέλουν τη γυμναστική τους, δουλεύουν και μαγειρεύουν και οι άντρες, αφού σήμερα το 69% των γυναικών εργάζεται. Έχουν διαφορετικές νοοτροπίες στο που θα ξοδέψουν τα λεφτά τους με προτίμηση να δείχνουν προς τα ταξίδια και λιγότερο το φαγητό. Τα brands έχουν ψηλή θέση στις προτιμήσεις του, ενώ καθοδηγούνται από τη διευκόλυνση και την αξία, άρα από τους discounters, που βρίσκονται κοντά στο σπίτι τους».

Ο κ. Τουμάζου μίλησε ακόμα για την τεχνολογία, στην οποία το 71% έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, έχει τρομερή πληροφόρηση, άρα δεν μπορείς να το κοροϊδέψεις. «Εφτά στους δέκα έχουν πρόσβαση σε social medi, ενώ παρατηρείται μια αύξηση στο e commerce, αφού το 35% το χρησιμοποίησαν τους τελευταίους τρεις μήνες. Οι καταναλωτές σήμερα ξέρουν από πριν πάνε σε κατάστημα να υπάρχει το προϊόν που ζητούν», υπογράμμισε.

Πρέπει να κάνουμε βελτιστοποίηση των logistics μας, μικρότερα καταστήματα με μεγαλύτερο τζίρο, πώς να μειώσουμε το προσωπικό μας και πως μπορούμε να εισαγάγουμε το category management για καλύτερα αποτελέσματα. «Πρέπει να ακούμε τι θέλει ο καταναλωτής, να αναγνωρίσουμε ότι έχει αλλάξει η αγορά ανεπιστρεπτί. Ο καλύτερος τρόπος να προβλέψουμε το μέλλον είναι να το σχεδιάσουμε», κατέληξε.

Δειτε Επισης

ΤΟΜ: 1.300 κλήσεις πολιτών που αναμένουν ραντεβού για αερόσακο-Προχωρούν με αυξημένο ρυθμό οι αντιπροσωπείες
Frou Frou: Βλέπει σημαντική μείωση στις τιμές κακάο μέχρι τέλος 2025-Η εκτίμηση για τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου
Αυξήθηκε το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου το πρώτο τρίμηνο-Οι συνολικές εισαγωγές αγαθών και οι εξαγωγές
Τα λένε για την ηλεκτροκίνηση Βαφεάδης, ΣΕΜΗΟ και ΟΕΒ...Τι ζητούν οι εισαγωγείς και η διαβεβαίωση του Υπουργείου
Hadjikyriakos & Sons: Φέρνει σε αποκλειστική διάθεση τα καινοτόμα συστήματα κουζίνας BORA στην Κύπρο
Τι προτείνουν οκτώ επιχειρηματίες και η στρατηγική Χαράλαμπου Προύντζου για το κέντρο της Λευκωσίας
Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA