Στρατηγικές πωλήσεων ακινήτων σε δύσκολες εποχές

Όπως γνωρίζουμε η αγορά ακινήτων διέπεται από περιόδους μεγάλης ζήτησης και μικρότερης προσφοράς και περιόδους μικρότερης ζήτησης και μεγαλύτερης προσφοράς. Στις περιόδους ζήτησης οι τιμές των ακινήτων ανεβαίνουν  προς τα πάνω και σε περιόδους μικρότερης ζήτησης οι τιμές πιέζονται προς τα κάτω. Αρκετοί κάτοχοι ακινήτων δεν μπορούν να περιμένουν τις ανόδους των τιμών για να πουλήσουν, διότι μερικές φορές υπάρχει η ανάγκη αλλαγής τοποθεσίας, ή, μία άλλη επενδυτική ευκαιρία σε άλλη περιοχή είναι ποιο ελκυστική.  

Όταν η πώληση σε περίοδο μειωμένης ζήτησης είναι αναγκαία, οι ιδιοκτήτες ακινήτων είναι αναγκασμένοι να εφαρμόσουν διάφορες στρατηγικές ως προς την καλύτερη απόδοση της πώλησης του ακινήτου τους. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να λάβουν υπόψη είναι, γιατί ένας αγοραστής να θέλει να αγοράσει το ακίνητο μου.        
Οι αγοραστές που ψάχνουν για να αγοράσουν ένα ακίνητο δεν έχουν σαν πρώτο κριτήριο το αν ένα ακίνητο είναι επενδυτική ευκαιρία η όχι. Μερικές από τις ποιο σοβαρές σκέψεις που κάνει ένας αγοραστής ακινήτου είναι η ποιότητα ζωής, πόσο καλή είναι η περιοχή που βρίσκεται το ακίνητο και τι ανέσεις παρέχει η περιοχή όπως σχολεία, προσβασιμότητα, συγκοινωνίες κ.α., είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες αξιολόγησης της επένδυσης σε ένα ακίνητο.

Μια απλή και αποτελεσματική στρατηγική πωλήσεων στην αγορά ακινήτων είναι η συντήρηση του ακινήτου και η καλύτερη του εμφάνιση προς τους πιθανούς πελάτες. Σε συνεργασία που είχα πριν μερικά χρόνια με Γερμανική εταιρία πώλησης ακινήτων μου ανέφεραν ότι την μέρα που έχουν κάποιο επενδυτή για ένα ακίνητο βάζουν λουλούδια στο ακίνητο για να δείξουν αυτό το κάτι περισσότερο ως προς την προσέλκυση του πιθανού πελάτη. Οι πωλητές που επενδύουν μερικά χρήματα προς την καλύτερη εμφάνιση του ακινήτου θα μπορέσουν να αυξήσουν τις πιθανότητες πώλησης αλλά και την αξία του ακινήτου.   
              
Οι πωλητές που θέλουν να πουλήσουν το ακίνητο τους σε δύσκολες περιόδους ζήτησης θα πρέπει σίγουρα να διαφημίσουν το ακίνητο τους σε διάφορες ιστοσελίδες. Το 80% των επενδυτών ακινήτων, η πρώτη ενέργεια που κάνουν είναι η παρακολούθηση διαφόρων ιστοσελίδων διότι με αυτό τον τρόπο έχουν την δυνατότητα να συγκρίνουν τα ακίνητα που τους ενδιαφέρουν με ποιο γρήγορο, εύκολο και πρακτικό τρόπο. Επίσης, μία καλή περιγραφή, ελκυστικές φωτογραφίες και η βοήθεια ενός έμπιστου σύμβουλου ακινήτων, θα βοηθήσει την πολυπόθητη γρήγορη πώληση. Παράλληλα, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί ότι έχουμε μία αξιόλογη εκτίμηση και η τιμή διάθεσης του ακινήτου στην αγορά είναι πράγματι ανταγωνιστική.      
           
Όταν κάποιες κατοικίες δεν πουλιούνται σε μία περιοχή η καλύτερη στρατηγική είναι η σύγκριση με πρόσφατες πωλήσεις στην ίδια περιοχή, και η προσπάθεια προώθησης του ακινήτου με λίγο μειωμένη τιμή. Αυτή η μέθοδος τιμολόγησης μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά την ευρύτερη περιοχή να συγκρατήσει τις τιμές της και να μην έχει περισσότερες πιέσεις των τιμών προς τα κάτω. Παράλληλα, η προσπάθεια βοήθειας του αγοραστή με διάφορα κίνητρα, όπως για παράδειγμα η συμφωνία συντήρησης για ένα χρόνο των μηχανολογικών εγκαταστάσεων του ακινήτου, ή επιδιόρθωση κακοτεχνιών και η βοήθεια προς την εξεύρεση χρηματοδότησης συντείνουν άμεσα και θετικά προς την πώληση ενός ακινήτου.
       

 

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;