Αύξηση αφίξεων μέσω θεματικού τουρισμού στη Λεμεσό
07:15 - 14 Ιουνίου 2016
Αυξημένες αφίξεις, ιδιαίτερα από τη Ρωσία και τη Βρετανία, με ταυτόχρονη μείωση του τουριστικού ρεύματος από τις σκανδιναβικές χώρες, αναμένει για την τρέχουσα τουριστική περίοδο η Λεμεσός, η οποία επενδύει ταυτόχρονα στην αξιοποίηση του θεματικού και ποιοτικού τουρισμού.
Στο 10% εκτιμούν οι ξενοδόχοι της Λεμεσού ότι θα ανέλθει η συνολική αύξηση στις τουριστικές αφίξεις, ευελπιστώντας ότι το ποσοστό αύξησης θα είναι το ίδιο και για τα έσοδα από τον τουρισμό, αν και οι μέχρι στιγμής ενδείξεις δεν φαίνεται να ευνοούν αυτή την εξέλιξη.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΑΣΥΞΕ Λεμεσού, Χάρη Θεοχάρους, «ανοδικά αναμένεται να κινηθούν τόσο η ρωσική όσο και η βρετανική αγορά και σε μικρότερο βαθμό η γερμανική αγορά, ενώ ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα που φτάνουν από αραβικές χώρες».
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Θεοχάρους, το ζήτημα είναι να συνεχιστεί η αύξηση καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν και όχι μόνο κατά τη θερινή περίοδο, τονίζοντας παράλληλα ότι «ο τουρισμός δεν μπορεί να στηριχθεί σε μία μεμονωμένη χρονιά».
Εξάλλου, οι ξενοδόχοι της Λεμεσού ευελπιστούν ότι τόσο οι υφιστάμενες ανακαινίσεις ξενοδοχείων, όπως του Four Seasons και του Grand Resort, όσο και οι επερχόμενες ανακαινίσεις, όπως του Le Meridien, θα συμβάλουν στην αύξηση των κρατήσεων και στη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών. Την ίδια ώρα, ωστόσο, ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Λεμεσού τονίζει την ανάγκη εξεύρεσης λύσης μεταξύ των ιδιοκτητών στο θέμα που προέκυψε ανάμεσα στα αδειοδοτημένα και στα μη αδειοδοτημένα τουριστικά καταλύματα, εξηγώντας ότι επί του παρόντος δημιουργείται «αθέμιτος ανταγωνισμός εις βάρος της τουριστικής βιομηχανίας».
Ποιότητα
Από την πλευρά της, η διευθύντρια της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης Λεμεσού (ΕΤΑΛ), Μαρία Στυλιανού Μιχαηλίδου, επισημαίνει ότι, πέραν των παραδοσιακών αγορών, άνοδος καταγράφεται και από την αγορά του Ισραήλ.
Παράλληλα, εξηγεί ότι η Λεμεσός επέλεξε να επικεντρωθεί περισσότερο στην ποιότητα παρά στην ποσότητα, με αποτέλεσμα το ποσοστό συνεισφοράς της πόλης στον παγκύπριο τουρισμό να φτάνει μόλις στο 12-13%, εξαιτίας και του χαμηλού αριθμού των διαθέσιμων κλινών. «Σε αντίθεση με άλλους προορισμούς, δεν διαθέτουμε εκατοντάδες ξενοδοχεία, καθώς επιλέξαμε να απευθυνόμαστε στον ποιοτικό τουρίστα», αναφέρει η κ. Μιχαηλίδου, διευκρινίζοντας ότι η Λεμεσός προσελκύει τουρίστες κάθε βαλαντίου, οι οποίοι, ωστόσο, «αναζητούν την ποιότητα», στη διαμονή τους, ανεξάρτητα απο την κατηγορία καταλύματος που επιλέγουν.
Στη νέα εικόνα της Λεμεσού ανταποκρίνονται οι προσφερόμενες υποδομές και υπηρεσίες, καθώς είναι εμφανής η ανάπτυξη των τελευταίων ετών, με την υλοποίηση ανοιχτών στο κοινό έργων, τα οποία κατάφεραν να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής. Οι πλατείες του Μεσαιωνικού Κάστρου, η οδός Σαριπόλου , το Παραλιακό Πάρκο στον Μόλο και η μαρίνα Λεμεσού είναι μερικά από τα έργα που στόχο έχουν τόσο ο ντόπιος όσο και ο επισκέπτης της πόλης να ζήσει μια ευχάριστη και αναβαθμισμένη εμπειρία.
Συνέδρια, ποδηλασία και γαστρονομία
Στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού φαίνεται να επενδύει η Λεμεσός, αναγνωρίζοντας ότι αποτελούν βασικό όπλο στη μάχη κατά της εποχικότητας της τουριστικής βιομηχανίας. Όπως αναφέρει η διευθύντρια της ΕΤΑΛ, σημαντική ώθηση διαπιστώνεται στον συνεδριακό τουρισμό, καθώς, με βάση τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, το 47% των συνεδρίων παγκύπρια πραγματοποιούνται στη Λεμεσό, η οποία διαθέτει τις ξενοδοχειακές μονάδες, κλίνες, υπηρεσίες και χώρους που απαιτούνται για τη διεξαγωγή συνεδρίων.
«Μεγάλη ανάπτυξη σημειώνει και ο ποδηλατικός τουρισμός, μιας και οι ποδηλατόδρομοι αναπτύχθηκαν τόσο στα όρια της πόλης αλλά και από την πόλη προς το Τρόοδος, προσφέροντας διάφορες επιλογές στους ποδηλάτες», τονίζει η Μαρία Στυλιανού. Εξάλλου, επισημαίνει ότι καταβάλλεται προσπάθεια για ανάπτυξη του γαμήλιου τουρισμού, με φιλοξενία ξένων τουριστικών φορέων γάμου, τη στιγμή που και οι τοπικές αρχές της πόλης προσφέρουν περισσότερες επιλογές στους χώρους στους οποίους πραγματοποιούνται οι πολιτικοί γάμοι, κυρίως κοντά στη θάλασσα ή σε ιστορικά μνημεία.
Την ίδια ώρα, η διευθύντρια της ΕΤΑΛ εξηγεί ότι η Λεμεσός απευθύνεται στους λάτρεις της γαστρονομίας και του οίνου, διαθέτοντας πάνω από 800 χώρους εστίασης και αναψυχής. Κινητικότητα φαίνεται να καταγράφεται και στον θρησκευτικό τουρισμό, λόγω του ενδιαφέροντος που προκύπτει για επίσκεψη σε μνημεία και βυζαντινούς θησαυρούς από τουρίστες, κυρίως από Ρωσία και Ουκρανία.
Στοίχημα οι υπόλοιποι μήνες
Η Λεμεσός βιώνει τα τελευταία χρόνια μια ραγδαία ανάπτυξη, τόσο σε υποδομές, όσο σε επιχειρηματικότητα και η φετινή καλοκαιρινή σεζόν όπως διαφαίνεται θα διατηρήσει την ανοδική πορεία των τελευταίων χρόνων, σημειώνει η γενική διευθύντρια του ΣΤΕΚ, Χρυσαίμιλη Ψηλογένη. «Το στοίχημα», ωστόσο, σύμφωνα με την κ. Ψηλογένη, «είναι να καταφέρουμε να προσελκύσουμε τουρίστες σε μήνες εκτός τουριστικής σεζόν και τουρίστες υψηλότερης εισοδηματικής τάξης που θα στηρίξουν την τοπική οικονομία».
Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η Λεμεσός αναγνωρίζεται πλέον ως ένας σημαντικός τουριστικός προορισμός στην Ευρώπη με ξενοδοχειακά καταλύματα που συνεχώς αναβαθμίζονται κερδίζοντας πολλά βραβεία και διακρίσεις», Όμως ενώ είναι μια πόλη με διαφοροποιημένο προϊόν από τις υπόλοιπες, «ανοιχτή» ολόχρονα, με πλούσιο πολιτισμό, ποιοτικές υπηρεσίες και ωραίους ανθρώπους, «εντούτοις δεν καταφέραμε να αναδειχθεί και να προσελκύσει τους τουρίστες που της αξίζουν, γι’ αυτό και κατέχει σταθερά την τρίτη θέση μεταξύ των πόλεων της Κύπρου σε αριθμό αφίξεων και πληρότητες», αναφέρει καταληκτικά η γενική διευθύντρια του ΣΤΕΚ.
Το ρεπορτάζ έχει δημοσιευθεί στο μηνιαίο οικονομικό και επιχειρηματικό newsletter «Επιχειρηματική Λεμεσός» του ΕΒΕ Λεμεσού.