Η αφοσίωση ανταμείβεται

Η πρακτική της ανταμοιβής των τακτικών πελατών μιας εταιρείας πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα της κάρτας βαθμών «Spend and Save» του Sainsbury’s στην Αγγλία που αντάμειβε όσους αγόραζαν καρφιά, σφυριά και μπογιές από το τμήμα Homebase. 

Στα μέσα του ’90, η Tesco αντιλήφθηκε ότι με μια Clubcard που θα επιβράβευε τους πελάτες θα αύξανε την αφοσίωσή τους, ενώ ταυτόχρονα θα χαρτογραφούσε τις καταναλωτικές τους συνήθειες με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση. Σήμερα το 92% των ενηλίκων στη Βρετανία έχουν τουλάχιστον μια loyalty card.

Με το ίδιο σκεπτικό λειτουργούν τα τελευταία 20 περίπου χρόνια και ορισμένες από τις μεγαλύτερες αλυσίδες του λιανικού εμπορίου στην Κύπρο. Παρουσιάζουμε μερικές από τις πιο δημοφιλείς κάρτες πιστότητας. 

ALPHAMEGA SOCIAL FAMILY 

Φιλοσοφία 
Μια κάρτα πιστότητας είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για μια εταιρεία όπως τις ΑΛΦΑΜΕΓΑ που είναι πελατοκεντρική και σκοπός της είναι η ικανοποίηση και επιβράβευση των πελατών της. Στα σχέδια επιβράβευσης πελατών συγκαταλέγεται η κάρτα Alphamega Social Family, όπου οι πελάτες επιλέγοντας τις υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ για τις αγορές τους κερδίζουν πόντους, τους οποίους μπορούν να εξαργυρώσουν σε δωροεπιταγές από τις υπεραγορές. 

Όφελος 
Κάθε €1 που ξοδεύει ο πελάτης αναλογεί σε έναν πόντο στην Alphamega Social Family Card.

Τρόπος λειτουργίας
Οι κάτοχοι της κάρτας δίνουν στο ταμείο τον αριθμό του τηλεφώνου τους ή της κάρτας, η οποία πιστώνεται σε κάθε συναλλαγή με πόντους ίδιας αξίας με τις αγορές. Οι πελάτες μπορούν να εξαργυρώσουν τους πόντους τους στα ειδικά κιόσκια των υπεραγορών σε δωροεπιταγές ΑΛΦΑΜΕΓΑ αξίας €10, €25 ή €40. Η διαδικασία είναι η ίδια για όλους, χωρίς εξαιρέσεις.

Λανσάρισμα 
Το 1999 δημιουργήθηκε η πρώτη κάρτα πιστότητας «Υπερκάρτα» από την υπεραγορά, η οποία μετονομάστηκε σε Alphamega Social Family Card το 2012.

 

ERMES CLUB

Φιλοσοφία
Δημιουργήθηκε για να ανταμείψει την πίστη των καταναλωτών στο συγκρότημα ERMES και να βοηθήσει την εταιρεία να κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών.

Όφελος
Η κάρτα αποτελεί το κλειδί για προνόμια όπως: Συγκέντρωση βαθμών με κάθε αγορά, εξαργύρωση βαθμών με κουπόνια, ειδικές εκπτώσεις και προσφορές. Το ERMES Club δίνει πρόσβαση σε προνομιακές ευκαιρίες για ψώνια και άλλα πλεονεκτήματα στα σχεδόν 100 καταστήματα και πολυκαταστήματα του ομίλου στην Κύπρο. Το Σχέδιο Καταναλωτικής Πίστης εφαρμόζεται στα καταστήματα Debenhams, ZAKO, NEXT, Oviesse, Glow, Peacocks, Superhome Center D.I.Y και MTN. 

Μέλη: 200.000  

Λανσάρισμα
Το ERMES club δημιουργήθηκε το 1999 και σήμερα είναι από τα μεγαλύτερα σχέδια καταναλωτικής πίστης στο νησί.

 

«BENEFITS»

Φιλοσοφία 
Η κάρτα «Benefits», αντικαθιστά την παλιά κάρτα πιστότητας Beauty Line και στόχο έχει να αγκαλιάσει τις αλυσίδες του Ομίλου (Beauty Line, Yves Rocher, Holland & Barrett, Selekt, Make-Up Studio). Δημιουργήθηκε για να επιβραβεύσει την εμπιστοσύνη των πελατών και να ενισχύσει τα προνόμια και οφέλη που απολαμβάνουν οι πελάτες. 

Όφελος 
Με κάθε αγορά ο καταναλωτής συλλέγει και εξαργυρώνει βαθμούς σε όλες τις αλυσίδες καταστημάτων του Ομίλου. Επίσης, απολαμβάνει αποκλειστικά προνόμια όπως προσφορές, δωρεάν περιποιήσεις και άλλα, χωρίς εξαιρέσεις.   

Μέλη: 250.000 

Λανσάρισμα 
Η αρχική BeautyLine λανσαρίστηκε το 1998 και το 2015 αντικαταστάθηκε με την κάρτα Benefits. 

Εξαργυρώσεις 
Από το 2010 μέχρι σήμερα έγιναν εξαργυρώσεις βαθμών αξίας περίπου €9 εκατ. από 95.000 πελάτες. 


MY BAKERY CLUB

Φιλοσοφία
Στόχος του προγράμματος από τους φούρνους Ζορπά είναι να προσφέρουν στους καταναλωτές τους αποκλειστικά και μοναδικά προνόμια.

Τρόπος λειτουργίας
To νέο πρόγραμμα προνομίων my bakery club προσφέρει επιστροφή χρημάτων σε κάθε αγορά. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα προνομίων my bakery club, γίνεται μέσω εφαρμογής (application) για smartphones ή μέσω κάρτας μέλους. Το ποσό μπορεί να εξαργυρωθεί από τα μέλη του προγράμματος όποτε το επιθυμούν, χωρίς περιορισμούς.

Όφελος
Τα μέλη του προγράμματος κερδίζουν 1% επιστροφή χρημάτων στο συνολικό ποσό της ταμειακής απόδειξης. Επίσης, απολαμβάνουν ειδικά προνόμια όπως ειδικές προσφορές, εκπτώσεις και δώρα. Ισχύει για άτομα από 18 ετών και άνω.

Λανσάρισμα  
Το πρόγραμμα προνομίων τέθηκε σε λειτουργία στις 9 Μαΐου 2016


MY CLUB PUBLIC

Φιλοσοφία 
Είναι το πρόγραμμα προνομίων επιβράβευσης αγορών στα καταστημάτων Public.

Όφελος 
Ο πελάτης συλλέγει έναν πόντο στην κάρτα του στα καταστήματα Public και στις online παραγγελίες (με παραλαβή και πληρωμή στα Public) για κάθε €2 αγορών σε τεχνολογία και gaming και για κάθε €1 αγορών σε βιβλία, cd /dvd, παιδικά παιχνίδια και γραφική ύλη. Οι πόντοι εξαργυρώνονται στις επόμενες αγορές ως εξής:
700 πόντοι - €15 
1.000 πόντοι - €25 
2.000 πόντοι - €50 
3.000 πόντοι - €75 
4.000 πόντοι - €100 

Τρόπος λειτουργίας
Τα μέλη: Δικαιούνται μόνιμη έκπτωση 10% σε ελληνικά βιβλία, comics και εκμάθηση ξένων γλωσσών (εκτός αν το βιβλίο είναι ήδη σε προσφορά ή είναι ξενόγλωσσο). Έχουν ενημέρωση για τις προσφορές και τα νέα των Public.

Μέλη: 110.000 

Περιορισμοί 
Η εξαργύρωση των πόντων γίνεται μέχρι και ένα χρόνο μετά τη συλλογή τους. Η συλλογή και εξαργύρωση δεν αφορά αγορές i-Tunes και δωροεπιταγές. 

Λανσάρισμα 
Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2009.


GLORIA JEANS 

Φιλοσοφία 
Η κάρτα λανσαρίστηκε στην Κύπρο στα πλαίσια της παγκόσμιας στρατηγικής της εταιρείας με στόχο την ανταμοιβή των πιστών πελατών. 

Όφελος
Όπως και παγκοσμίως, έτσι και στην Κύπρο οι πελάτες με την κάρτα τους δικαιούνται ένα ρόφημα δωρεάν με κάθε 10 ροφήματα που αγοράζουν. Επιπλέον, στην Κύπρο επωφελούνται με άλλα προνόμια.

Τρόπος λειτουργίας
Με κάθε €1 που ξοδεύει ο πελάτης η κάρτα του πιστώνεται με 10 πόντους. Όταν συμπληρώσει 500 πόντους μπαίνει σε μηνιαία κλήρωση διεκδικώντας δώρα όπως: δωρεάν διανυκτερεύσεις στο The Coral Beach Hotel & Resort, 50 κουπόνια των €10 από τη Cyta, γυαλιά ηλίου από την OJO sunglasses και άλλα που αλλάζουν κατά διαστήματα. Κατά καιρούς επιβραβεύονται και οι πελάτες με τους περισσότερους πόντους στο σύστημα. 

Λανσάρισμα 
Ήταν η πρώτη καφετέρια που κυκλοφόρησε κάρτα πιστότητας στην Κύπρο το 2006.


MARKS & SPENCER LOYALTY 

Φιλοσοφία
Η Marks & Spencer Loyalty δημιουργήθηκε ως ένδειξη ευγνωμοσύνης των Marks and Spencer. Οι πελάτες συλλέγουν πόντους με κάθε αγορά και τους εξαργυρώνουν όταν επιθυμούν. Επίσης, μαθαίνουν πρώτοι τα νέα, τις προσφορές και τους διαγωνισμούς των καταστημάτων.

Όφελος 
Με κάθε αγορά αξίας €1 οι πελάτες παίρνουν ένα βαθμό στην κάρτα τους και μπορούν να εξαργυρώσουν τους βαθμούς τους όταν συγκεντρώσουν 750 βαθμούς και άνω. Για κάθε 750 βαθμούς οι κάτοχοι της κάρτας παίρνουν έκπτωση ή δωροκουπόνι αξίας €10.

Περιορισμοί 
Οι βαθμοί στις κάρτες που συμπληρώσουν λιγότερους από 500 βαθμούς εντός 18 μηνών μηδενίζονται. Επίσης, οι κάρτες που δεν παρουσιάζουν κίνηση για δύο χρόνια ακυρώνονται.

65.000 μέλη από τα καταστήματα Marks and Spencer Λευκωσίας του ομίλου Voici La Mode

Λανσάρισμα 
Κυκλοφόρησε το 2001.


METROcard 


Φιλοσοφία
Μέσω της METROcard επιβραβεύεται η προτίμηση και η αφοσίωση των πελατών. Στόχος είναι να γίνεται καλύτερη και πιο στοχευμένη εξυπηρέτηση βάσει των προτιμήσεων που φαίνεται στα ψώνια τους.

Όφελος
Για κάθε €1 στις αγορές ο πελάτης κερδίζει 1 βαθμό (π.χ. αγορές €25 ισούνται με 25 βαθμούς).

Τρόπος λειτουργίας
Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να κερδίσει επιπλέον βαθμούς αγοράζοντας ειδικά προϊόντα, τα οποία προσφέρονται για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Επίσης, σε συγκεκριμένες περιόδους, που ανακοινώνονται, οι πελάτες έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν περισσότερους βαθμούς. Κάθε φορά που συγκεντρώνονται 1.000 πόντοι, προσφέρονται στον πελάτη €10 σε δωροκουπόνι. Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις και περιορισμοί. 

Λανσάρισμα 
Η METROcard κυκλοφόρησε το 2003.

Δειτε Επισης

ΤΟΜ: 1.300 κλήσεις πολιτών που αναμένουν ραντεβού για αερόσακο-Προχωρούν με αυξημένο ρυθμό οι αντιπροσωπείες
Frou Frou: Βλέπει σημαντική μείωση στις τιμές κακάο μέχρι τέλος 2025-Η εκτίμηση για τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου
Αυξήθηκε το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου το πρώτο τρίμηνο-Οι συνολικές εισαγωγές αγαθών και οι εξαγωγές
Τα λένε για την ηλεκτροκίνηση Βαφεάδης, ΣΕΜΗΟ και ΟΕΒ...Τι ζητούν οι εισαγωγείς και η διαβεβαίωση του Υπουργείου
Hadjikyriakos & Sons: Φέρνει σε αποκλειστική διάθεση τα καινοτόμα συστήματα κουζίνας BORA στην Κύπρο
Τι προτείνουν οκτώ επιχειρηματίες και η στρατηγική Χαράλαμπου Προύντζου για το κέντρο της Λευκωσίας
Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA