Powered by

Εφαλτήριο για την κατανάλωση το EURO;

Το EURO 2016 στη Γαλλία αναμένεται να γίνει αφορμή για αύξηση της κατανάλωσης. Ωστόσο, αυτό αφορά συγκεκριμένα είδη προϊόντων, διαπιστώνουν ερευνητές του γερμανικού ινστιτούτου GfK.

Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου της Γαλλίας ξεκινά σήμερα, μαγνητίζοντας τα βλέμματα των απανταχού φιλάθλων. Είναι ωστόσο σαφές ότι μία τέτοιας εμβέλειας διοργάνωση ξεπερνά τα στενά όρια του ποδοσφαίρου ως αθλήματος, καθώς αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για τόνωση της εμπορικής δραστηριότητας.

Οικονομολόγοι και στατιστικολόγοι έχουν κληθεί πολλές φορές να απαντήσουν αν και κατά πόσο ένα αθλητικό τουρνουά όπως το EURO 2016 επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά. Ο Ρολφ Μπυρκλ από το GfK, το μεγαλύτερο ινστιτούτο καταναλωτικών ερευνών στη Γερμανία, επισημαίνει: «Η οικονομία είναι κατά 50% ψυχολογία. Διαθέσεις, φόβοι και αβεβαιότητες έχουν σημαντική επιρροή στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Ένας πιθανός παράγοντας με θετική επίδραση είναι βεβαίως ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός, το οποίο έχει κάποια ψυχολογική επιρροή στους ανθρώπους».

Φαστ φουντ και ποτά έχουν την τιμητική τους
Ο γερμανός ερευνητής εξέτασε αριθμητικά στοιχεία που αφορούν τη γερμανική κατανάλωση στη διάρκεια των Ευρωπαϊκών Πρωταθλημάτων Ποδοσφαίρου των τελευταίων 15 ετών. Τα ευρήματα δεν δικαιώνουν τον ισχυρισμό ότι η επιτυχία μιας εθνικής ομάδας μπορεί να πυροδοτήσει αύξηση της κατανάλωσης. Όπως σημειώνει ο Ρολφ Μπυρκλ, «οι καταναλωτές μπορούν να διακρίνουν σαφώς το οικονομικό κλίμα που επικρατεί από την ευφορία που προκαλείται από αθλητικές επιτυχίες».

Παρόλα αυτά κατά τη διάρκεια μεγάλων ποδοσφαιρικών διοργανώσεων παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης σε συγκεκριμένα είδη προϊόντων όπως σνακ, γρήγορο φαγητό και ποτά κάθε είδους.

Εξετάζοντας το διάστημα του Μουντιάλ του 2014 στη Βραζιλία, οι ερευνητές παρατήρησαν αισθητές διαφορές. Όπως διευκρινίζει ο Βόλφγκανγκ Άντλβαρτ, επίσης από το ινστιτούτο GfK, «διαπιστώσαμε αύξηση του συγκεκριμένου τύπου κατανάλωσης σε ποσοστό περίπου 8%. Το 2006, στο Μουντιάλ της Γερμανίας, η επίδραση ήταν αισθητά μεγαλύτερη. Βέβαια τότε ο καιρός ήταν εξαιρετικός. (…) Γι' αυτό και είχαμε τότε διψήφιο ποσοστό αύξησης της κατανάλωσης σε συγκεκριμένα είδη».

Οι ειδικοί του ινστιτούτου GfK εκτιμούν ότι ούτε το EURO της Γαλλίας θα επηρεάσει ιδιαίτερα τις καταναλωτικές συνήθειες των Γερμανών. Εξαίρεση αναμένεται να αποτελέσουν για άλλη μια φορά η μπύρα και τα λουκάνικα στη σχάρα –εφόσον βέβαια βοηθήσει και ο καιρός.

ΠΗΓΗ: Deutshe Welle

Δειτε Επισης

Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας
«Έφοδος» στα γραφεία της Deutsche Börse και του Nasdaq από τις αρχές της Ε.Ε.
UBS: Ο χρυσός λάμπει στις αγορές-Γιατί έρχεται νέα άνοδος
Πού τοποθέτησαν τα λεφτά τους οι Έλληνες το 2023-Aύξηση περιουσίας 7,4%