Powered by

Cobalt: Ανοίγει «εθνικά» φτερά

Η Cobalt, ως κυπριακή εταιρεία, θα λειτουργεί με πιστοποιητικό αερομεταφορέα και εμπορική άδεια εγκεκριμένα από τις αρμόδιες αρχές της Δημοκρατίας. Ως εκ τούτου, θα συμβάλει ενεργά στην κυπριακή οικονομία με διάφορους τρόπους. Καταρχάς, ως εργοδότης συνεισφέροντας στους φόρους της πολιτείας, στις κοινωνικές ασφαλίσεις κ.ά., επίσης θα προσφέρει θέσεις εργασίας και θα συνεισφέρει στην τοπική αγορά έμμεσα με θέσεις που θα δημιουργηθούν σε συνεργαζόμενες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα οι μηχανικοί αεροσκαφών, οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης επιβατών κλπ. 

«Το πτητικό μας πρόγραμμα στοχεύει στην καλύτερη αεροσυνδεσιμότητα της Κύπρου, προσφέροντας περισσότερες επιλογές προς τους Κύπριους για ταξίδια στο εξωτερικό, προς τον εισερχόμενο τουρισμό για να επισκεφθεί το νησί μας ως τουριστικό προορισμό αλλά και προς επιβάτες τρίτων χωρών που θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα αεροδρόμιά μας ως ενδιάμεσους σταθμούς διαμετακόμισης για ταξίδια μεταξύ Ανατολής και Δύσης», εξήγησε ο κ. Διάκος.

Κύριε Διάκο, πώς αποφασίστηκε αυτή η μεγάλη επένδυση στην Κύπρο;
Η όλη προσπάθεια ξεκίνησε από τον καιρό της αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή για τις Κυπριακές Αερογραμμές, μαζί με τον φίλο και συνεργάτη μου Urs Meinsterhans. Έκτοτε πιστεύαμε ότι η Κύπρος χρειαζόταν τον δικό της υγιή και ισχυρό κυπριακό αερομεταφορέα. Τότε είχαμε καταθέσει κάποιες λύσεις/προτάσεις προς τις Κ.Α. οι οποίες όμως δεν αξιοποιήθηκαν. Μετά το κλείσιμο της εταιρείας, έχοντας μαζί μας μια σημαντική ομάδα τεχνοκρατών/εμπειρογνωμόνων στον τομέα των αερομεταφορών από τη Concuros με επικεφαλής τον κ. Andrew Pyne, τον σημερινό πρώτο εκτελεστικό διευθυντή της Cobalt, αποφασίσαμε την ίδρυση αυτής της νέας εταιρείας.

Αναμφισβήτητα, το τέλος των Κ.Α. θα άφηνε στην Κύπρο ένα κενό, το οποίο οι ξένοι αερομεταφορείς προσδοκούσαν να γεμίσουν. Ήδη, κάποιοι έχουν μεταφέρει μικρό αριθμό αεροσκαφών τους στα αεροδρόμια της Κύπρου για εκτέλεση πτήσεων με αφετηρία αυτά, το κενό όμως που άφησαν οι Κ.Α. δεν έχει πλήρως καλυφθεί και το σημαντικότερο για τον καταναλωτή είναι ότι οι αεροπορικοί ναύλοι έχουν αυξηθεί χωρίς να έχει αναβαθμιστεί ανάλογα το αεροπορικό προϊόν. Πρώτιστος στόχος μας λοιπόν είναι να διορθώσουμε αυτή την κατάσταση.

Τι στήριξη λάβατε από το εξωτερικό και πόσο δύσκολη ήταν η εξασφάλιση κεφαλαίων; Τι σημαίνουν για την εταιρεία;    
Η εξεύρεση κεφαλαίων στις μέρες μας δεν είναι εύκολη. Το επιχειρησιακό μας σχέδιο όμως είναι εύρωστο και ελκυστικό για επενδυτές. Η σημαντική επένδυση στη Cobalt προέρχεται από το Χονγκ Κογκ από όμιλο ο οποίος ανήκει στη FORTUNE 500. Έτσι, η επενδυτική βάση στη Cobalt δημιούργησε μια εταιρική σχέση κυπριακής και κινεζικής συνεργασίας. Το σπουδαιότερο για την Κύπρο βέβαια είναι ότι η επένδυση στην εταιρεία μας αποτελεί τη μεγαλύτερη πραγματική επένδυση στην οικονομία της Κύπρου μετά το κούρεμα κι η χρονική στιγμή κατά την οποία αυτή έγινε δίνει μια δυνατή ψήφο εμπιστοσύνης στην κυπριακή οικονομία.

Τι λέει ο αρχικό σας σχεδιασμός;
Θα ξεκινήσουμε πτήσεις τον ερχόμενο Ιούνιο με τέσσερα αεροσκάφη. Για την περίοδο αιχμής του καλοκαιριού ο στόλος θα αυξηθεί σε 5 αεροσκάφη. Σχεδιάζουμε να αυξήσουμε περαιτέρω τον στόλο μας σε τουλάχιστον 12 αεροσκάφη μέσα στο 2017 με επέκταση του πτητικού μας έργου και σε άλλους προορισμούς της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, αλλά και προς νέες αγορές όπως η Ασία.

Τι εκτιμήσεις έχετε κάνει για την πρώτη χρονιά; 
Οι εκτιμήσεις μας για την πρώτη χρονιά λειτουργίας μας είναι ότι θα καταφέρουμε να διεισδύσουμε με επιτυχία στις αγορές που θα δραστηριοποιηθούμε λόγω του επιχειρηματικού μας μοντέλου, των υψηλών προδιαγραφών που έχουμε στα θέματα ασφάλειας και της πελατοκεντρικής μας πολιτικής. Αναμένουμε με σιγουριά ότι τα πρώτα αποτελέσματα θα επιτρέψουν την ταχεία επέκταση και ενδυνάμωση της εταιρείας μας.

Ποιο θα είναι το λειτουργικό μοντέλο που θα ακολουθήσετε και γιατί;
Όπως έχω προαναφέρει, η Cobalt είναι μια εταιρεία χαμηλού κόστους αλλά με υψηλή έμφαση στην ασφάλεια των πτήσεων και με πελατοκεντρική πολιτική. Άρα, το επιβατικό μας κοινό θα απολαμβάνει πολύ καλές υπηρεσίες σε πολύ χαμηλές τιμές. Θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε σαν μια εταιρεία «νέας γενεάς». Έχουμε επιλέξει αυτό το μοντέλο γιατί σύμφωνα με διεθνείς μελέτες αυτό είναι το μοντέλο που αναπτύσσεται ραγδαία κι έχει σήμερα τις καλύτερες προοπτικές. Η εργασιακή μας ομάδα και ειδικά η ανώτερη διεύθυνση έχει πολύχρονη πείρα στις αερομεταφορές και εμπειρίες από προηγούμενα έργα ανάπτυξης νέων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.  

Πώς κρίνετε την Κύπρο όσον αφορά στο θέμα των ανοικτών αιθέρων; Τι πρέπει να γίνει; 
Είμαστε υποστηρικτές της πολιτικής ανοικτών αιθέρων. Εννοείται ότι αυτή πρέπει να εφαρμόζεται δίκαια έτσι ώστε τα συμβαλλόμενα μέρη να τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης και να απολαμβάνουν ισάξια οφέλη. Είναι καλό να γίνεται εκμετάλλευση, με την καλή έννοια, των περιουσιακών στοιχείων του τόπου μας και από τρίτους με τρόπο που ταυτόχρονα να διασφαλίζει και παρόμοια εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των άλλων από κυπριακά συμφέροντα, λαμβανομένου υπόψη του τι είναι εφικτό για το μικρό συγκριτικά μέγεθος της χώρας μας.

Δεν είναι τυχαίο που άλλες ευρωπαϊκές χώρες «προστατεύουν» σιωπηλά τους εθνικούς ιδιωτικούς αερομεταφορείς τους, ακόμα και σήμερα σε καθεστώτα ελεύθερης αγοράς. Γι’ αυτό κι εμείς αναμένουμε να έχουμε ίση κι όχι ειδική αλλά και δίκαιη μεταχείριση από το κράτος ώστε να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε με ίσους όρους εκ μέρους της Κύπρου και να κάνουμε τις αναγκαίες επενδύσεις για να προωθήσουμε αποτελεσματικά την εθνική μας οικονομία.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον;
Ήδη, από το καλοκαίρι του 2016, θα προσφέρουμε κοντά στο 20% περισσότερες αεροπορικές θέσεις απ’ ό,τι οι Κ.Α. στην τελευταία πλήρη καλοκαιρινή περίοδο λειτουργίας τους. Σε λίγα χρόνια σχεδιάζουμε να έχουμε στόλο 25 αεροσκαφών και 500 άτομα προσωπικό. Επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη του αεροδρομίου Λάρνακας ως περιφερειακού σταθμού που θα μπορεί να εξυπηρετεί και πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Δειτε Επισης

«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση
Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ