Δύσκολοι καιροί για τη Volkswagen
12:34 - 29 Απριλίου 2016
«H Volkswagen είναι πολύ περισσότερα από αυτήν την κρίση»: με αυτή τη δήλωση στην παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων, ο Ματίας Μίλερ θέλησε να διαβεβαιώσει ότι η Volkswagen θα επιβιώσει του σκανδάλου ρύπων.
Ενός σκανδάλου που οδήγησε τον όμιλο σε ετήσιες ζημιές ρεκόρ €1,6 δισεκατομμυρίων, αφού αναγκάστηκε να «βάλει στην άκρη» €16,2 δισεκατομμύρια για να το αντιμετωπίσει.
«Τα καλά νέα είναι ότι ο όμιλος Volkswagen είναι αρκετά δυνατός, ώστε να αντέξει το ιδιαίτερο οικονομικό βάρος. Μόνο το 2015, η καθαρή ρευστότητα για τον κλάδο αυτοκινήτων της εταιρείας αυξήθηκε σχεδόν 40%, σε €24,5 δισεκατομμύρια.» τόνισε ο Μ. Μίλερ, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen.
Το 2015 θα γραφτεί με «μαύρα γράμματα» στην ιστορία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου:
ξεκίνησε με την «εκπαραθύρωση» του επί δύο δεκαετίες ηγέτη, Φέρντιναντ Πίεχ, σημαδεύτηκε από το Dieselgate και συνεχίστηκε με σφοδρή αντιπαράθεση με τα γερμανικά συνδικάτα για την αναδιάρθρωση του ομίλου.
Η μετοχή της παραμένει περίπου 20% χαμηλότερα από εκεί όπου βρισκόταν όταν ξέσπασε το σκάνδαλο ρύπων.
Οι μέτοχοί της είδαν, επίσης, το μέρισμά τους να «κόβεται» κατά 97%.
Οι ανακλήσεις οχημάτων στη Γερμανία έχουν «παγώσει», στις ΗΠΑ, παρά τη συμβιβαστική λύση, η έρευνα των αρχών για τους υπαίτιους συνεχίζεται, στην Ευρώπη χιλιάδες οχήματα περιμένουν να ανακληθούν.
Η Volkswagen ελπίζει να «τελειώσει» με τις ανακλήσεις το 2016, για να μπορέσει να συγκεντρωθεί στο μέλλον, που στη δική της περίπτωση ονομάζεται «Στρατηγική για το 2025» και επικεντρώνεται στα ηλεκτροκίνητα και ψηφιοποιημένα αυτοκίνητα.
Πάντως, και το 2015 συνέχισε να αμείβει γενναιόδωρα τα διοικητικά της στελέχη: πλήρωσε συνολικά €63,2 εκατομμύρια σε αμοιβές στελεχών, ποσό αισθητά υψηλότερο από αυτό που δίνουν οι ανταγωνιστές της.
ΠΗΓΗ: euronews.com