Τοποθέτηση Κεντρικής για διαπραγματεύσεις με προσωπικό FBME

Σε σχέση με ερωτήματα εκπροσώπων ΜΜΕ για την εξέλιξη στη διαπραγμάτευση με το προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME, η Κεντρική Τράπεζα Κύπρου υπενθυμίζει ότι αρμοδιότητα και ευθύνη για το θέμα έχει ο Ειδικός Διαχειριστής, ο οποίος ενεργεί στη βάση  δικών του νομικών συμβουλών.

Η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου (ΚΤΚ), ανέλαβε διαμεσολαβητική προσπάθεια προσφέροντας τις καλές της υπηρεσίες προς εξεύρεση νόμιμης και κοινά αποδεκτής λύσης. Σχετικά, εκπρόσωποι του προσωπικού του υποκαταστήματος της FBME, είχαν υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση, η οποία στη συνέχεια είχε τεθεί ενώπιον του Ειδικού Διαχειριστή σε κοινή συνάντηση των τριών μερών.

Η πρόταση αυτή, η οποία έγινε αποδεκτή, προνοούσε την άμεση καταβολή στους εργαζόμενους των ποσών που αναλογούν στην προειδοποίηση τερματισμού απασχόλησης, της ετήσιας άδειας και 13ου μισθού, καθώς, επίσης, και τα ωφελήματα που αναλογούν σε εγκύους και μέλη του προσωπικού σε άδεια τοκετού. Η εν λόγω πρόταση, η οποία ανέρχεται σε περίπου €1,3 εκατ. έχει ήδη τύχει υλοποίησης σήμερα. Πέραν από τα προαναφερόμενα, ο Ειδικός Διαχειριστής έχει καταβάλει σήμερα στο προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME ποσό ύψους €2,3 εκατ. που αναλογεί στο 75% των οφειλόμενων φιλοδωρημάτων (Bonus). 

Επισημαίνεται, επίσης, ότι οφειλόμενα από το Ταμείο Προνοίας, ύψους €3 εκατ., έχουν ήδη κατανεμηθεί στο προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME από τον Οκτώβριο του 2015.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα αιτήματα και ειδικότερα την καταβολή Loyalty Scheme (το οποίο συνολικά ανέρχεται σε πέραν των €12 εκατ. για 165 υπαλλήλους και το οποίο για ορισμένα μέλη του διευθυντικού προσωπικού ξεπερνά το €1 εκατ.), ο Ειδικός Διαχειριστής είχε λάβει νομικές γνωματεύσεις ότι δεν αποτελεί προνομιακή οφειλή, δηλαδή οφειλή που μπορεί να ικανοποιηθεί κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις οφειλές προς τους καταθέτες και άλλους πιστωτές του υποκαταστήματος της FBME. Παρά ταύτα, συμφωνήθηκε όπως το προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME, μέσω του δικηγόρου του, αποταθεί στο Εργατικό Δικαστήριο προκειμένου το Δικαστήριο να αποφανθεί αν το Loyalty Scheme αποτελεί προνομιακή οφειλή ή όχι. Οπωσδήποτε θα υπάρξει πλήρης σεβασμός στην οποιαδήποτε απόφαση του Δικαστηρίου. 

Σημειώνεται ότι, με την κατάθεση αίτησης από την ΚΤΚ για την έκδοση Διατάγματος Εκκαθάρισης, ως η κείμενη νομοθεσία, θεωρείται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία εκκαθάρισης του υποκαταστήματος της FBME και, συνεπώς, οποιεσδήποτε πληρωμές για εξόφληση πιστωτών, περιλαμβανομένων οφειλών προς τους υπαλλήλους, θα πρέπει να γίνεται με βάση τη σειρά προτεραιότητας που θέτει ο νόμος, αλλιώς θα υπάρξει παρανομία.

Δειτε Επισης

Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Γιορτή του επιχειρείν... Απόψε τα 11α ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
CBN Young Dragon Awards: Με συμμετοχή ρεκόρ, ολοκληρώνεται την Τρίτη η διαδικασία ψηφοφορίας από το κοινό
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία
Α. Παπαθωμάς: Πόσα μπήκαν στο ταμείο από τις μετοχές της Τρ. Κύπρου και το ύψος των συνολικών εισπράξεων
Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη