powered by

Τοποθέτηση Κεντρικής για διαπραγματεύσεις με προσωπικό FBME

Σε σχέση με ερωτήματα εκπροσώπων ΜΜΕ για την εξέλιξη στη διαπραγμάτευση με το προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME, η Κεντρική Τράπεζα Κύπρου υπενθυμίζει ότι αρμοδιότητα και ευθύνη για το θέμα έχει ο Ειδικός Διαχειριστής, ο οποίος ενεργεί στη βάση  δικών του νομικών συμβουλών.

Η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου (ΚΤΚ), ανέλαβε διαμεσολαβητική προσπάθεια προσφέροντας τις καλές της υπηρεσίες προς εξεύρεση νόμιμης και κοινά αποδεκτής λύσης. Σχετικά, εκπρόσωποι του προσωπικού του υποκαταστήματος της FBME, είχαν υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση, η οποία στη συνέχεια είχε τεθεί ενώπιον του Ειδικού Διαχειριστή σε κοινή συνάντηση των τριών μερών.

Η πρόταση αυτή, η οποία έγινε αποδεκτή, προνοούσε την άμεση καταβολή στους εργαζόμενους των ποσών που αναλογούν στην προειδοποίηση τερματισμού απασχόλησης, της ετήσιας άδειας και 13ου μισθού, καθώς, επίσης, και τα ωφελήματα που αναλογούν σε εγκύους και μέλη του προσωπικού σε άδεια τοκετού. Η εν λόγω πρόταση, η οποία ανέρχεται σε περίπου €1,3 εκατ. έχει ήδη τύχει υλοποίησης σήμερα. Πέραν από τα προαναφερόμενα, ο Ειδικός Διαχειριστής έχει καταβάλει σήμερα στο προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME ποσό ύψους €2,3 εκατ. που αναλογεί στο 75% των οφειλόμενων φιλοδωρημάτων (Bonus). 

Επισημαίνεται, επίσης, ότι οφειλόμενα από το Ταμείο Προνοίας, ύψους €3 εκατ., έχουν ήδη κατανεμηθεί στο προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME από τον Οκτώβριο του 2015.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα αιτήματα και ειδικότερα την καταβολή Loyalty Scheme (το οποίο συνολικά ανέρχεται σε πέραν των €12 εκατ. για 165 υπαλλήλους και το οποίο για ορισμένα μέλη του διευθυντικού προσωπικού ξεπερνά το €1 εκατ.), ο Ειδικός Διαχειριστής είχε λάβει νομικές γνωματεύσεις ότι δεν αποτελεί προνομιακή οφειλή, δηλαδή οφειλή που μπορεί να ικανοποιηθεί κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις οφειλές προς τους καταθέτες και άλλους πιστωτές του υποκαταστήματος της FBME. Παρά ταύτα, συμφωνήθηκε όπως το προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME, μέσω του δικηγόρου του, αποταθεί στο Εργατικό Δικαστήριο προκειμένου το Δικαστήριο να αποφανθεί αν το Loyalty Scheme αποτελεί προνομιακή οφειλή ή όχι. Οπωσδήποτε θα υπάρξει πλήρης σεβασμός στην οποιαδήποτε απόφαση του Δικαστηρίου. 

Σημειώνεται ότι, με την κατάθεση αίτησης από την ΚΤΚ για την έκδοση Διατάγματος Εκκαθάρισης, ως η κείμενη νομοθεσία, θεωρείται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία εκκαθάρισης του υποκαταστήματος της FBME και, συνεπώς, οποιεσδήποτε πληρωμές για εξόφληση πιστωτών, περιλαμβανομένων οφειλών προς τους υπαλλήλους, θα πρέπει να γίνεται με βάση τη σειρά προτεραιότητας που θέτει ο νόμος, αλλιώς θα υπάρξει παρανομία.

Δειτε Επισης

Eurobank Holdings: Ενισχυμένα καθαρά κέρδη στην Κύπρο με Eurobank Cyprus και Ελληνική-Πάνω κατά 31,3% και στα €121 εκ.
Κάποιες ειδοποιήσεις είναι καλύτερο να τις αγνοείς...Καμπάνια ενημέρωσης Συνδέσμου Τραπεζών powered by Mastercard
Όλι Ρεν (EKT): Ναι σε νέα μείωση επιτοκίων τον Ιούνιο αν το δικαιολογούν οι προβλέψεις
Αναστέλλεται λόγω squeeze out η διαπραγμάτευσης της μετοχής της Ελληνικής Τράπεζας στο ΧΑΚ
Τράπεζα Κύπρου: Πόσες επιπλέον μετοχές απέκτησε μέσω του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών
Eurobank-Ελληνική: Φουλ ρυθμοί για την συγχώνευση και αποφάσεις για το όνομα της ενοποιημένης τράπεζας
Ελληνική Τράπεζα: Δυναμικό ξεκίνημα για το 2025 με κέρδη ύψους €45 εκατ. το πρώτο τρίμηνο
Πράσινο Κεφαλαιαγοράς στο squeeze out και στην Eurobank το 100% της Ελληνικής
Προσοχή σε απατηλά επενδυτικά προγράμματα συνιστά ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών
Σε κέρδη 4,5 δις ευρώ στοχεύουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025