Powered by

Αναδυόμενες αγορές αναζητούν τα γερμανικά αυτοκίνητα

Πολλές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν νέες αγορές εκτός Κίνας, η οικονομική ανάπτυξη της οποίας επιβραδύνεται. Το βλέμμα στρέφουν τώρα σε νέες αναδυόμενες αγορές όπως το Ιράν.

Πρώτα ήταν η Ρωσία, έπειτα η Βραζιλία και μετά η Κίνα. Στα χρόνια της μεγάλης άνθησης η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε επενδύσει δυναμικά σ´ αυτές τις αγορές. Οι σκιές όμως που πλανώνται τους τελευταίους μήνες ιδίως πάνω από την κινεζική οικονομία, η οποία βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, βαραίνουν και τους γερμανούς κατασκευαστές. Πλέον στους κόλπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επικρατεί απογοήτευση. Ο γενικός διευθυντής της BMW Χάραλντ Κρούγκερ αναμένει για το 2016 μικρή ανάπτυξη με μονοψήφια νούμερα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Ένωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), η οποία ανακοίνωσε από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύσης (3 με 13 Μαρτίου) ότι περιμένει πολύ μικρή αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα. Πάντως ήδη από πέρυσι είχε διαφανεί ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως κινείται σε καθοδική τροχιά.

Το Ιράν στο επίκεντρο
Πώς όμως μπορεί να ανατραπεί η κακή εικόνα στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων; Σύμφωνα με την VDA θα πρέπει άμεσα να αναζητηθούν νέες, ελπιδοφόρες αγορές πέραν της Κίνας. «Μια πιο δυναμική παρουσία σε νέες αναδυόμενες οικονομίες θα ήταν σημαντική» αναφέρει ο Πέτερ Φους, ειδικός σε θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας από την συμβουλευτική εταιρεία Εrnst & Young. Υπό αυτό το πρίσμα το Ιράν είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση που προσφέρει επενδυτικές προοπτικές. Μετά από πολλά χρόνια αποκλεισμού από τις διεθνείς αγορές το Ιράν πλέον αναδεικνύεται σε «παγκόσμιο παίκτη» μετά την άρση των δυτικών κυρώσεων σε βάρος του. Στους δρόμους του Ιράν κυκλοφορούν 11,4 εκατομ. αυτοκίνητα, τα οποία είναι παλιά και χρειάζονται αντικατάσταση. Σύμφωνα με υπολογισμούς μέχρι το 2020 αναμένεται να πωλούνται πάνω από 1 εκατομμύριο νέα αυτοκίνητα ετησίως. Μεγάλη ζήτηση έχουν μάλιστα τα ιταλικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον Κρούγκερ η BMW δεν έχει πάρει ακόμη αποφάσεις σχετικά με το άνοιγμά της στο Ιράν, ενώ η Daimler βρίσκεται ήδη στο στάδιο επαφών με ιρανικές εταιρείες, όπως τη Setareh, θυγατρική της κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Khodro.

ΠΗΓΗ: dw.com/dpa

Δειτε Επισης

Πού τοποθέτησαν τα λεφτά τους οι Έλληνες το 2023-Aύξηση περιουσίας 7,4%
Κίνα: Τα νέα μέτρα για τόνωση της οικονομίας
Goldman Sachs: Η μεγάλη μείωση των επιτοκίων οδηγεί σε ήπια προσγείωση την αμερικανική οικονομία
Ευρεία νομισματικά μέτρα από Κεντρική Τράπεζα Κίνας για αναζωογόνηση της οικονομίας
Ebury: Tο δολάριο παραμένει ανεπηρέαστο παρά τη μεγάλη μείωση των επιτοκίων από τη Fed
Χρυσός: Νέο υψηλό ρεκόρ με το βλέμμα στις επόμενες κινήσεις της Fed
Σε νέο υψηλό ρεκόρ η ανεργία στην Κίνα-Τα ποσοστά σε νέους και σε αστικές περιοχές
Συμφωνία στο Κογκρέσο για να αποφευχθεί προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Στο 100% του ΑΕΠ το βρετανικό δημόσιο χρέος-Για πρώτη φορά από τη δεκαετία ‘60
Bundesbank: Προειδοποιεί για συρρίκνωση της γερμανικής οικονομίας το τρέχον τρίμηνο