Powered by

Αναδυόμενες αγορές αναζητούν τα γερμανικά αυτοκίνητα

Πολλές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν νέες αγορές εκτός Κίνας, η οικονομική ανάπτυξη της οποίας επιβραδύνεται. Το βλέμμα στρέφουν τώρα σε νέες αναδυόμενες αγορές όπως το Ιράν.

Πρώτα ήταν η Ρωσία, έπειτα η Βραζιλία και μετά η Κίνα. Στα χρόνια της μεγάλης άνθησης η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε επενδύσει δυναμικά σ´ αυτές τις αγορές. Οι σκιές όμως που πλανώνται τους τελευταίους μήνες ιδίως πάνω από την κινεζική οικονομία, η οποία βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, βαραίνουν και τους γερμανούς κατασκευαστές. Πλέον στους κόλπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επικρατεί απογοήτευση. Ο γενικός διευθυντής της BMW Χάραλντ Κρούγκερ αναμένει για το 2016 μικρή ανάπτυξη με μονοψήφια νούμερα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Ένωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), η οποία ανακοίνωσε από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύσης (3 με 13 Μαρτίου) ότι περιμένει πολύ μικρή αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα. Πάντως ήδη από πέρυσι είχε διαφανεί ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως κινείται σε καθοδική τροχιά.

Το Ιράν στο επίκεντρο
Πώς όμως μπορεί να ανατραπεί η κακή εικόνα στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων; Σύμφωνα με την VDA θα πρέπει άμεσα να αναζητηθούν νέες, ελπιδοφόρες αγορές πέραν της Κίνας. «Μια πιο δυναμική παρουσία σε νέες αναδυόμενες οικονομίες θα ήταν σημαντική» αναφέρει ο Πέτερ Φους, ειδικός σε θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας από την συμβουλευτική εταιρεία Εrnst & Young. Υπό αυτό το πρίσμα το Ιράν είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση που προσφέρει επενδυτικές προοπτικές. Μετά από πολλά χρόνια αποκλεισμού από τις διεθνείς αγορές το Ιράν πλέον αναδεικνύεται σε «παγκόσμιο παίκτη» μετά την άρση των δυτικών κυρώσεων σε βάρος του. Στους δρόμους του Ιράν κυκλοφορούν 11,4 εκατομ. αυτοκίνητα, τα οποία είναι παλιά και χρειάζονται αντικατάσταση. Σύμφωνα με υπολογισμούς μέχρι το 2020 αναμένεται να πωλούνται πάνω από 1 εκατομμύριο νέα αυτοκίνητα ετησίως. Μεγάλη ζήτηση έχουν μάλιστα τα ιταλικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον Κρούγκερ η BMW δεν έχει πάρει ακόμη αποφάσεις σχετικά με το άνοιγμά της στο Ιράν, ενώ η Daimler βρίσκεται ήδη στο στάδιο επαφών με ιρανικές εταιρείες, όπως τη Setareh, θυγατρική της κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Khodro.

ΠΗΓΗ: dw.com/dpa

Δειτε Επισης

Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων
Bitcoin: Tι σημαίνει για την τιμή του η πιθανή δημιουργία εθνικού αποθέματος στις ΗΠΑ
ΗΠΑ: Η επιλογή του Μπέσεντ για το Υπουργείο Οικονομικών δίνει «ανάσα» στις παγκόσμιες αγορές
Banco BPM: Εξετάζει την εξαγορά της από την UniCredit-Στα $11 δις η προσφορά
Τι είναι και γιατί ενδέχεται να αλλάξει το «φρένο χρέους» της Γερμανίας
Bitcoin: Τριήμερη πτώση 6%-Φρέναρε στα $94.000
Fed: Οι προειδοποιήσεις για το χρέος και τον εμπορικό πόλεμο-Τι δείχνει η εξαμηνιαία έκθεση
Ο τρόμος του Τραμπ πάνω από την Ευρώπη-Τι φοβάται τώρα η ΕΚΤ
Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών