Powered by

Αναδυόμενες αγορές αναζητούν τα γερμανικά αυτοκίνητα

Πολλές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν νέες αγορές εκτός Κίνας, η οικονομική ανάπτυξη της οποίας επιβραδύνεται. Το βλέμμα στρέφουν τώρα σε νέες αναδυόμενες αγορές όπως το Ιράν.

Πρώτα ήταν η Ρωσία, έπειτα η Βραζιλία και μετά η Κίνα. Στα χρόνια της μεγάλης άνθησης η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε επενδύσει δυναμικά σ´ αυτές τις αγορές. Οι σκιές όμως που πλανώνται τους τελευταίους μήνες ιδίως πάνω από την κινεζική οικονομία, η οποία βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, βαραίνουν και τους γερμανούς κατασκευαστές. Πλέον στους κόλπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επικρατεί απογοήτευση. Ο γενικός διευθυντής της BMW Χάραλντ Κρούγκερ αναμένει για το 2016 μικρή ανάπτυξη με μονοψήφια νούμερα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Ένωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), η οποία ανακοίνωσε από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύσης (3 με 13 Μαρτίου) ότι περιμένει πολύ μικρή αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα. Πάντως ήδη από πέρυσι είχε διαφανεί ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως κινείται σε καθοδική τροχιά.

Το Ιράν στο επίκεντρο
Πώς όμως μπορεί να ανατραπεί η κακή εικόνα στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων; Σύμφωνα με την VDA θα πρέπει άμεσα να αναζητηθούν νέες, ελπιδοφόρες αγορές πέραν της Κίνας. «Μια πιο δυναμική παρουσία σε νέες αναδυόμενες οικονομίες θα ήταν σημαντική» αναφέρει ο Πέτερ Φους, ειδικός σε θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας από την συμβουλευτική εταιρεία Εrnst & Young. Υπό αυτό το πρίσμα το Ιράν είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση που προσφέρει επενδυτικές προοπτικές. Μετά από πολλά χρόνια αποκλεισμού από τις διεθνείς αγορές το Ιράν πλέον αναδεικνύεται σε «παγκόσμιο παίκτη» μετά την άρση των δυτικών κυρώσεων σε βάρος του. Στους δρόμους του Ιράν κυκλοφορούν 11,4 εκατομ. αυτοκίνητα, τα οποία είναι παλιά και χρειάζονται αντικατάσταση. Σύμφωνα με υπολογισμούς μέχρι το 2020 αναμένεται να πωλούνται πάνω από 1 εκατομμύριο νέα αυτοκίνητα ετησίως. Μεγάλη ζήτηση έχουν μάλιστα τα ιταλικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον Κρούγκερ η BMW δεν έχει πάρει ακόμη αποφάσεις σχετικά με το άνοιγμά της στο Ιράν, ενώ η Daimler βρίσκεται ήδη στο στάδιο επαφών με ιρανικές εταιρείες, όπως τη Setareh, θυγατρική της κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Khodro.

ΠΗΓΗ: dw.com/dpa

Δειτε Επισης

Υποβάθμισε σε Aa1 το αξιόχρεο των ΗΠΑ ο Moody’s-Οργισμένη αντίδραση από την αμερικανική προεδρία
Εμπορικό πλεόνασμα ρεκόρ για την ευρωζώνη-Άγγιξε τα €36,8 δις τον Μάρτιο
Στο 7,4% αυξήθηκε η ανεργία στη Γαλλία το πρώτο τρίμηνο του 2025
Δασμοί 30% στην Κίνα μέχρι τα τέλη του 2025-Οι εκτιμήσεις των αναλυτών
Oxford Economics: Διαχειρίσιμες προς το παρόν οι επιπτώσεις των δασμών στον εφοδιασμό της Ευρωζώνης
Σχέδιο εμπορικής συμφωνίας Ε.Ε. και ΗΠΑ-Τι αλλάζει στην πρόταση των Βρυξελλών
Βιομηχανική παραγωγή: Ισχυρή άνοδος στην Ευρώπη τον Μάρτιο, πτώση 4,6% στην Ελλάδα
Ευρωζώνη: Αύξηση 0,3% για το ΑΕΠ και την απασχόληση το α’ τρίμηνο
Εμπορική συμφωνία με μηδενικούς δασμούς προτείνει στις ΗΠΑ η Ινδία
Ξεπέρασε τις εκτιμήσεις η ανάπτυξη στη Βρετανία-Στο +0,7% το πρώτο τρίμηνο