Οι υπηρεσίες βελτίωσαν το οικονομικό κλίμα
13:27 - 30 Μαρτίου 2016
H Κύπρος σημείωσε για 4ο συνεχόμενο μήνα αύξηση του δείκτη οικονομικού κλίματος (ESI), για τον μήνα Μάρτιο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Χρηματοπιστωτικών Υποθέσεων, την Τετάρτη, στις Βρυξέλλες. Τον Μάρτιο ο δείκτης για την Κύπρο αυξήθηκε σε 108,8 από 108,1 το Φεβρουάριο και 107,4 τον Ιανουάριο, παρά την πτωτική τάση στην ΕΕ.
Η νέα αύξηση προήλθε κυρίως από την άνοδο στον τομέα των υπηρεσιών σε 19,9 μονάδες το Μάρτιο έναντι 16,7 μονάδων το Φεβρουάριο και 15,4 τον Ιανουάριο.
Την ίδια ώρα ο δείκτης ESI καταχώρησε την τρίτη συνεχόμενη πτώση τόσο στη ζώνη του ευρώ (κατά 0,9 μονάδες στο 103,0) και στην ΕΕ (κατά 0,7 μονάδες σε 104,6 ). Η επιδείνωση του ESI στη ζώνη του ευρώ οφείλεται στη μείωση της εμπιστοσύνης μεταξύ των καταναλωτών καθώς και των στελεχών στον τομέα των υπηρεσιών και των κατασκευών.
Η εμπιστοσύνη στη βιομηχανία παρέμεινε σε γενικές γραμμές αμετάβλητη, ενώ βελτιώθηκε ελαφρώς στο λιανικό εμπόριο. Μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων οικονομιών της ζώνης του ευρώ, ο δείκτης ESI μειώθηκε σημαντικά στην Ιταλία (-2,4 ) και τη Γαλλία (-1,8 ), αλλά και σε μικρότερο βαθμό στην Ολλανδία ( -0,9 ) και την Ισπανία ( -0.4 ).
Στη Γερμανία ο δείκτης παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό σταθερός (-0,1 ). Σταθερή έμεινε η εμπιστοσύνη στον τομέα της βιομηχανίας (-0,1 ) μετά από την σχεδόν αμετάβλητη αξιολόγηση της αναμενόμενης παραγωγής και του τρέχοντος επιπέδου του συνόλου των παραγγελιών. Μόνο για την επάρκεια των αποθεμάτων των τελικών προϊόντων υπήρξαν επιφυλάξεις.
Από τις ερωτήσεις που δεν περιλαμβάνονται στο δείκτη εμπιστοσύνης, η εκτίμηση της παρελθούσας παραγωγής βελτιώθηκε, ενώ η εκτίμηση για το ισοζύγιο παραγγελιών εξαγωγών επιδεινώθηκε. Η εξασθένηση της εμπιστοσύνης στον κλάδο των υπηρεσιών (-1,2) προήλθε από την ζοφερή εκτίμηση των εξελίξεων κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων μηνών, ιδίως την τελευταία κατάσταση των επιχειρήσεων και το ιστορικό της ζήτησης.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών μειώθηκε ( -0.9 ) ως συνέπεια της αυξανόμενης απαισιοδοξίας μεταξύ των καταναλωτών σχετικά με τη μελλοντική γενική οικονομική κατάσταση και σε μικρότερο βαθμό για τη μελλοντική οικονομική κατάσταση και τις μελλοντικές αποταμιεύσεις τους.
Η μελλοντική εκτίμηση για ανεργία παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητη, ενώ μικρές βελτιώσεις στο δείκτη εμπιστοσύνης του λιανικού εμπορίου ( 0,4 ) προκλήθηκαν από πιο θετικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση, που αντισταθμίστηκαν ελάχιστα από την επιδείνωση της αξιολόγησης της επάρκειας του όγκου των αποθεμάτων.
Την ίδια ώρα ο δείκτης εμπιστοσύνης κατασκευών μειώθηκε ( -3.2 ), λόγω της επιδείνωσης των εκτιμήσεων τόσο στο επίπεδο των παραγγελιών, όσο και των προσδοκιών για την απασχόληση των διευθυντικών στελεχών.
Επιπλέον μειώθηκαν και οι προσδοκίες για τις τιμές πώλησης του λιανικού εμπορίου, καθώς και οι προσδοκίες των τιμών καταναλωτή.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ