Η Κύπρος αλλάζει μέσω των λιμανιών της

Την ώρα που το λιμάνι Λεμεσού οδεύει στη δικαιοδοσία δύο κοινοπραξιών αφενός υπό τη γερμανική Eurogate και αφετέρου υπό τον κολοσσό DP World, με έδρα το Ντουμπάι, διαδικασίες για προσέλκυση επενδυτών και για το λιμάνι Λάρνακας ήδη τροχοδρομούνται.

Ο μεγάλος στόχος της κυβέρνησης και δη του Υπουργείου Μεταφορών είναι να προσελκύσει ξένους, στρατηγικούς επενδυτές στη χώρα μέσω βασικών έργων υποδομής και ανάπτυξης όπως τα λιμάνια της χώρας.

Μάλιστα, στην περίπτωση της Λεμεσού οι διαδικασίες αξιολογούνται ως εξόχως επιτυχημένες αφού από την προκήρυξη μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παρήλθαν μόλις οκτώ μήνες. Πλέον τα χρονοδιαγράμματα υπαγορεύουν είσοδο των επενδυτών στο λιμάνι Λεμεσού μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Αναφορικά με το λιμάνι Λάρνακας το μεγάλο πλάνο της κυβέρνησης υπαγορεύει προσέλκυση μεγάλων επενδυτών από το εξωτερικό, οι οποίοι πέραν των επενδύσεων για υποδομές στις οποίες θα προβούν θα έχουν την ευθύνη και για την εμπορική ανάπτυξη του λιμένα. Η δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, η ριζική αναβάθμιση των χώρων επιβίβασης - αποβίβασης τουριστών αλλά και το ενδεχόμενο εμπορικών χώρων ή και οικιστικών έργων εντάσσονται στις απαιτήσεις που η κυβέρνηση επιδιώκει να ικανοποιήσει μέσω ξένων επενδυτών στο λιμάνι Λάρνακας.
 
Στα λιμάνια η ΕΥ Κύπρου
Ο οίκος παροχής επαγγελματικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών ΕΥ και συγκεκριμένα το Τμήμα Χρηματοοικονομικών Συμβουλευτικών Υπηρεσιών του οίκου, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και στα δύο μεγάλα πρότζεκτ που αφορούν τα λιμάνια της Κύπρου.

Στην περίπτωση του λιμανιού Λεμεσού, του οποίου ο διαγωνισμός έχει ήδη ολοκληρωθεί με την εκχώρηση δικαιωμάτων αξιοποίησης σε δύο κοινοπραξίες, η ΕΥ είχε ρόλο συμβούλου του κολοσσού DP Wolrd για σημαντικά θέματα του διαγωνισμού όπως η κατάθεση προσφοράς, η ερμηνεία επί των όρων του διαγωνισμού αλλά και οι διαδικασίες υπογραφής της συμφωνίας του κολοσσού με έδρα το Ντουμπάι, DP World. Ο όμιλος αποτελεί έναν από τους κορυφαίους παίκτες στο παγκόσμιο σκηνικό διαχείρισης λιμένων.

Παράλληλα, η ΕΥ αποτελεί τον οίκο στον οποίο το Υπουργείο Μεταφορών και η Αρχή Λιμένων έχουν αναθέσει το καθοριστικής σημασίας έργο για καταρτισμό μελέτης αναφορικά με το μέλλον του λιμανιού της Λάρνακας. Η μελέτη πρόκειται να πραγματοποιηθεί μετά το ναυάγιο που προέκυψε σε σχέση με την αξιοποίηση του λιμένα από την κοινοπραξία «Ζήνων». Ο οίκος ΕΥ καλείται, μέσω της μελέτης που θα πραγματοποιήσει, να δώσει απαντήσεις επί σημαντικών ερωτημάτων όπως:
- Ποια χρήση θα έχει το λιμάνι Λάρνακας;
- Τι είδους επενδύσεις πρέπει να γίνουν προκειμένου να αναβαθμιστεί;
- Πώς οι πιθανές επενδύσεις θα επιφέρουν πολλαπλασιαστικό όφελος για την οικονομία και τη Λάρνακα ειδικότερα;
- Από ποιες αγορές μπορούν να προσελκυστούν επενδυτές;

 

Δειτε Επισης

Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση
Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες