Powered by

Πώς μπορεί η Λεμεσός να αναπτυχθεί ως τουριστικός προορισμός

Εκπαιδευτική ημερίδα διαχείρισης της Λεμεσού ως τουριστικού προορισμού διοργάνωσε ο ΣΤΕΚ (Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου) μαζί με την PwC. Αντικείμενο της ημερίδας αποτέλεσε η ανάπτυξη μιας καινοτόμου στρατηγικής διαχείρισης τουριστικού προορισμού η οποία θα δημιουργεί αξία για όλους τους συμμέτοχους.

Οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες με βάση τις βασικές αρχές διαχείρισης τουριστικού προορισμού όπως είναι:

•    Η καταγραφή του τουριστικού προϊόντος
•    Η δημιουργία στρατηγικής
•    Η ύπαρξη ασφάλειας/προστασίας και διαχείρισης κρίσεων 
•    Η ανάγκη προώθησης και προβολής
•    Η ικανοποίηση των επισκεπτών
•    Η διαχρονική παρακολούθηση
•    Η ανάγκη για οργάνωση

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάστηκε κατά την ανάπτυξη της παραμέτρου «Οργάνωση», δηλαδή της ομάδας/φορέα/οργανισμού που θα αναλάβει τα διαχειριστικά καθήκοντα για την υλοποίηση του πλάνου διαχείρισης του προορισμού.

Έμφαση δόθηκε στο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι δημόσιοι φορείς σε συνεργασία με την ιδιωτική πρωτοβουλία και την ανάγκη ύπαρξης ενός καινοτόμου πλαισίου που θα διευκολύνει τη συνεργασία αυτή. Επίσης εγέρθηκαν κάποια κρίσιμα οργανωτικά θέματα όπως η ανάγκη ύπαρξης ενός οργανισμού που να έχει ευθύνη για συντονισμένη προσέγγιση στη διαχείριση του τουρισμού. Ο οργανισμός αυτός να έχει την εξουσία και τις αρμοδιότητες να λειτουργήσει αποτελεσματικά ως διαχειριστής, να είναι ανάλογος με το μέγεθος και την κλίμακα του προορισμού και να είναι επαρκώς χρηματοδοτούμενος. Τελευταία, και όχι λιγότερο σημαντική, προέκυψε η ανάγκη ενθάρρυνσης της συνεργασίας ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα.

Η Γενική Διευθύντρια του ΣΤΕΚ, Χρυσαίμιλη Ψηλογένη Κενεβέζου, επεσήμανε: «η επένδυση στον τουρισμό και δη η στόχευση του ποιοτικού τουρισμού είναι γέφυρα αναβάθμισης του συνόλου των προσφερομένων υπηρεσιών και κατ’ επέκταση εξυπηρετεί και προσφέρει και στον τόπο και στους συμπολίτες μας και όχι ασφαλώς μόνο στους επισκέπτες. Ο σεβασμός σε αυτό που κάνουμε και αυτό που προσφέρουμε είναι το θεμέλιο για την επιτυχία. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια και μόνο όταν από τη θεωρία προχωρήσουμε στην πράξη θα πετύχουμε τους στόχους μας». 

Ο Επιχειρησιακός Διευθυντής της PwC, Γιώργος Ιωάννου, δήλωσε: «η αποτελεσματική και ορθολογική διαχείριση ενός τουριστικού προορισμού μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από συγκεκριμένες και συντονισμένες ενέργειες και αφού, βεβαίως, έχουν έγκαιρα εντοπιστεί και εμπλακεί σε όλες τις ενέργειες οι εμπλεκόμενοι συμμέτοχοι (stakeholders)».

Εξάλλου, στο περιθώριο της ημερίδας, ο Διευθυντής της PwC, κ. Παναγιώτης Μοίρας, δήλωσε «Η Λεμεσός, ως τουριστικός προορισμός, έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου για αυτό και η ανάγκη σωστής διαχείρισης του τουριστικού της προϊόντος καθίσταται πλέον επιτακτική. Η σημερινή ημερίδα, αποτέλεσε ένα πρώτο βήμα για την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών με ένα συγκροτημένο και συμμετοχικό τρόπο».

Η ημερίδα συγκέντρωσε εκπροσώπους ξενοδοχείων, τουριστικών πρακτόρων, εστιατορίων, ομάδων ειδικών ενδιαφερόντων, τοπικών αρχών και άλλων τουριστικών φορέων όπως επίσης και εκπροσώπους από τον ΚΟΤ, τα αεροδρόμια και την Μαρίνα Λεμεσού. 

Δειτε Επισης

ACTTA: Χοροεσπερίδα φιλανθρωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο των δράσεων για τα 70 χρόνια λειτουργίας του
Ρίχνουν δίκτυα στην πολωνική αγορά-Συνάντηση ΕΤΑΠ Αμμοχώστου με ταξιδιωτικούς πράκτορες από την χώρα
Άνοιξε εντός του Sunset Gardens το Nomad Bread & Coffee-Μοντέρνες και ευρύχωρες εγκαταστάσεις(pics)
Lordos Hotels: Αναδιοργάνωση θυγατρικής και σε νέα βάση η λειτουργία του Golden Coast Hotel
Στην Αγία Νάπα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος η Υφ. Ναυτιλίας-Συναντήθηκε με το Δήμαρχο
ΕΤΑΠ Πάφου: Χρηματοδότηση έως €25.000 για μικρομεσαίες επιχειρήσεις-100% χρηματοδότηση
Aphrodite Hills Resort και όμιλος PERHA συνεργάζονται για το ετήσιο Σαββατοκύριακο αγάπης και συνεισφοράς
Παραμένει αισιόδοξος και ρίχνει το γάντι στις συντεχνίες για την συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία ο Παναγιώτου
Βάζουν σε μπελάδες την ξενοδοχειακή βιομηχανία οι συντεχνίες-«Όχι» ΠΕΟ και επιφυλάξεις ΣΕΚ για την μεσολαβητική
Ελληνικός τουρισμός: Κάτω τα έσοδα, πάνω οι αφίξεις και τον Αύγουστο-Οι επτά λόγοι