powered by

Αδιέξοδο στη Βουλή για τη Λεωφόρο Τσερίου

Αδιέξοδο φαίνεται να προέκυψε στο θέμα των έργων της Λεωφόρου Τσερίου, καθώς δεν φαίνεται να υπάρχει άμεση αποδέσμευση του κονδυλίου των 2 εκ ευρώ για την έναρξη του έργου. Η διάσταση απόψεων στη φιλοσοφία για το σχεδιασμό του έργου μεταξύ της Κυβέρνησης από τη μια και του Δημοτικού Συμβουλίου και της Ομάδας Πρωτοβουλίας από την άλλη διαφάνηκε, την Πέμπτη, και στη συζήτηση στην Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής, η οποία είχε δεσμεύσει το συγκεκριμένο κονδύλι, και τώρα καλείται να αποφασίσει σε μεταγενέστερο χρόνο κατά πόσο θα το αποδεσμεύσει ή θα ζητήσει τον επανασχεδιασμό της λεωφόρου.

Κοινό σημείο όλων των πλευρών, ωστόσο, είναι η αναγκαιότητα να πραγματοποιηθεί το έργο στην Τσερίου.

ΥΠΕΣ: Στα χέρια της Επ. Εσωτερικών η αποδέσμευση

Σε δηλώσεις του μετά τη συζήτηση ο Υπουργός Εσωτερικών Σωκράτης Χάσικος είπε αρχικά πως η ιστορία για το σχεδιασμό της Τσερίου ξεκίνησε το 1992, το 2008 δόθηκε εντολή για μελέτη, η οποία ολοκληρώθηκε το 2012 και σε όλη αυτή τη διαδικασία τα εκάστοτε Δημοτικά Συμβούλια του Στροβόλου συμμετείχαν και κατέβαλλαν ποσό για τη μελέτη. Όπως είπε, μετά την εξαγγελία για το έργο έγιναν αλλεπάλληλες συσκέψεις με την Ομάδα Πρωτοβουλίας και επανασχεδιάστηκε το έργο στη βάση της ίδιας φιλοσοφίας χωρίς να ικανοποιηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι.

Ο κ. Χάσικος είπε πως για να ικανοποιηθεί το Δημοτικό Συμβούλιο και η Ομάδα Πρωτοβουλίας έγινε επανασχεδιασμός και αλλαγή φιλοσοφίας, κάτι που θα επιφέρει μια καθυστέρηση 2-3 χρόνια για ένα έργο το οποίο είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Πρόσθεσε, πως όταν γίνονται τα κατασκευαστικά έργα μπορεί να υπάρξουν και άλλες αλλαγές που να μην επηρεάζουν την ασφάλεια, για να ικανοποιηθούν σε μεγαλύτερο βαθμό οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες.

“Είναι στο χέρι της Επιτροπής Εσωτερικών της Βουλής κατά πόσον θα αποδεσμευτεί το κονδύλι και να προχωρήσουμε να υλοποιήσουμε αυτό το αναγκαίο έργο ή όχι. Εμείς ως εκτελεστική εξουσία κάναμε ό,τι μπορούσαμε”, είπε και πρόσθεσε πως θέλει να πιστεύει ότι θα επικρατήσει η λογική και θα αποδεσμευτεί το κονδύλι και όχι η πίεση ενόψει εκλογών.

Απαντώντας σε ερώτηση, είπε πως δεν είναι δυνατόν 5 καταστηματάρχες δεξιά και αριστερά της Τσερίου να σταματούν ένα έργο και να πιέζουν με αυτό τον τρόπο τη Βουλή.

Περιθώρια βελτίωσης
Ο Νομικός Σύμβουλος της Ομάδας Πρωτοβουλίας Πάρης Σπανός στις δηλώσεις του είπε πως η κυβερνητική πλευρά δεν είναι διατεθειμένη να συζητήσει βελτιώσεις στο έργο. Από την άλλη, η πλευρά των κατοίκων και των καταστηματαρχών θεωρεί ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης λαμβάνοντας υπόψη την εμπορικότητα του δρόμου, η οποία έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια με την ενθάρρυνση των δημοτικών και κυβερνητικών αρχών.

“Θα αναμένουμε από την κυβερνητική πλευρά εάν αποφασίσει ότι θέλει να συζητήσει μια βελτίωση, είμαστε στη διάθεση της να καταλήξουμε σε μια λύση που θα εξυπηρετεί όλους, συμπεριλαμβανομένων και των κατοίκων και καταστηματαρχών αλλά και το σύνολο των πολιτών του Στροβόλου και της Λευκωσίας”, είπε.

Απαντώντας σε ερώτηση, είπε πως το πρόβλημα δεν είναι η συμπερίληψη νησίδας στο μέσο του δρόμου αλλά η μετατροπή του δρόμου σε 3 και 4 λωρίδων σε κάποια σημεία, χάνοντας με αυτό το τρόπο την εμπορικότητα του.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Δημόσια διαβούλευση για τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου Στροβόλου-Κάλεσμα προς τους δημότες για εισηγήσεις
Μεγάλη πρόοδος στην ταχύτητα εξέτασης πολεοδομικών αιτήσεων από ΕΟΑ Αμμοχώστου-Τι δείχνουν τα στοιχεία
Δυναμική παρουσία GoGordian στο 7ο Doing Business with Cyprus Summit στο Τελ Αβίβ
Ακίνητα στην Πάφο: Γιατί το μέγεθος, το ύψος και οι παροχές έχουν σημασία
Καθυστερήσεις στην έκδοση πολεοδομικών αδειών και πολεοδομικών ελέγχων συζήτησαν ΕΒΕΛ-ΕΟΑ Λάρνακας
Η ακμάζουσα αγορά ακινήτων της Λευκωσίας και το top 5 των ακριβότερων συναλλαγών
Πράσινο Υπουργικού για καταβολή εφάπαξ ποσού χορηγίας σε μη συμμετέχοντες δικαιούχους του Σχεδίου «κτίΖΩ»
Horizon Towers: Σε διαβούλευση η ανάπτυξη μαμούθ που θα αναβαθμίσει την περιοχή των διυλιστηρίων Λάρνακας
Στα 18 εκατ. το κόστος για την ανέγερση των γηπέδων της ΚΟΠ στον Κόρνο-Τα χρονοδιαγράμματα του έργου
Κ. Κωνσταντή: Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμη κινητικότητα όσο τα αστικά μας κέντρα λειτουργούν ως πάρκινγκ