Σε διαμαρτυρία και οι οδηγοί ταξί
17:35 - 10 Φεβρουαρίου 2016
Ειρηνική εκδήλωση διαμαρτυρίας με παράταξη οχημάτων έξω από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων πραγματοποίησε την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών και Οδηγών Αστικών Ταξί Λευκωσίας, ο οποίος προειδοποιεί ότι αν δεν εισακουστεί και αυτή τη φορά, μέχρι τέλος του μήνα θα προχωρήσει σε δυναμικά μέτρα.
Πάγια αιτήματα του Συνδέσμου είναι η άδεια οδικής χρήσης-πιάτσες, πάταξη της παρανομίας και του αθέμιτου ανταγωνισμού και μείωση του υψηλού κόστους εργασίας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης διαμαρτυρίας επιδόθηκαν υπομνήματα ενημέρωσης και διαμαρτυρίας στον Υπουργό Μεταφορών, Μάριο Δημητριάδη, ο οποίος αργότερα σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε πως είναι σε συνεχή διαβούλευση με τους οδηγούς ταξί, ώστε να βρουν λύσεις.
Σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Παναγιώτης Κυλίλης, είπε ότι οι οδηγοί αστικών ταξί Λευκωσίας είχαν προγραμματίσει τέσσερις παρόμοιας φύσης εκδηλώσεις, αρχής γενομένης με τη Βουλή, σημειώνοντας ότι η σημερινή δεν ήταν προγραμματισμένη να γίνει, ωστόσο, έγινε εξαιτίας επιστολών, που πήραν τη Δευτέρα και αφορούσαν απαντήσεις από τα αρμόδια τμήματα, που υπάγονται στο Υπουργείο Μεταφορών, “τα οποία είναι προκλητικότατα απέναντι στο Σύνδεσμο και τους οδηγούς ταξί”.
“Αποφασίσαμε να έρθουμε εδώ να δώσουμε το υπόμνημα στον έντιμο Υπουργό και να επικαλεστούμε τη μαρτυρία του, γιατί παρευρέθηκε τουλάχιστον σε τρεις συναντήσεις, που είχαμε υποσχέσεις για επίλυση δύο θεμάτων άμεσα και ούτε λίγο ούτε πολύ μας απάντησαν την Δευτέρα ότι μιλούσαμε με άλλους, αν είναι δυνατό, έχουμε εδώ τις απαντήσεις”, είπε.
Όπως εξήγησε ο κ. Κυλίλης “τα δύο αιτήματα που υποσχέθηκαν ότι θα επιλύονταν σε δεκαπέντε μέρες ενώπιον του κ. Δημητριάδη ήταν η άδεια οδικής χρήσης και κατάργηση των ονομαστικών χώρων και οι πιάτσες, ώστε να μπορεί ο κάθε οδηγός χωρίς πρόβλημα να μην είναι έρμαιο στις ορέξεις του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και της Αστυνομίας”.
“Να μας βάζουν και πρόστιμα των 500 ευρώ, δηλαδή φοβόμαστε να πάμε δουλειά να κυκλοφορήσουμε, γιατί κινδυνεύουμε με πρόστιμο 500 ευρώ”, είπε.
Όπως είπε θα ζητήσουν τη μαρτυρία του Υπουργού, ώστε να επιβληθεί τάξη, για να προσθέσει ότι θα του ζητήσουν να τους μεταφέρει ότι πρέπει να εφαρμόσουν αυτά που υποσχέθηκαν ενώπιον του.
Είπε ακόμα πως την επόμενη βδομάδα θα μεταβούν για εκδήλωση στο Προεδρικό και θα επιδώσουν υπόμνημα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
“Αν και εκεί δεν βρούμε ανταπόκριση, γιατί ξαναπήγαμε, τέλος του Φεβρουαρίου θα ληφθούν αποφάσεις για πολύ δυναμικά μέτρα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι θα γίνει. Οι οδηγοί είναι στα όριά τους και δεν αντέχουν άλλο”, πρόσθεσε.
Στο υπόμνημα, που επέδωσαν στο Υπουργό Μεταφορών, ο Σύνδεσμος καταγγέλλει ότι η Αρχή Αδειών κωλυσιεργεί την υλοποίηση των συμφωνηθέντων, που έλαβαν χώρα στη μεταξύ τους συνάντηση (Υπουργού και ταξιτζίδων), τον Οκτώβριο του 2015.
“Τότε συμφωνήθηκαν άμεσες ενέργειες για τα θέματα που αφορά τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών και ιδιαίτερα στα ακόλουθα, κατάργηση καταχρηστικών όρων της άδειας οδικής χρήσης των ταξί με ταυτόχρονη δημιουργία πολλαπλών δημόσιων χώρων στάθμευσης των ταξί. Η συμφωνία προέβλεπε ενέργειες και πρακτικές εντός μηνός”, προσθέτουν στο υπόμνημα.
Με την καταγγελία/υπόμνημα ζητούν “κατεπείγουσες διευθετήσεις για αποκατάσταση των θέσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων και τμημάτων στη λογική με κατεύθυνση τη λύση των προβλημάτων, που μαστίζει τον κλάδο και όχι το παραλογισμό”.
“Λυπούμαστε”, προσθέτουν, “που πάντα ακουγόμαστε ως οι γκρινιάρηδες και οι απαιτητικοί έναντι της κοινωνίας, όμως ας αναλογιστούν και οι άλλοι την ευθύνη που έχουν με έργο μηδαμινό, πολλές φορές φτιαχτό για να ευνοούνται κάποιοι και όχι το σύνολο, χρησιμοποιώντας και εκμεταλλευόμενοι όπλα όπως αναχρονιστικούς η και ελάχιστα τροποποιημένους νόμους που στη ουσία ρυθμίζουν μερίδιο του κλάδου σε γενικές γραμμές διότι εγκρίθηκαν μισό αιώνα πριν και όταν εξ ανάγκης τους καλούμε να τους εκ μοντερνίσουν ή και προσαρμόσουν, οι τεχνοκράτες τότε προβάλουν και κρύβονται πίσω από κανονισμούς ασαφείς αλλά πολλές φορές αμφιβόλου χαρακτήρα και ερμηνείας, απολύτως δίχως ουσία για τα πραγματικά δεδομένα της αγοράς που ισχύουν”.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ