Όλο και περισσότερο χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις το διαδίκτυο για αγορές
08:56 - 03 Δεκεμβρίου 2016
Σχεδόν διπλασιάστηκε το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε αγορές μέσω διαδικτύου κατά το 2015, φθάνοντας το 42,7%, σε σύγκριση με μόλις 22,1% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και ηλεκτρονικού εμπορίου 2016, που διενήργησε η Στατιστική Υπηρεσία.
Αύξηση παρουσίασαν επίσης και οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου αφού 12,4% των επιχειρήσεων έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστότοπων, σε σύγκριση με 9,9% το προηγούμενο έτος.
Σύνδεση στο Διαδίκτυο
Κατά το 2016, σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία, παρατηρείται αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων που συνδέονται με γρήγορες ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων.
Το ποσοστό των επιχειρήσεων που συνδέονται με ταχύτητες μεταξύ 10Mbit/s και 30Mbit/s ανήλθε στο 41,0% σε σύγκριση με 26,3% το 2015 και με ταχύτητες μεταξύ 30Mbit/s και 100Mbit/s στο 12,2% σε σύγκριση με 6,1% τον προηγούμενο χρόνο.
Αντίθετα το ποσοστό των επιχειρήσεων με μέγιστη προσφερόμενη ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων μεταξύ 2Mbit/s και 10Mbit/s μειώθηκε στο 43,4%.
Επίσης, όπως κατέδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας, το 61,5% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν κινητή ευρυζωνική σύνδεση στο Διαδίκτυο σε σχέση με 57,4% το 2015.
Άνοδο σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο παρουσιάζει η ευρυζωνική σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω έξυπνων τηλεφώνων όπου το ποσοστό ανήλθε στο 57,8% σε σύγκριση με 53,8% το 2015. Η σταθερή ευρυζωνική σύνδεση στο διαδίκτυο χρησιμοποιείται σχεδόν από όλες τις επιχειρήσεις αφού το ποσοστό για το 2016 ανήλθε στο 96,2%, σημειώνει η Στατιστική Υπηρεσία.
Χρήση Ιστότοπου
Αύξηση παρατηρείται επίσης στο ποσοστό των επιχειρήσεων που διαθέτουν ιστότοπο, από 71,8% το 2015 σε 74,7% το 2016. Όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις διαθέτουν ιστότοπο.
Από τις υπηρεσίες που παρέχονται από τις επιχειρήσεις μέσω του ιστότοπου τους, η πιο διαδεδομένη είναι η πρόσβαση σε καταλόγους προϊόντων και τιμοκαταλόγους με ποσοστό 74,3%.
Το 40,9% των επιχειρήσεων έχουν συνδέσμους (links) ή αναφορές που παραπέμπουν στα προφίλ της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Twitter, LinkedIn, You Tube, κ.λπ.) και το 23,2% των επιχειρήσεων παρέχουν διαφήμιση κενών θέσεων εργασίας ή η επιγραμμική αίτηση για εργοδότηση μέσω ιστοτόπου.
Χρήση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης
Εξάλλου, το 64,4% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα κοινωνικά δίκτυα (π.χ. Facebook, LinkedIn) είναι τα πιο δημοφιλή στις επιχειρήσεις με ποσοστό 63,3%.
Τα blogs ή microblogs (π.χ. Twitter) ακολουθούν με 29,0%, οι ιστότοποι διαμοιρασμού περιεχομένου πολυμέσων (π.χ. YouTube, Flickr, κτλ.) με 24,0% και τα εργαλεία ανταλλαγής γνώσεων τύπου wikis με ποσοστό 2,8%.
Χρήση Υπηρεσιών Υπολογιστικού Νέφους
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 15,3% των επιχειρήσεων αγόρασαν κατά το 2016 Υπηρεσίες Υπολογιστικού Νέφους. Μεγαλύτερη χρήση γίνεται από τις μεγάλες επιχειρήσεις (37,7%), ακολουθούν οι μεσαίες (21,3%) και οι μικρές (13,9%).
Εξειδικευμένο προσωπικό σε θέματα χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Το 24,6% των επιχειρήσεων απασχολεί εξειδικευμένο προσωπικό ΤΠΕ. Στις μεγάλες επιχειρήσεις το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 86,9%, στις μεσαίες στο 48,8% και στις μικρές στο 19,6%.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ