Francois-Henri Pinault: Ένας ιδεολόγος μεγιστάνας
19:25 - 28 Δεκεμβρίου 2016
Είναι ο CΕΟ του κολοσσού Kering, δισεκατομμυριούχος, σύζυγος της Σάλμα Χάγεκ και έχει τον έλεγχο των πιο γνωστών και περιζήτητων brands μόδας σε όλο τον κόσμο. Τώρα προσθέτει στον εαυτό του άλλον έναν τίτλο: αυτόν του σωτήρα του πλανήτη Γη ή – τουλάχιστον – κάποιου που θέλει να προσπαθήσει.
Το σκεπτικό του απλό: την ώρα που μια γυναίκα φοράει την επώνυμη γόβα της ή ένας άνδρας προβάρει το σμόκιν του, το τελευταίο πράγμα που σκέφτονται αμφότεροι είναι πως αφενός η γόβα ευθύνεται για το μολυσμένο νερό που πίνουν κάποιοι Ινδιάνοι, αφετέρου το σμόκιν για μερικά πρόβατα μερινό που στέκονται δυστυχισμένα στο κρύο έχοντας στερηθεί το πολύτιμο μαλλί τους.
Το αφεντικό της Kering, ο Γάλλος μεγιστάνας, Φρανσουά Ανρί Πινό, δεν θέλει ούτε κατά διάνοια οι πελάτες του να σκέφτονται τέτοια πράγματα. Γι' αυτό και το 2012 ο 54χρονος επιχειρηματίας που έχει στην κατοχή του 16 φίρμες, όπως Yves Saint Laurent, Gucci, Boucheron και Puma, έθεσε μια σειρά στόχων με ορίζοντα τετραετίας, ώστε να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της βιομηχανίας του όσο το δυνατό περισσότερο. Δεν τους έχει πετύχει όλους, αλλά πλέον οι εταιρείες του χρησιμοποιούν περισσότερο ανακυκλωμένο χαρτί για τις συσκευασίες, ενώ σχεδόν έχει εκμηδενιστεί η χρήση κάποιων τοξικών χημικών.
Και μπορεί ο κολοσσός του Πινό αξίας 13 δισ. δολ. να αντιπροσωπεύει μόνον ένα μικρό μέρος της βιομηχανίας ρούχων και αξεσουάρ συνολικής αξίας πολλών τρισ. δολαρίων, ωστόσο ο Πινό αναφέρει ότι με το σχέδιο που έχει θέσει σε εφαρμογή, η μετοχή της εταιρείας του διπλασίασε την τιμή της μέσα σε αυτά τα τέσσερα χρόνια.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, η απόκτηση της Puma το 2013 άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού. Τότε ήταν που κατάλαβε ότι πρέπει να αλλάξει φιλοσοφία και να θέσει υπόψη του την έννοια της βιωσιμότητας. «Αν κάνεις τα πράγματα σωστά, τότε μπορείς να κάνεις το καλό για τον πλανήτη, τους υπαλλήλους σου, τους μετόχους και τους ενδιαφερόμενους εν γένει. Όπως λέει, ξόδεψε τρία ολόκληρα χρόνια και πολλά χρήματα για να θέσει σε εφαρμογή το μοντέλο Ep&L (Environmental profit and Loss) που επιτρέπει στους σχεδιαστές να υπολογίζουν την επίπτωση του κάθε προϊόντος που δημιουργούν, χρησιμοποιώντας περί τα 5.000 κριτήρια.
Όπως λέει, προσπαθεί να συνεχίσει το έργο του πατέρα του, που πάντα υποστήριζε ότι ανεξαρτήτως μεγέθους μιας εταιρείας, το σημαντικό είναι να υπάρχει ένας σκοπός πίσω από το κέρδος στο οποίο στοχεύει.
«Δεν μπορείς να κάνεις τους ανθρώπους να ονειρεύονται αν τους εξαπατάς προσφέροντάς τους ένα προϊόν που πίσω από τη λάμψη του, κρύβει έναν εφιάλτη», λέει χαρακτηριστικά ο Πινό.
Σε ό,τι αφορά τώρα τη γνωστή υπόθεση της Gucci που έχει πολλάκις κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιεί δέρμα πύθωνα, ο Πινό απαντά ότι, αν και ο πύθωνας δεν είναι είδος προς εξαφάνιση, θα μπορούσε να γίνει, εξαιτίας πρακτικών, όπως της Gucci. Γι' αυτό και η ίδια η εταιρεία του έχει ξεκινήσει την εκτροφή αυτού του είδους, ώστε να μην κινδυνεύσει να εξαφανιστεί. Το ίδιο κάνει και με τους κροκόδειλους.
Το μεγάλο πρόβλημα με τη βιομηχανία της μόδας είναι πως δεν είναι ενοποιημένη. Είναι μια αλυσίδα με πάρα πολλούς παίκτες, λέει ο Κέρινγκ και, όπως προέκυψε από την εξέταση του μοντέλου EP&L που χρησιμοποιεί στις επιχειρήσεις του, το 93% των δραστηριοτήτων της εταιρείας του ήταν εκτός των ορίων του νόμου. Κάτι που προφανώς θέλησε να αλλάξει.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr