powered by

EUROGATE: Lifting στο Λιμάνι Λεμεσού

Σειρά επενδύσεων με στόχο των εκσυγχρονισμό του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι Λεμεσού, προγραμματίζει  η κοινοπραξία εταιρειών EUROGATE (κατέχουσα την πλειοψηφία, Interorient Και East Med, που αναλαμβάνει τη διαχείριση του σταθμού από τις αρχές του 2017. Επενδυτικές κινήσεις, όπως απόκτηση γερανογεφυρών τύπου super post-panamax, εφαρμογή υπερσύγχρονων συστημάτων, αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και εξειδικευμένη εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, θεωρούνται απαραίτητες από την κοινοπραξία, για επίτευξη των στόχων της, που δεν είναι άλλοι από  την αύξηση των εργασιών στο λιμάνι καθώς επίσης και η ανάδειξή του σε ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό σταθμό. 

Σε συνέντευξη του στο InBusinessNews, ο Διευθυντής της Eurogate Container Terminal Limassol Ltd, Γιάννος Μουζούρης, αναφέρεται μεταξύ άλλων στο πρόβλημα μη ύπαρξης σύγχρονου εξοπλισμού στον Τερματικό Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, στις αναβαθμίσεις και βελτιώσεις που προγραμματίζονται, στις εκτιμήσεις για αύξηση των εργασιών, στο κατά πόσον θα αυξηθούν ή όχι οι χρεώσεις για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και στα γενικότερα πλάνα της κοινοπραξίας για την συγκεκριμένη επένδυση της στην Κύπρο.

Για ποιους λόγους η EUROGATE επέλεξε να επενδύσει στην Κύπρο και τι σημαίνει για την εταιρεία το να έχει παρουσία στο νησί μας; 

Αρχικά, θα ήθελα να τονίσω ότι οι ιδιοκτήτες της EUROGATE έχουν εμπορικές δραστηριότητες στην Κύπρο από την δεκαετία του 1990, συνεπώς γνωρίζουν την αγορά και τις συνθήκες εμπορίου στην Κύπρο. Περαιτέρω, λόγω της πολύ καλής επαγγελματικής σχέσης μεταξύ των κύριων ιδιοκτητών των εταιρειών της κοινοπραξίας, η παρούσα επένδυση και συνεργασία αποτέλεσε ιδεώδη ευκαιρία για μεγαλύτερη δραστηριοποίηση στο νησί. Το λιμάνι της Λεμεσού θα αποτελέσει ένα ακόμη στρατηγικό σταθμό του υφιστάμενου δικτύου του ομίλου EUROGATE που είναι ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος διαχειριστής σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. Είναι μια ελκυστική επένδυση για τον όμιλο, δεδομένου ότι τα φορτία εισαγωγής / εξαγωγής παρέχουν μια σταθερή βάση με επαρκή δυναμική ανάπτυξης. Η οικονομία της Κύπρου, η οποία βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης και παρουσιάζει στοιχεία θετικής προοπτικής και ανάπτυξης, βασίζεται στις εισαγωγές στης οποίας το εμπόριο να αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από εμπορευματοκιβώτια και να γίνεται μέσω των θαλάσσιων λιμένων της χώρας. Σημαντικό ρόλο στην απόφαση μας έπαιξε φυσικά και η γεωστρατηγική θέση της Κύπρου, η οποία αποτελεί συνδετικό κόμβο για τρεις ηπείρους. Επίσης, η τρέχουσα κυβερνητική πολιτική για προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων και στον τομέα της ναυτιλίας μέσω και της ιδιωτικοποίησης των λιμενικών υπηρεσιών, υπήρξε θετικός παράγοντας για την παρουσία της EUROGATE στη Κύπρο.

Πως οι εργασίες της EUROGATE στην Κύπρο θα προστεθούν στις υφιστάμενες εργασίες σας σε άλλες χώρες του κόσμου;

Ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων της Λεμεσού είναι μια στρατηγική επέκταση  στο δίκτυο της εταιρείας στην Μεσόγειο, όπου η EUROGATE καλύπτει πλέον στα ανατολικά με το λιμάνι της Λεμεσού, στα δυτικά με το τερματικό στο Ταγγέρη, Μαρόκο και στην κεντρική Μεσόγειο με τους τερματικούς σταθμούς στο Gioia Tauro και Κάλιαρι, Ιταλία. Η επέκταση στο λιμάνι της Λεμεσού αυξάνει το δίκτυο της EUROGATE σε 12 λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων σε έξι χώρες εκ των οποίων τρία βρίσκονται στη Γερμανία, πέντε στην Ιταλία, και από ένα στη Ρωσία, Πορτογαλία, Μαρόκο και τώρα στην Κύπρο. Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Λεμεσού θα ενσωματωθεί στον όμιλο της Eurogate με την επωνυμία “EUROGATE Container Terminal Limassol”.

Πριν να μπείτε στην κοινοπραξία εταιρειών για τη διαχείριση του Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, κάνατε κάποια έρευνα για τα υφιστάμενα δεδομένα στο λιμάνι Λεμεσού; Ποια είναι η εικόνα και τι χρειάζεται να βελτιωθεί;

Έχουμε διεξάγει μια ολοκληρωμένη μελέτη και ανάλυση των δεδομένων του λιμανιού της Λεμεσού και ένα από τα βασικά συμπεράσματα ήταν ότι το λιμάνι δεν διέθετε τον σύγχρονο εξοπλισμό για να βελτιώσει σημαντικά την αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα του απέναντι σε άλλα λιμάνια στην περιοχή. Επίσης, σχεδιάζουμε να εφαρμόσουμε τα λειτουργικά πρότυπα και τις διαδικασίες της EUROGATE, τα οποία αναμένεται να βελτιώσουν την παραγωγικότητα, την αξιοπιστία και κυρίως την ασφάλεια. Θα πρέπει να τονίσω ιδιαίτερα ότι το θέμα ασφάλειας είναι υψίστης σημασίας για την EUROGATE και τους συνεργάτες της στην Κύπρο και ακολουθείται πολιτική μηδενικής ανοχής. Η εξειδικευμένη εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού είναι από τις κύριες προτεραιότητες μας και θα παρέχουμε συνεχή εκπαίδευση τόσο σε τοπικό επίπεδο αλλά και στο εξωτερικό στα υπόλοιπα τερματικά της EUROGATE.


Είχε γίνει αναφορά στο παρελθόν για την πρόθεση της εταιρείας να προχωρήσει σε μια σειρά από επενδύσεις στο λιμάνι. Τι θα αφορούν αυτές οι επενδύσεις; 

Η EUROGATE θα επενδύσει στον εκσυγχρονισμό του τερματικού, ειδικά σε νέο εξοπλισμό μεγάλης κλίμακας, όπως γερανογέφυρες τύπου super post-panamax ώστε το λιμάνι να μπορεί να εξυπηρετήσει και τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η εταιρεία θα αναβαθμίσει επίσης τις υποδομές του τερματικού όπως το δίκτυο ενέργειας, τα εργαστήρια επισκευών καθώς και στην συντήρηση και ανακαίνιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.  Η EUROGATE εφαρμόζει επί του παρόντος ένα νέο, υπερσύνχρονο ηλεκτρονικό σύστημα λειτουργίας (TOS - Terminal Operating System) το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία σε άλλα λιμάνια της εταιρείας, καθώς και σε λιμάνια άλλων εταρειών.


Περιμένετε ότι θα αυξηθούν οι εργασίες στο λιμάνι Λεμεσού; Αν ναι, πως αυτό θα επιτευχθεί; 

Το λιμάνι Λεμεσού χειρίζεται σχεδόν όλα τα εμπορευματοκιβώτια που εισάγονται/ εξάγονται από την Κύπρο και η ανάπτυξη του εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων εξαρτάται άμεσα από την οικονομική ανάπτυξη του νησιού σε συνδυασμό με ένα πολλαπλασιαστή τού ΑΕΠ πού είναι συνήθως μεταξύ 1.0 και 1.5. Καθώς η κυπριακή οικονομία συνεχίζει να ανακάμπτει από τα χαμηλά επίπεδα του 2013 πιστεύουμε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του εμπορίου και η αύξηση κίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ξεπεράσει την αύξηση του ΑΕΠ, κυρίως λόγω της επίδρασης από την αναπλήρωση των αποθεμάτων που συνήθως παρατηρείται μετά την κρίση.

Εκτός από την αύξηση του τοπικού φορτίου υπάρχουν ακόμα δύο άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να ενισχύσουν σημαντικά τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Λεμεσού. 

Ο πρώτος είναι μια πιθανή λύση του Κυπριακού προβλήματος, η οποία θα απελευθερώσει δυνατότητες του λιμανιού και της κυπριακής ναυτιλίας γενικότερα που τώρα περιορίζονται από την παρούσα κατάσταση. Ο δεύτερος στον οποίο διαβλέπουμε και σημαντική προοπτική είναι η ανάδειξη του λιμανιού της Λεμεσού ως ένας σύγχρονος διαμετακομιστικός σταθμός λόγω της τοποθεσίας της Κύπρου.

Πως απαντάτε σε όσους ανησυχούν ότι με την ανάληψη της διαχείρισης του Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, θα αυξηθούν οι χρεώσεις για τις υπηρεσίες που θα παρέχονται;

Για τις βασικές υπηρεσίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, βάση της συμφωνίας διαχείρισης, έχει οριστεί  ανώτατο όριο για τα τέλη (ρυθμιζόμενες χρεώσεις) που θα ισχύσουν όταν η EUROGATE αναλάβει το λιμάνι και οι χρεώσεις αυτές  έχουν καθοριστεί λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες χρεώσεις. Επομένως, δεν δικαιολογείται ανησυχία για τον τομέα αυτό.
Όσον αφορά τις μη ρυθμιζόμενες χρεώσεις, αυτές θα εξαρτηθούν από τον ανταγωνισμό και θα ρυθμίζονται από την αγορά, όπως συμβαίνει με όλα τα άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια της περιοχής.


Πως συνδυάζεται η τεχνογνωσία της EUROGATE International GmbH με την τεχνογνωσία των άλλων δύο εταιρειών που συμμετέχουν στην κοινοπραξία, Interorient Navigation Company Ltd και East Med Holdings S.A;

Η EUROGATE φέρνει μια μακροχρόνια πείρα και τεχνογνωσία στη διαχείριση τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η Interorient και  η East Med προσθέτουν μια μακρά και επιτυχημένη ιστορία και εμπειρία στον τομέα της ναυτιλίας. Θα συνδιαστεί δηλαδή η διεθνής εμπειρία της EUROGATE με την πολυδιάστατη εμπειρία και τοπική τεχνογνωσία των Κυπρίων συνεταίρων της κοινοπραξίας. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για όλα τα μέρη που συμμετέχουν στην κοινοπραξία, καθώς επίσης και για το κυπριακό εμπόριο και οικονομία γενικότερα.


*Πληροφορίες για τις εταιρείες της κοινοπραξίας

Η κοινοπραξία εταιρειών που θα αναλάβει την διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Λεμεσού αποτελείται από τις EUROGATE International GmbH (“EUROGATE”), Interorient Navigation Company Ltd (“Interorient”) και East Med Holdings S.A. (“East Med”). 

EUROGATΕ
Ο Όμιλος EUROGATE είναι ένας κορυφαίος διαχειριστής σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, που το 2015 χειρίστηκε πλέον των 14,5 εκατομμύριων εμπορευματοκιβωτίων (TEU) σε 11 τερματικούς σταθμούς στη Γερμανία, την Ιταλία, το Μαρόκο, την Πορτογαλία και τη Ρωσία. Η EUROGATE είναι ιδιωτική εταιρεία που δημιουργήθηκε το 1999 από την ενοποίηση των δραστηριοτήτων της BLG Logistics Group AG & CO. KG, Βρέμη (Γερμανία) και των δραστηριοτήτων της EUROKAI GmbH & Co KGaA, Αμβούργο (Γερμανία).

Interorient
Η Interorient είναι ένας παγκόσμιος πάροχος θαλάσσιων υπηρεσιών και μεταφορών. Ιδρύθηκε το 1979 με γραφεία στην Κύπρο, τη Γερμανία, τις Φιλιππίνες, τη Λετονία, την Ουκρανία, την Ρωσία και την Σιγκαπούρη. Ανάμεσα στις κύριες δραστηριότητές της περιλαμβάνονται η ιδιοκτησία και διαχείριση πλοίων, οι επενδύσεις στον χώρο της ναυτιλίας και άλλες εμπορικές λειτουργίες.
Η Interorient είναι ιδιοκτησίας της οικογένειας του κ. Άδωνι Παπαδόπουλου.
 
East Med
H East Med Holdings S.A. λειτουργεί υπό τη νομοθεσία του Λουξεμβούργου από το 1988 ως εταιρεία Private Wealth Management. Η East Med κατέχει μετοχές σε διάφορες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ναυτιλία, στα logistics και τις θαλάσσιες υπηρεσίες.
Ένας από τους μεγαλύτερους μέτοχους της East Med είναι η D.C. Mouskos Holdings Limited η οποία ανήκει εξ' ολοκλήρου στην οικογένεια του κ. Δημήτρη Μούσκου.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Δεκεμβρίου του IN Business: Παρουσιάζουμε τους βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Βusiness Leader Awards
Εξήρε το έργο που παράγει το CIM ο Νίκος Χριστοδουλίδης-«Ραγδαία η ανάπτυξη της ανώτατης εκπαίδευσης»
Bolt: Λανσάρει την υπηρεσία Bolt Send για παράδοση δεμάτων αυθημερόν στη Λευκωσία
Συνάντηση με επίκεντρο την ενίσχυση της συνεργασίας των δύο θεσμών-Τα είπαν ΣΕΛΚ και Γενικός Ελεγκτής
Ογκολογικό Κέντρο Τράπεζας Κύπρου και George of London ένωσαν δυνάμεις για το Movember
Σχέδιο στήριξης εφημερίδων και πρακτορείων διανομής Τύπου από το ΥΠΟΙΚ-Οι δικαιούχοι και οι προϋποθέσεις
SOFTONE: Χρυσός χορηγός στην ετήσια εκδήλωση του Cyprus Payroll Management Association
Χαιρετίζει τη συνεργασία ΤΕΠΑΚ και ΚΣΕΕΚ το ΚΕΒΕ-Στρατηγικό βήμα ανάπτυξης
ΟΠΑΠ Κύπρου: Σχεδόν 70 εκατ. για επενδύσεις και έργα προς όφελος των Κυπρίων πολιτών-Η δέσμευση της εταρείας
Τεράστιο ενδιαφέρον για τα κυπριακά Πανεπιστήμια από Ελλαδίτες-Ξεπέρασε τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις