Μ. Δημητριάδης: Απαιτείται κοινή γραμμή για το λιμάνι Λεμεσού
12:55 - 20 Δεκεμβρίου 2016
Η εμπορικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού θα ολοκληρωθεί μόνο όταν οι νέοι διαχειριστές έρθουν σε συμφωνία που θα προστατεύει τα δικαιώματα των τοπικών εμπλεκόμενων φορέων σε αυτή τη νέα εποχή για την κυπριακή ναυτιλία. Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων Κύπρου, που πραγματοποιήθηκε στη Λεμεσό.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης, που δήλωσε πως βρισκόμαστε σε μια μεταβατική διαδικασία ανάληψης και διαχείρισης του Λιμανιού και χρειάζεται συνεργασία όλων για να ολοκληρωθεί με επιτυχία.
«Όπως έχω επανειλημμένα αναφέρει, είναι ακράδαντη πεποίθηση μου ότι τόσο η εμπορικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού, όσο και άλλες ρυθμίσεις και αναπτυξιακές πολιτικές που προωθούνται από την Κυβέρνηση, είναι προς την σωστή κατεύθυνση για τον απαιτούμενο εκσυγχρονισμό. Θέλω να τονίσω ωστόσο, ότι για να πετύχει ή οποιαδήποτε ενέργεια, απαιτείται κοινή γραμμή, συνέργεια και καλή πίστη από όλους τους εμπλεκομένους». Ο υπουργός, ευχαρίστησε το Σύνδεσμο για την καλή συνεργασία στις μέχρι τώρα προσπάθειες της κυβέρνησης ενώ τόνισε πως δίνεται ευκαιρία, σ’ ένα αρκετά προσοδοφόρο έδαφος, για περαιτέρω ανάπτυξη.
Αναλύοντας σε βάθος τα διάφορα θέματα που προκύπτουν στα λιμάνια της Κύπρου και τον τομέα της ναυτιλίας γενικότερα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων Κύπρου, κ. Ρηγίνος Τσάνος παρουσίασε μία γενική εικόνα της διαβούλευσης που γίνεται με τους νέους διαχειριστές του λιμανιού της Λεμεσού, επισημαίνοντας ότι παρόλα τα συμφωνηθέντα σημεία, εκκρεμούν ακόμα σοβαρά θέματα όπως οι νομικές και λειτουργικές διαδικασίες του κλάδου των λιμενεργατών, το στοιβαδόρικο κόστος και οι χρεώσεις των πλοίων που εξυπηρετούνται στο λιμάνι της Λεμεσού. “Δεν σας κρύβουμε ότι οι εκκρεμότητες αυτές υποθάλπουν κινδύνους που είναι δυνατό να επηρεάσουν την ομαλή μετάβαση στη νέα μορφή λειτουργίας”, δήλωσε ο κ. Τσάνος. Μιλώντας για το στόχο του Συνδέσμου για να καταστεί το λιμάνι της Λεμεσού ως ένα από τα λιμάνια επιλογής για το διαμετακομιστικό εμπόριο τόσο για εμπορευματοκιβώτια όσο και για άλλα είδη φορτίων, ο κ. Τσάνος είπε ότι «Ήδη το λιμάνι της Λεμεσού έχει αρχίσει να υποδέχεται διαμετακομιστικά φορτία που αφορούν την ενέργεια και συγκεκριμένα φορτία που προορίζονται στο υπό αξιοποίηση τεμάχιο Zohr της Αιγύπτου. Η μετατροπή της Κύπρου σε κόμβο για τον εφοδιασμό των εταιρειών ενέργειας της περιοχής της ανατολικής μεσογείου απαιτεί σημαντικές και ταχείς αποφάσεις από όλους τώρα».
Τις θέσεις του Συνδέσμου στήριξαν τόσο οι αρχηγοί των συνδικαλιστικών οργανώσεων όσο και σημαντικοί εκπρόσωποι οργανισμών του τομέα. Ο κ. Ανδρέας Μάτσας και ο κ. Πάμπης Κυρίτσης, αρχηγοί των ΣΕΚ και ΠΕΟ αντίστοιχα, εξέφρασαν και οι δύο τη στήριξή τους προς τον Σύνδεσμο για την προστασία του κλάδου των λιμενεργατών, όποτε και εφόσον χρειαστεί. Από την πλευρά τους, οι κύριοι Φειδίας Πειλίδης, πρόεδρος του Κυπριακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και Χρίστος Μιχαηλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργοδοτών και Βιομηχάνων, αναγνώρισαν το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει εδώ και χρόνια ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων Κύπρου στον τομέα της ναυτιλίας στην Κύπρο.
Στη Συνέλευση παρευρέθηκαν εμπλεκόμενοι φορείς του τομέα της ναυτιλίας και για πρώτη φορά εκπρόσωποι εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, για τους οποίους η ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία των λιμανιών της Κύπρου είναι υψίστης σημασίας για την εφαρμογή του σχεδίου για εξόρυξη και εκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της χώρας.