Powered by

«Κουρεμένες» οι ιδιωτικοποιήσεις, εκτεθειμένο το κράτος

Τον τρόπο και κυρίως τα κονδύλια, μέσω των οποίων θα συνεχιστεί η προσπάθεια για αποκρατικοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων, αναζητά ο υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης μετά την καταψήφιση του σχετικού κονδυλίου από τη Βουλή.

Ο υπουργός έχει ήδη δηλώσει πως η σχετική προσπάθεια θα συνεχιστεί, ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν πως χωρίς τα συγκεκριμένα κονδύλια, τόσο η Μονάδα Αποκρατικοποιήσεων όσο και οι ειδικοί σύμβουλοι που έχουν προσληφθεί μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν μόνο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016. Την περασμένη βδομάδα αποδεσμεύτηκαν κονδύλια για τους μισθούς του προσωπικού και για οφειλές προς συμβούλους για εργασίες που έχουν παραδοθεί και πλέον εξετάζεται κατά πόσον υπάρχουν κι άλλες οικονομικές εκκρεμότητες οι οποίες θα πρέπει να καταβληθούν προτού ολοκληρωθεί το τρέχον έτος.

Εξωτερικοί σύμβουλοι διορίστηκαν σε σχέση με τις διαδικασίες της Cyta, του Κρατικού Λαχείου αλλά και του λιμανιού Λάρνακας μέσω του υπουργείο Μεταφορών. Παράλληλα, είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός για τα ακίνητα στο Τρόοδος και ζητήθηκε όπως γίνει νέος διορισμός των συμβούλων για τη Cyta ώστε να χειριστούν και την πώληση της Cyta Hellas. 

Η απόφαση της Βουλής έχει προκαλέσει μούδιασμα στο υπουργείο Οικονομικών αφού η διαδικασία που ακολουθήθηκε μέχρι σήμερα θα πρέπει να διαφοροποιηθεί άρδην πλέον εκτός κι αν κατατεθεί τροποποιητικό νομοσχέδιο και εγκριθεί από τη βουλή ή πρόταση νόμου από μέρους των κομμάτων που θα διαφοροποιηθεί τα δεδομένα όπως διαμορφώθηκαν. 

Ο Χάρης Γεωργιάδης είχε δηλώσει πως τίποτα δεν απαγορεύει στο υπουργείο να καταθέτει νομοσχέδια, ωστόσο, γίνεται αντιληπτό πως για τόσο τεχνικά θέματα, δεν αρκεί απλώς η κατάθεση ενός νομοσχεδίου. Το παράδειγμα του λιμανιού της Λάρνακας είναι ενδεικτικό, αφού προκηρύχθηκε πρόσφατα διαγωνισμός μετά από σχετική μελέτη εξωτερικών συμβούλων οι οποίοι ανέλαβαν να τρέξουν και τη διαδικασία εξεύρεσης επενδυτών, έναντι μάλιστα σχετικού success fee αν κάτι τέτοιο γινόταν κατορθωτό. «Μετά την καταψήφιση των σχετικών κονδυλίων από την πλειοψηφία της Βουλής, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χρειαστεί αναθεώρηση της όλης διαδικασίας σε σχέση με την ανάπτυξη του λιμανιού της Λάρνακας», ήταν το σχετικό σχόλιο του υπουργού Μεταφορών, Μάριου Δημητριάδη. «Δυστυχώς μετά την καταψήφιση των σχετικών κονδυλίων από την πλειοψηφία της Βουλής, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χρειαστεί αναθεώρηση της όλης διαδικασίας. Διότι πώς θα προχωρήσουμε να γίνει το έργο αν δεν υπάρχουν τα σχετικά κονδύλια για την πληρωμή των συμβούλων;», πρόσθεσε χαρακτηριστικά. 

Δειτε Επισης

Ευρωβουλή: Ικανοποίηση αλλά και ενστάσεις για το προσχέδιο του προϋπολογισμού της Ε.Ε. για 2025
Η ακτινογραφία της ανεργίας στην Κύπρο-Οι τομείς, η μόρφωση και οι ηλικίες των ανέργων
Στις Βρυξέλλες για το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων επί θεμάτων Πολιτικής Συνοχής ο Κεραυνός
Κέρδη κατέγραψε την Τρίτη το ΧΑΚ
Ζήτησε 152, εκταμίευσε 115 εκατ. από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης η Κύπρος-Το ορόσημο που δεν εκπληρώθηκε ικανοποιητικά
Πρόταση Αννίτας για τις ουσιώδεις υπηρεσίες-Θεσμοθέτηση ελάχιστων επιπέδων λειτουργίας
Τορπιλίζουν κάθε προσπάθεια για γεφύρωση των διαφορών στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-Αισοδοξία για τα ξενοδοχεία
Νέα μηνύματα στους απεργούς από τον…Λόφο-«Οι πάντες να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων»
Ψήφος εμπιστοσύνης και από Fitch στην κυπριακή οικονομία-«Πιο αξιόπιστη για τους επενδυτές η χώρα μας»
Tροποποίηση μέτρου έκτακτης κρατικής βοήθειας για στήριξη μελισσοκόμων-Οι αλλαγές