Powered by

«Κουρεμένες» οι ιδιωτικοποιήσεις, εκτεθειμένο το κράτος

Τον τρόπο και κυρίως τα κονδύλια, μέσω των οποίων θα συνεχιστεί η προσπάθεια για αποκρατικοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων, αναζητά ο υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης μετά την καταψήφιση του σχετικού κονδυλίου από τη Βουλή.

Ο υπουργός έχει ήδη δηλώσει πως η σχετική προσπάθεια θα συνεχιστεί, ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν πως χωρίς τα συγκεκριμένα κονδύλια, τόσο η Μονάδα Αποκρατικοποιήσεων όσο και οι ειδικοί σύμβουλοι που έχουν προσληφθεί μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν μόνο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016. Την περασμένη βδομάδα αποδεσμεύτηκαν κονδύλια για τους μισθούς του προσωπικού και για οφειλές προς συμβούλους για εργασίες που έχουν παραδοθεί και πλέον εξετάζεται κατά πόσον υπάρχουν κι άλλες οικονομικές εκκρεμότητες οι οποίες θα πρέπει να καταβληθούν προτού ολοκληρωθεί το τρέχον έτος.

Εξωτερικοί σύμβουλοι διορίστηκαν σε σχέση με τις διαδικασίες της Cyta, του Κρατικού Λαχείου αλλά και του λιμανιού Λάρνακας μέσω του υπουργείο Μεταφορών. Παράλληλα, είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός για τα ακίνητα στο Τρόοδος και ζητήθηκε όπως γίνει νέος διορισμός των συμβούλων για τη Cyta ώστε να χειριστούν και την πώληση της Cyta Hellas. 

Η απόφαση της Βουλής έχει προκαλέσει μούδιασμα στο υπουργείο Οικονομικών αφού η διαδικασία που ακολουθήθηκε μέχρι σήμερα θα πρέπει να διαφοροποιηθεί άρδην πλέον εκτός κι αν κατατεθεί τροποποιητικό νομοσχέδιο και εγκριθεί από τη βουλή ή πρόταση νόμου από μέρους των κομμάτων που θα διαφοροποιηθεί τα δεδομένα όπως διαμορφώθηκαν. 

Ο Χάρης Γεωργιάδης είχε δηλώσει πως τίποτα δεν απαγορεύει στο υπουργείο να καταθέτει νομοσχέδια, ωστόσο, γίνεται αντιληπτό πως για τόσο τεχνικά θέματα, δεν αρκεί απλώς η κατάθεση ενός νομοσχεδίου. Το παράδειγμα του λιμανιού της Λάρνακας είναι ενδεικτικό, αφού προκηρύχθηκε πρόσφατα διαγωνισμός μετά από σχετική μελέτη εξωτερικών συμβούλων οι οποίοι ανέλαβαν να τρέξουν και τη διαδικασία εξεύρεσης επενδυτών, έναντι μάλιστα σχετικού success fee αν κάτι τέτοιο γινόταν κατορθωτό. «Μετά την καταψήφιση των σχετικών κονδυλίων από την πλειοψηφία της Βουλής, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χρειαστεί αναθεώρηση της όλης διαδικασίας σε σχέση με την ανάπτυξη του λιμανιού της Λάρνακας», ήταν το σχετικό σχόλιο του υπουργού Μεταφορών, Μάριου Δημητριάδη. «Δυστυχώς μετά την καταψήφιση των σχετικών κονδυλίων από την πλειοψηφία της Βουλής, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χρειαστεί αναθεώρηση της όλης διαδικασίας. Διότι πώς θα προχωρήσουμε να γίνει το έργο αν δεν υπάρχουν τα σχετικά κονδύλια για την πληρωμή των συμβούλων;», πρόσθεσε χαρακτηριστικά. 

Δειτε Επισης

Νίκος Χριστοδουλίδης: Στρατηγικός στόχος για την Κύπρο η Σένγκεν-Διαβεβαιώσεις Μέτσολα για ενεργή στήριξη
Εφιστά την προσοχή το Τμήμα Φορολογίας-Ανεπιθύμητα ηλεκτρονικά μηνύματα με το λογότυπό του
Εβδομαδιαία κέρδη 1,1% στο ΧΑΚ για τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα
Στις Βρυξέλλες για Eurogroup και Συμβούλιο Ecofin ο Μάκης Κεραυνός-Τα θέματα που βρίσκονται στην ατζέντα
«ΘΑλΕΙΑ2021-2027»: Θεμελιώνοντας μια καλύτερη Κύπρο με τη στήριξη της Ε.Ε.
Ανοδικά έκλεισε το ΧΑΚ την Πέμπτη
Γ. Παπαναστασίου: Δεν είναι επιτήδειος ουδέτερος και στηρίζει τη σύσταση νέου Συνεργατισμού η Κυβέρνηση
Σχεδόν μηδενικός ο πληθωρισμός στην Κύπρο τον Απρίλιο-Πού οφείλεται η μείωση
Στο σκαμνί η Κύπρος γιατί δεν έδωσε τις απαραίτητες εξουσίες στον συντονιστή για ψηφιακές υπηρεσίες
Σε μπελάδες η Κύπρος-Ένα βήμα πριν το Δικαστήριο Ε.Ε. για εμπορία εκπομπών στις αερομεταφορές και κυβερνοασφάλεια