Κ. Κυριάκου: Οι τράπεζες που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα αλλάζουν
10:50 - 29 Νοεμβρίου 2016
Για τις τάσεις και το μέλλον του τραπεζικού τομέα διεθνώς καθώς και στην Κύπρο μίλησε στο InBusinessNews o General Manager της NCR (Cyprus), Κυριάκος Κυριάκου.
Η NCR (Cyprus) είναι ο κύριος χορηγός του «4ου Cyprus Banking Forum», το οποίο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Hilton Park στη Λευκωσία. Το Φόρουμ θα εξετάζει τους τρέχοντες αλλά και νέους κανονισμούς, τα ολοκαίνουργια τραπεζικά πρότυπα, όπως και τις μοντέρνες στρατηγικές που καλούνται να υιοθετήσουν πολλές ευρωπαϊκές τράπεζες μεταξύ τους και κυπριακές.
Ποιες είναι οι τάσεις και το μέλλον στον τραπεζικό τομέα διεθνώς;
Όσον αφορά τις τάσεις και το μέλλον στον τραπεζικό τομέα διεθνώς πιστεύω ότι οι Τράπεζες αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο αλληλοεπιδρούν και να συναλλάσσονται με τους πελάτες τους.
Οι τράπεζες αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο εκτιμούν το ρίσκο με το οποίο σχετίζονται οι πελάτες τους, και κατ’ επέκταση τους αξιολογούν διαφορετικά πριν αποφασίσουν να συνεργαστούν μαζί τους.
Πέραν τούτου βλέπουμε αλλαγές και στο τρόπο με τον οποίο παρέχουν τις υπηρεσίες προς τους πελάτες τους. Η προσπάθειά τους είναι να βελτιώσουν τη ποιότητα της υπηρεσίας τους, το ταξίδι του πελάτη τους όπως επίσης και την εμπειρία που θα έχει καθ’ όλη τη διάρκεια της εξυπηρέτησής του στα κανάλια εξυπηρέτησης της Τράπεζας.
Όλα αυτά αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο γνωρίζαμε τις Τράπεζες μέχρι σήμερα, και τον τρόπο με τον οποίο θα γνωρίσουμε τις Τράπεζες στο μέλλον.
Πόσο μακριά ή κοντά βρίσκεται η Κύπρος από αυτές τις τάσεις;
Πιστεύω ότι η Κύπρος έχει κάνει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά τα γεγονότα του 2013, όμως υπάρχει ακόμα αρκετή δουλειά που πρέπει να γίνει σε διάφορους τομείς.
Οι Τράπεζές μας αυτή τη περίοδο υλοποιούν καινούριες πολιτικές, ανταποκρίνονται σε ολοένα και πιο περίπλοκους κανονισμούς που επιβάλλονται είτε από την Κεντρική Τράπεζα ή άλλους διεθνείς φορείς, για να εξασφαλίσουν ότι θα έχουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για το άμεσο μέλλον, αλλά και για να βεβαιωθούν ότι τα γεγονότα του 2013 δεν θα συμβούν ποτέ ξανά.
Παράλληλα, επενδύουν περισσότερο χρόνο και χρήμα στην τεχνολογία, η οποία θα μπορεί να τους βοηθήσει να μεταμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο θα αλληλοεπιδρούν και να συναλλάσσονται με τους πελάτες τους σε όλα τα κανάλια εξυπηρέτησης της Τράπεζας.
Στο κομμάτι της τεχνολογίας λογισμικού (software) και υλικού (hardware) τι να αναμένουμε στο άμεσο μέλλον;
Στην NCR παρατηρούμε μια μετατόπιση στην αγορά από τις τεχνολογίες Υποβοηθούμενης Υπηρεσίας στις τεχνολογίες Αυτό-εξυπηρέτησης, και ο κύριος λόγος γι’ αυτό είναι ο ίδιος ο πελάτης. Οι πελάτες αλλάζουν τη προτίμηση τους όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να αλληλοεπιδρούν και να συναλλάσσονται με τις Τράπεζες.
Από τη μία έχουμε τη Νεότερη Γενιά, οι πελάτες της Ψηφιακής Εποχής, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν τα κανάλια Αυτό-εξυπηρέτησης των Τραπεζών, και από την άλλη έχουμε τη Παλαιότερη Γενιά πελατών οι οποίοι είναι λιγότερο πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν τις τεχνολογίες Αυτό-εξυπηρέτησης και κατ’ επέκταση επιλέγουν να χρησιμοποιούν τα Παραδοσιακά κανάλια εξυπηρέτησης των Τραπεζών.
Πέραν από αυτές τις δύο κατηγορίες υπάρχει και μία Τρίτη κατηγορία πελατών, τους οποίους κατονομάζουμε στην NCR σαν Ψηφιακούς Μετανάστες, οι οποίοι ανήκουν στη κατηγορία της Παλαιότερης Γενιάς πελατών ωστόσο κατάφεραν να μεταναστεύσουν στη Ψηφιακή Εποχή και κατ’ επέκταση έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τις νεότερες Γενιές πελατών.
Όσο περνούν τα χρόνια θα βλέπουμε όλο και περισσότερους πελάτες να είναι μέρος ή να μεταναστεύουν στη Ψηφιακή εποχή, και αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι πελάτες θα μετατοπίζονται από τα κανάλια Υποβοηθούμενης Υπηρεσίας στα κανάλια Αυτό-εξυπηρέτησης πελατών. Αυτό θα αλλάξει τα δεδομένα για τον Τραπεζικό τομέα, και οι Τράπεζες θα πρέπει να μεταμορφώσουν τον εαυτό τους με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις νέες ανάγκες της αγοράς.
Ο πελάτης του μέλλοντος θα χρειάζεται απλότητα, ευκολία, και εναλλακτικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με τις Τράπεζες. Αυτός ο νέος τρόπος αλληλεπίδρασης μπορεί να συμβαίνει σε μηχανές Αυτό-εξυπηρέτησης, στο Κινητό τηλέφωνο, στο Διαδίκτυο (και υπάρχει έντονη συζήτηση όσον αφορά Διαδίκτυο των Πραγμάτων), μπορεί να συμβαίνει σε τεχνολογίες Σύννεφου, μπορεί να εμπλέκονται τεχνολογίες Μεγάλων Δεδομένων και Ανάλυσης από πίσω έτσι ώστε να υποστηρίζεται μία ποιητικότερη υπηρεσία μπροστά στο κανάλι εξυπηρέτησης, και μια σειρά από πολλές άλλες νέες τεχνολογίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν τις Τράπεζες να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών τους.
Γιατί η NCR στηρίζει το 4ο Cyprus Banking Forum, σε ποιους απευθύνεται και γιατί είναι σημαντικό να παρευρεθούν;
Ένας από τους βασικούς τομείς επιχειρηματικότητας της NCR παγκοσμίως είναι ο Χρηματοοικονομικός τομέας, άρα η NCR να υποστηρίζει το Κυπριακό Φόρουμ του Τραπεζικού τομέα δεν θεωρείται έκπληξη.
Η NCR είναι στην πρώτη γραμμή και θα έλεγα ότι είμαστε μια από τις πιο σχετικές επιχειρήσεις, όσον αφορά τη βοήθεια που χρειάζονται οι Τράπεζες να ξεκινήσουν το ταξίδι του Μετασχηματισμού.
Το Κυπριακό Φόρουμ του Τραπεζικού τομέα είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για την NCR να μοιραστεί τις ιδέες της με τις ντόπιες Τράπεζες, όπως επίσης και για να συνομιλήσουμε με τα Κορυφαία Στελέχη του Τραπεζικού τομέα της Κύπρου.
Η NCR ανακοίνωσε πρόσφατα τη νέα σειρά Δια-Καναλικών λύσεων, το NCR Teller, Interactive Teller, και Interactive Banker, λύσεις τις οποίες εκθέτουμε μέσα από το Κυπριακό Φόρουμ του Τραπεζικού τομέα , και για την οποία η NCR έχει λάβει πολλά βραβεία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αυτές οι νέες λύσεις έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τις Τράπεζες να μεταμορφώσουν τον τρόπο που αλληλοεπιδρούν και να συναλλάσσονται με τους πελάτες τους, και πιστεύουμε ότι οι λύσεις αυτές μπορούν να αλλάξουν τους κανόνες του παιχνιδιού στο Τραπεζικό τομέα.
Βλέπουμε πολλές Τράπεζες σε όλο τον κόσμο να μας ακολουθούν σε αυτό το ταξίδι μεταμόρφωσης, και μέσα από αυτό το Φόρουμ θα θέλαμε να καλέσουμε όλες τις ντόπιες Τράπεζες να μας ακολουθήσουν και αυτές σε αυτό το ταξίδι.