powered by

Μαρίνα Λάρνακας: Μέχρι 1,000 θέσεις προνοεί ο διαγωνισμός

Τη δυνατότητα δημιουργίας της μεγαλύτερης μαρίνας στην Κύπρο με χωρητικότητα που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1,000 σκάφη, προνοεί ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη του Λιμανιού Λάρνακας και της μαρίνας Λάρνακας και του χερσαίου χώρου.

Στην πρώτη φάση, που προκηρύχθηκε την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου, ζητείται η υποβολή ενδιαφέροντος από επίδοξους επενδυτές. 

Σύμφωνα με τα έγγραφα του διαγωνισμού, η περίοδος υποβολής ενδιαφέροντος λήγει στις 3 Φεβρουαρίου του 2017. Ένα μήνα αργότερα η αναθέτουσα αρχή (Υπουργείο Μεταφορών) θα ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους που θα προκριθούν στην επόμενη φάση, κατά την οποία θα υποβληθούν προσφορές. Ο επιτυχών προσφοροδότης αναμένεται να επιλεγεί μέχρι τον Αύγουστο του 2017.

Με βάση τα έγγραφο, ο χώρος που θα αναπτυχθεί αφορά συνολική περιοχή 510.000 τετ μέτρων που περιλαμβάνει τη μαρίνα Λάρνακας, το λιμάνι λάρνακας και την κατά κύριο λόγω ανεκμετάλλευτη γη που τα περιβάλλει.

Όπως αναφέρεται, η χωρητικότητα της μαρίνας που θα κατασκευαστεί θα μπορούσε να φτάσει μέχρι τις 1,000 θέσεις (350 σήμερα), ενώ η μικτή χερσαία περιοχή εκτιμάται να καλύψει μια επιφάνεια 98.000 τετ. μέτρων, η οποία περιλαμβάνει συντελεστή δόμησης 40%.

Από την πλευρά του το λιμάνι χωρίζεται σε δύο μέρη. Το βόρειο τμήμα, το οποίο αφιερώνεται αποκλειστικά σε λιμενικές εργασίες και το νότιο τμήμα το οποίο εκτιμάται ότι θα καλύψει χώρο 185.000 τετ μέτρα με συντελεστή δόμησης 120%.

Οι γενικές διατάξεις για την ανάπτυξη αφορούν μια συνολική οικοδομήσιμη γη 260.000 τετ μέτρων, κατά τη οποία επιτρέπεται η ανέγερση κτιρίων μέχρι 15 ορόφων. Ο επενδυτής θα μπορεί να ανεγείρει κατοικίες, εμπορικούς χώρους, γραφεία, εστιατόρια, χώρους αναψυχής μέχρι και αθλητικούς χώρους.

Το σχέδιο ανάπτυξης

Σύμφωνα πάντα με τα έγγραφα, οι προσφοροδότες που θα προκριθούν στην επόμενη φάση (της υποβολής προσφοράς) θα πρέπει να υποβάλουν ένα λεπτομερές επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει σχέδιο ανάπτυξης μαζί με ένα ενδεικτικό γενικό τοπικό σχέδιο (masterplan), επαρκείς δεσμεύσεις χρηματοδότησης και δεσμευτική προσφορά για την άδεια παραχώρησης χρήσης (concession).

Τα κριτήρια επιλεξιμότητας
Τα οικονομικά κριτήρια επιλεξιμότητας διαλαμβάνουν ελάχιστο όριο ετήσιων εσόδων €30 εκ. τα τελευταία τρία έτη, κερδοφορία πριν τους φόρους, τις αποσβέσεις και εξόφληση χρεών τα δύο συνεχόμενα χρόνια της τελευταίας τριετίας και καθαρά περιουσιακά στοιχεία ύψους €50 εκατ. για το τελευταίο οικονομικό έτος.

Με βάση τα τεχνικά κριτήρια δε, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποδείξουν ότι συμμετείχαν κατά 45% ή είχαν τον ηγετικό ρόλο στην λειτουργία μιας μαρίνας χωρητικότητας τουλάχιστον 300 θέσεων, τεκμηρίωση συμμετοχής στη λειτουργία τερματικού εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 350.000 τόνων, καθώς και να τεκμηριώσουν ότι είχαν τον ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη και λειτουργία/εμπορικοποίηση ενός μικτού έργου με μικτή αξία τουλάχιστον €75 εκ. με τουλάχιστον οικοδομήσιμη γη 20.000 τετ. μέτρων.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Δημόσια διαβούλευση για τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου Στροβόλου-Κάλεσμα προς τους δημότες για εισηγήσεις
Μεγάλη πρόοδος στην ταχύτητα εξέτασης πολεοδομικών αιτήσεων από ΕΟΑ Αμμοχώστου-Τι δείχνουν τα στοιχεία
Δυναμική παρουσία GoGordian στο 7ο Doing Business with Cyprus Summit στο Τελ Αβίβ
Ακίνητα στην Πάφο: Γιατί το μέγεθος, το ύψος και οι παροχές έχουν σημασία
Καθυστερήσεις στην έκδοση πολεοδομικών αδειών και πολεοδομικών ελέγχων συζήτησαν ΕΒΕΛ-ΕΟΑ Λάρνακας
Η ακμάζουσα αγορά ακινήτων της Λευκωσίας και το top 5 των ακριβότερων συναλλαγών
Πράσινο Υπουργικού για καταβολή εφάπαξ ποσού χορηγίας σε μη συμμετέχοντες δικαιούχους του Σχεδίου «κτίΖΩ»
Horizon Towers: Σε διαβούλευση η ανάπτυξη μαμούθ που θα αναβαθμίσει την περιοχή των διυλιστηρίων Λάρνακας
Στα 18 εκατ. το κόστος για την ανέγερση των γηπέδων της ΚΟΠ στον Κόρνο-Τα χρονοδιαγράμματα του έργου
Κ. Κωνσταντή: Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμη κινητικότητα όσο τα αστικά μας κέντρα λειτουργούν ως πάρκινγκ