Powered by

Alitalia: Εξετάζει την περικοπή έως 2.000 θέσεων εργασίας

Η ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia σκοπεύει να περικόψει από 700 έως και 2.000 θέσεις εργασίας, καθώς ένας από τους βασικούς μετόχους της, η Etihad Airways, πιέζει να εφαρμοστούν δραστικά μέτρα για να επανέλθει ο ζημιογόνος αερομεταφορέας στην κερδοφορία, σύμφωνα με πηγές οι οποίες είναι ενήμερες για τα διαμειβόμενα.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, η ιταλική εταιρεία μπορεί επίσης να καταργήσει τουλάχιστον 20 πτήσεις, εγχώριες και περιφερειακές, που θεωρούνται ζημιογόνες, καθώς αδυνατεί να ανταγωνιστεί τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους – ειδικά τη Ryanair – και τα τρένα υψηλής ταχύτητας, είπαν οι πηγές αυτές στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς.

Ωστόσο η μία από τις πηγές επισήμανε ότι ο ισολογισμός της Αλιτάλια πιθανόν θα παραμείνει στο κόκκινο για τα επόμενα δύο ως τρία χρόνια, ακόμα κι αν πράγματι περικόψει περίπου το ένα έκτο των θέσεων εργασίας και ακυρώσει τα ζημιογόνα δρομολόγια.

Όμως εάν δεν επιβραδυνθεί η φθορά και δεν επανέλθει η εταιρεία στην κερδοφορία, όχι μόνο η επένδυση της Ετιχάντ, η οποία ανήκει στο Αμπού Ντάμπι (ΗΑΕ) θα αποδειχθεί αποτυχημένη, αλλά τα σχέδιά της περί περαιτέρω επέκτασής της στην Ευρώπη ενδέχεται να ακυρωθούν.

Η Ετιχάντ, στην οποία ανήκει το 49% του αερομεταφορέα, δεν έχει σχολιάσει το θέμα.

Θα πρόκειται επίσης περί ήττας για την ιταλική κυβέρνηση, η οποία θεωρεί τον αερομεταφορέα στρατηγικό πόρο και ζήτημα εθνικής υπερηφάνειας. Εάν η κατάσταση στην Αλιτάλια δεν αλλάξει, η στρατηγική της Ρώμης για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην ιταλική βιομηχανική υποδομή θα μπορούσε να υποστεί πλήγμα.

Ωστόσο η κυβέρνηση του Ματέο Ρέντσι βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση: εάν ανακοινωθούν οι απολύσεις το τρέχον διάστημα, αυτό μπορεί να επηρεάσει τους ψηφοφόρους ενώ πλέον απομένουν ελάχιστες ημέρες πριν από το δημοψήφισμα της 4ης Δεκεμβρίου για την αναθεώρηση του Συντάγματος, το οποίο ο κεντροαριστερός πρωθυπουργός συναρτά με το πολιτικό του μέλλον.

Πιθανόν αυτός είναι ο λόγος που η Αλιτάλια λέει ότι δεν θα κάνει κανένα σχόλιο για τα σχέδια αναδιάρθρωσής της πριν αυτά υποβληθούν στο διοικητικό της συμβούλιο και τους εργαζομένους. Εάν επιλεγεί η πρόταση για 2.000 απολύσεις, η διεύθυνση αναμένεται ότι θα βρεθεί αντιμέτωπη με τα συνδικάτα.

Εξάλλου, η Αλιτάλια προσπαθεί να διαπραγματευθεί ξανά τους όρους της συμμαχίας της με τους αερομεταφορείς Air France-KLM και Delta Air Lines.

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

Δειτε Επισης

Πιο χαμηλά οι προβλέψεις για την γερμανική οικονομία
Ευρωζώνη: Σε υψηλό 33 μηνών η μεταποίηση τον Μάιο
Κίνα: Κατηγορεί τις ΗΠΑ για παραβίαση της προσωρινής εμπορικής συμφωνίας-«Θα διαφυλάξουμε τα δικαιώματά μας»
Σειρά προκλήσεων για την τουρκική οικονομία-Οι επισημάνσεις του Scope Ratings
Χρυσός: Στα ύψη η ζήτηση για αποθήκευση του πολύτιμου μετάλλου
Σκοτ Μπέσεντ: Καμία χρεοκοπία για τις ΗΠΑ-Επικοινωνιακή επίθεση ενόψει ορίου χρέους
Θέλουν το λεβ και όχι το ευρώ... Διαμαρτυρία κατά της υιοθέτησης του ενιαίου νομίσματος από την Βουλγαρία
ΗΠΑ: Αυξάνει τους δασμούς στον εισαγόμενο χάλυβα στο 50% για να υπερασπίσει την εθνική παραγωγή ο Τραμπ
Τουρκία: Επιβράδυνση στο 1% για την οικονομία παρά τις μειώσεις επιτοκίων
Σ. Μπέσεντ: Σε αδιέξοδο οι εμπορικές διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Κίνας