Παραμένει η διαφωνία Δήμου Λάρνακας και Υπ. Μεταφορών για το πλαφόν στο λιμάνι

Παραμένει η διαφωνία του Δήμου Λάρνακας και του Υπουργείου Μεταφορών για το θέμα του πλαφόν (δηλαδή σε ποσοτικό περιορισμό φορτίων) στο λιμάνι της πόλης, παρά το γεγονός ότι ο αρμόδιος Υπουργός Μάριος Δημητριάδης ανακοίνωσε την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου, σε συνάντηση που είχε το μεσημέρι με το Δημοτικό Συμβούλιο και την Επιτροπή Ανάπτυξης Λάρνακας, την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη λιμανιού και μαρίνας.

Σε δηλώσεις μετά τη συνάντηση ο Υπουργός ανέφερε ότι «σήμερα έχει αρχίσει επίσημα η διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή για το λιμάνι και τη μαρίνα της Λάρνακας. Είναι μια διαδικασία με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για κατάληξη με τον επενδυτή στο τέλος Νοεμβρίου του 2017». Σημείωσε πως «από σήμερα ξεκινούμε εντατικά τις προσπάθειες μας για να βρούμε επιτέλους κάποιον επενδυτή που θα κάνει αυτό το πολύ σημαντικό έργο για τη Λάρνακα».

Χαρακτήρισε «πολύ εποικοδομητική» τη συνάντηση που είχε με την Επιτροπή Ανάπτυξης Λάρνακας κατά τη διάρκεια της οποίας εξήγησε ότι «σήμερα έχει δημοσιοποιηθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος που έχει να κάνει με τις δραστηριότητες και τα κριτήρια για να μπορέσει κάποιος να πάει στον επόμενο γύρο. Στο στάδιο στο οποίο θα καθοριστούν οι συγκεκριμένες παράμετροι βάσει των οποίων θα επενδύσει ο επενδυτής θα υπάρχει βεβαίως συνδιαβούλευση μαζί με τον Δήμο Λάρνακας».  
 
Ερωτηθείς κατά πόσον θα υπάρχει πλαφόν ο κ. Δημητριάδης απάντησε πως «όλη αυτή η διαδικασία έχει να κάνει και με όλες τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το κράτος στις άλλες συμφωνίες που έχει».
 
Από την πλευρά του ο Δημαρχεύων Λάρνακας Πέτρος Χριστοδούλου ανέφερε ότι «ο Υπουργός Μεταφορών ενημέρωσε την Επιτροπή Ανάπτυξης πως έχει ήδη προκηρυχθεί το έργο του λιμανιού και της μαρίνας και ότι ήδη έχουν δοθεί οι όροι. Πρόκειται περισσότερο για εκδήλωση ενδιαφέροντος ωστόσο έγινε αναφορά και σε πλαφόν, δηλαδή σε ποσοτικό περιορισμό φορτίων κάτι που η πόλη ήταν πάντοτε εναντίον».
 
Πρόσθεσε ότι «επισημάναμε στον Υπουργό ότι η Λάρνακα δεν δέχεται οποιουσδήποτε περιορισμούς για τη διακίνηση φορτίων που αφορούν την εμπορική χρήση του λιμανιού, με αποτέλεσμα να παραμένει η διαφωνία μεταξύ του Δήμου και του Υπουργείου Μεταφορών. Οι εταιρείες εισαγωγείς και ο Δήμος Λάρνακας έχουμε προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αφού διαφωνούμε ριζικά με αυτή τη προσέγγιση του Υπουργείου και καθήκον μας είναι να προσπαθήσουμε να αποδείξουμε ότι οι συγκεκριμένοι περιορισμοί δεν δικαιολογούνται».
 
Ερωτηθείς για το πλαφόν, ο κ. Χριστοδούλου απάντησε πως «ο Υπουργός δεν αναφέρθηκε καθόλου σήμερα στο θέμα αυτό. Απλώς αναφέρθηκε στις συμβατικές υποχρεώσεις του κράτους που αφορούν τον περιορισμό στη διακίνηση φορτίων, στη βάση της συμφωνίας που υπέγραψε με τον επενδυτή στο λιμάνι της Λεμεσού και φτάνουν στις 900 χιλιάδες μετρικούς τόνους. Είπαμε στον Υπουργό ότι δεν μπορούν να μπαίνουν περιορισμοί σε μια πόλη προς όφελος μιας άλλης και εξακολουθούμε να έχουμε τις επιφυλάξεις και την έντονη αντίδραση μας».
 
Πρόσθεσε ότι «ο Υπουργός ανέφερε πως εάν ο επενδυτής θέλει να αυξήσει το πλαφόν αυτό θα συζητηθεί κατά τη διάρκεια των συζητήσεων. Ωστόσο οι επενδυτές που θα επιδείξουν ενδιαφέρον για το έργο στη Λάρνακα θα το κάνουν στη βάση των περιορισμών που έχουν τεθεί στους όρους των προσφορών και δεν θεωρούμε ότι θα υπάρχει κάποιος που θα ζητήσει στη συνέχεια αλλαγή του  συγκεκριμένου όρου».
 
Αναφορικά με τα χρονοδιαγράμματα, ο κ. Χριστοδούλου είπε πως «οι αιτήσεις θα υποβληθούν εντός τεσσάρων μηνών μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος, δηλαδή μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου 2017, τον Μάρτιο θα γίνει η αξιολόγηση των προσφορών, αρχές Ιουλίου θα κληθούν οι επιτυχόντες προσφοροδότες να συζητήσουν και να διαβουλευθούν με το Υπουργείο και τον Νοέμβριο του 2017 αναμένεται ότι θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες».

Ερωτηθείς κατά πόσον ο Δήμος και η Επιτροπή Ανάπτυξης Λάρνακας είναι ικανοποιημένοι από την παρουσίαση του θέματος από τον Υπουργό Μεταφορών, ο Δημαρχεύων απάντησε πως «δεν δόθηκαν λεπτομέρειες, ουσιαστικά η ενημέρωση που έγινε σήμερα ήταν επί των όρων των προσφορών εκδήλωσης ενδιαφέροντος».
 
Πρόσθεσε ότι «η Επιτροπή Ανάπτυξης ζήτησε να έχει πλήρη ενημέρωση από τους Ernst & Young, δηλαδή τον οίκο που επιλέγηκε από το Υπουργείο Μεταφορών για παροχή νομικών συμβουλευτικών υπηρεσιών για την εμπορικοποίηση του λιμανιού Λάρνακας, για να δούμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά πάνω στα οποία θα εδράζεται η όλη ανάπτυξη, για τα οποία ο Υπουργός υποσχέθηκε ότι ο Δήμος θα έχει λόγο. Αναμένουμε να ενημερωθούμε από τους Συμβούλους για να έχουμε μια πλήρη ενημέρωση».
 
Σημείωσε ακόμα ότι «η μελέτη που ετοίμασε ο οίκος Ernst & Young υποβλήθηκε στον Υπουργό Μεταφορών, αλλά εμείς δεν την έχουμε. Ωστόσο από αυτή τη μελέτη θα πρέπει να γνωρίζουμε κατά πόσον θα γίνουν επενδύσεις στο λιμάνι και στη μαρίνα, σε ποιο ύψος θα είναι οι επενδύσεις, τι αριθμό θέσεων θα επιδέχεται η μαρίνα, ποια πλοία θα μπαίνουν στο λιμάνι και άλλες λεπτομέρειες για τις οποίες έπρεπε να ερωτηθεί ο Δήμος για να δώσει τις δικές του απαντήσεις».  
 
Ανέφερε επίσης ότι «μετά από δική μας επιμονή, οι όροι για την εκδήλωση ενδιαφέροντος δόθηκαν στο Δήμο πριν από τρεις μέρες και από αβρότητα ο Υπουργός Μεταφορών θα μπορούσε να μας δώσει κάποιο χρονικό περιθώριο για να τοποθετηθούμε, κάτι που δεν έγινε. Παρά το γεγονός ότι ζητήσαμε από τον Υπουργό να μην ανακοινωθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο προτού ενημερωθεί η Λάρνακα, εντούτοις μας πρόλαβε και προέβη στη σχετική ανακοίνωση».

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Γύρισαν την πλάτη και στην πρόταση των εργοδοτών οι συντεχνίες-Τσιμέντο η αδιαλλαξία των εργαζομένων στο σκυρόδεμα
Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες