Κατανοώντας την προσέγγιση Omni - Channel
08:54 - 19 Νοεμβρίου 2016
Την omni-channel προσέγγιση στον τομέα του fashion retail ανέλυσε ο Business Development Manager του G.A.P. Vassilopoulos Group, Ανδρέας Βασιλόπουλος.
Μιλώντας στο 2nd Fashion Retail Summit, ο κ. Βασιλόπουλος τόνισε ότι οι εταιρείες οδηγούνται στην προσέγγιση αυτή λόγω της ραγδαίας αύξησης στις online πωλήσεις. «Οι ψηφιακά συνδεδεμένοι πελάτες είναι σήμερα πιο εφοδιασμένοι και πιο πληροφορημένοι από ποτέ, συνθέτοντας το προφίλ ενός “οmni-channel αγοραστή”», ανέφερε. Γνωρίζουν δηλαδή, τις επιλογές τους, επιλέγουν τις καλύτερες προσφορές κι αναμένουν να παραλάβουν τις αγορές τους στον τόπο και τον χρόνο που επιθυμούν.
Είναι μια νέα πραγματικότητα, στην οποία όλοι θα πρέπει να προσαρμοστούν και έμποροι λιανικής πώλησης και κατασκευαστές σε κάθε βιομηχανία, καθώς, όπως είπε, αυτή η οmni-channel προσέγγιση θα αποτελέσει βασική προϋπόθεση στο μέλλον.
Εξήγησε ότι η παραδοσιακή multi-channel προσέγγιση αδυνατεί να παρέχει το τρίπτυχο «διαθεσιμότητα πληροφοριών, ταχύτητα παράδοσης, personalized experience», που επιζητούν οι σύγχρονοι αγοραστές. Και πρόσθεσε:
«Η omni-channel προσέγγιση είναι η επόμενη φυσική εξέλιξη της multi-channel. Απαιτεί τα κανάλια αγορών που προηγουμένως λειτουργούσαν ξεχωριστά, να συγκλίνουν δημιουργώντας ένα ενιαίο κανάλι ροής προϊόντων. Η omni-channel προσέγγιση είναι ένας τρόπος να επαναπροσδιοριστούν και να αναμορφωθούν τα πάντα: Από το μάρκετινγκ και την τεχνική πωλήσεων, μέχρι τα συστήματα παραγγελίας, την εκτέλεση της παραγγελίας και τις επιστροφές».
«Τα logistics και η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελούν τον κεντρικό άξονα κάθε Omni-channel στρατηγικής. Κι οι λιανοπωλητές που εφαρμόζουν ορθά τα omni-channel logistics, πωλούν online χωρίς καν να έχουν στην κατοχή τους το προϊόν», σημείωσε.
Οι προκλήσεις
Ορισμένες από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης όταν ακολουθούν τα Omni – Channel Logistics είναι οι ακόλουθες:
1. Η έλλειψη αποθεματικής ορατότητας. Πρέπει να γνωρίζουμε δηλαδή, αν η αποθεματική κατάσταση ενός προϊόντος βρίσκεται στο κέντρο διανομής ή στο σημείο λιανικής πώλησης. Με τη χρήση της τεχνολογίας, του Συστήματος Διαχείρισης Αποθήκης, ο λιανέμπορος είναι σε θέση να υποσχεθεί στον πελάτη τον σωστό χρόνο παράδοσης της παραγγελίας του.
2. Η βιωσιμότητα ταχείας αποστολής. Αν μια εταιρεία λιανικής πώλησης ακολουθεί μία αναξιόπιστη διαδικασία εκτέλεσης παραγγελίας, αυτό συνεπάγεται καθυστέρηση στην παράδοση και δυσαρεστημένους πελάτες.
3. Καινοτομία μεταφορών. H πρόκληση έγκειται στον εντοπισμό της αποτελεσματικότερης λύσης μεταφοράς του προϊόντος, ώστε ο πελάτης να μένει ικανοποιημένος.
4. Ευκολία επιστροφής. Είναι σημαντικό, ο πελάτης να ξέρει ότι μπορεί να επιστρέψει πίσω το προϊόν, αν το επιθυμεί. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να τον χάσεις από πελάτη.
Όπως είπε ο κ. Βασιλόπουλος, εφαρμόζοντας τα omni-channel logistics, η εταιρεία είναι σε θέση να προσφέρει μία απρόσκοπτη αγοραστική εμπειρία στους πελάτες της. Εξέφρασε τέλος, την πεποίθηση ότι το omni-channel ήρθε για να μείνει.
Η G.A.P. Vassilopoulos Group ήταν ο κύριος χορηγός του 2nd Fashion Retail Summit.