PwC: Αναγνωρίζεται κενό μεταξύ διαμόρφωσης και εφαρμογής στρατηγικής
17:28 - 05 Οκτωβρίου 2016
Πέντε κύρια κοινά στοιχεία μεταξύ 15 επιτυχημένων πολυεθνικών εταιρειών όσο αφορά τη διαμόρφωση και εκτέλεση στρατηγικών αναγνώρισε έρευνα της Strategy &, μέλος του διεθνές δικτύου της PwC, έρευνα η οποία καταγράφεται στο νέο βιβλίο «Strategy That Works».
Τα πέντε στοιχεία είναι:
1. Σχεδιασμός του μέλλοντος βήμα προς βήμα
2. Μείωση κοστών για την επίτευξη ανάπτυξης
3. Δημιουργία εταιρικής κουλτούρας η οποία να εφαρμόζεται σε παγκόσμια κλίμακα
4. Η στρατηγική εφαρμόζεται σε καθημερινή βάση
5. Δέσμευση σε μία μόνο εταιρική ταυτότητα – επένδυση στις μοναδικές τους ικανότητες
Ο Kevin J. Stansfield, Διευθυντής της Strategy &, μέλους του διεθνούς δικτύου της PwC στην παρουσίαση του βιβλίου σημείωσε μεταξύ άλλων ότι:
- 50% των διευθυντών δεν πιστεύουν ότι ακολουθούν τη σωστή στρατηγική
- 2 στους 3 πιστεύουν ότι δεν έχουν τις κατάλληλες ικανότητες για την εφαρμογή της στρατηγικής
- Οι εταιρείες προσπαθούν να επιτύχουν ανάπτυξη με την αλλαγή της γεωγραφικής τους θέσης και μείωση κοστών, αλλά αυτή η στρατηγική δεν λειτουργεί πάντα. Η επιτυχία της θα εξαρτηθεί από τις ικανότητές τους
- Οι εταιρείες πρέπει να ακολουθούν αυτό που είναι μοναδικό γι 'αυτούς και να επενδύσουν σε αυτό που πραγματικά θέλουν να κάνουν πχ Η επένδυσε στο design των προϊόντων της αλλά και στη συσκευασία, τα επίσημα καταστήματα και ό,τι περιβάλλει το brand
- Πρέπει να γίνεται λεπτομερής σχεδιασμός (blueprint) των ικανοτήτων μιας επιχείρησης για να αποκτήσει ακριβή άποψη για το πώς επενδύουν και αξιοποιούν τις ικανότητές τους
- Ο χρόνος είναι η πηγή της αποτελεσματικότητας
- Ο σχεδιασμός μιας επιτυχημένης μακροχρόνιας στρατηγικής μπορεί να κτιστεί βασισμένη σε πράγματα τα οποία είναι σταθερά στον χρόνο
- Προσπαθήστε να προβλέψετε τη μελλοντική ζήτηση και τις ανάγκες των πελατών λαμβάνοντας feedback σε τακτά χρονικά διαστήματα από υπαλλήλους και πελάτες
Στην panel συζήτηση που ακολούθησε κατά την παρουσίαση του βιβλίου, O Αλέξης Φωτιάδης, managing director του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης, σημείωσε πως η Κύπρος μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν μια μικρή και απομονωμένη οικονομία. Σήμερα όμως έχει αλλάξει λόγω της ένταξής της στην ΕΕ και αλλά και της τεχνολογίας του διαδικτύου που έχει φέρει σχεδόν όλο τον κόσμο κοντά. Οπότε αυτές οι αρχές που επισημάνονται στο βιβλίο ισχύουν και στην Κύπρο όπως και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα.
Ο κ. Φωτιάδης ανέφερε πως για να διαμορφώσεις μια στρατηγική πρέπει να κάνεις ένα βήμα πίσω και να σκεφτείς όλα τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθήσεις και στη συνέχεια να την αναθεωρείς σε τακτά χρονικά διαστήματα καθώς οι καιροί αλλάζουν συνεχώς κυρίως λόγω της ανάπτυξης της τεχνολογίας και του έντονου ανταγωνισμού σε ορισμένους τομείς.
Ο Νικόλας Σιακόλας, CEO της Cablenet, στο εισαγωγικό του σχόλιο σημείωσε πως πρώτα απ’ όλα κάθε εταιρεία ανεξαρτήτως μεγέθους πρέπει να έχει δομή. «Ως Cablenet από την αρχή δεσμευτήκαμε σε μια ταυτότητα, την προμήθεια value for money υπηρεσιών», πρόσθεσε αναφερόμενος στο σημείο της ταυτότητας.
Ο κ. Σιακόλας υπέδειξε πως: «Η στρατηγική είναι μια δυναμική έννοια η οποία αλλάζει στη διάρκεια του χρόνου με το κενό της διαμόρφωσης και της εκτέλεσης να μεγαλώνει παράλληλα και η προσπάθειά μείωσής του πρέπει να είναι συνεχής».
Τέλος, ο CEO της Cablenet τόνισε πως η στρατηγική πρέπει να ηγείται της εταιρικής κουλτούρας για αυτό και υπάρχουν ηγέτες σε κάθε επιχείρηση οι οποίοι θα πάρουν τις σκληρές αποφάσεις.