Αγορά Σερβιέτας: Πετάει με… φτερά €9 εκατ.

Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε σχετικές αναφορές ανάγουν την αρχή της σερβιέτας και αργότερα της συγκεκριμένης αγοράς στα χρόνια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ήταν μια αμερικάνικη εφεύρεση που αποδείχθηκε δώρο για τον γυναικείο πληθυσμό και αναπόσπαστο, στην πορεία των χρόνων, αντικείμενο της καθημερινότητας εκατομμυρίων γυναικών. Η αγορά της σερβιέτας πήρε, όπως ήταν φυσικό, ζηλευτές διαστάσεις στο πέρασμα των δεκαετιών. 

Παρόλα αυτά, κανείς σχεδόν δεν μπαίνει στη διαδικασία να αναλογιστεί τη μελέτη που προϋποθέτει η ανάπτυξη κάθε καινούργιου προϊόντος, που… δίνει φτερά στον κύκλο των πωλήσεών της, οι οποίες πετάνε ετησίως, ειδικά στην Κύπρο, με €9 εκατ.

Το ιστορικό
Η σερβιέτα, όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, δεν προέκυψε με το σκεπτικό της διευκόλυνσης των γυναικών κατά τις «δύσκολες μέρες», αλλά από την ανάγκη του ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού, που περιέθαλπε τραυματίες στρατιώτες κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, να έχει κάποιο αρκούντως απορροφητικό υλικό για τις περιπτώσεις αιμορραγίας. Η μικρή αμερικανική εταιρεία, Kimberly-Clark, δημιούργησε τότε το cellucotton, που ήταν πέντε φορές πιο απορροφητικό από το βαμβάκι. Χρησιμοποιώντας το ως είδος γάζας, οι νοσοκόμες σκέφτηκαν ότι μπορούσε κάλλιστα να αξιοποιηθεί και από τις ίδιες κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρήσεως και έπραξαν ανάλογα. Μετά από μελέτες η δημιουργός εταιρεία ανέπτυξε ανάλογα το προϊόν της και άρχισε την επίσημη πώληση της σερβιέτας με την ονομασία Kotex. Η έμπνευση αποδείχθηκε «σωτήρια» για τον γυναικείο πληθυσμό, εξού και μετατράπηκε σε αγορά ανεξίτηλη και συνεχώς εξελισσόμενη σε μάρκες, είδη, μεγέθη και ποιότητες. 

Στην Κύπρο
Στην Κύπρο η συγκεκριμένη αγορά, η οποία περιλαμβάνει σερβιετάκια ημέρας και σερβιέτες εμμήνου ρήσεως, κάνει τζίρο 9 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του 2015. Κύρια brands στην κατηγορία είναι τα Always, Carefree, Every Day και Libresse, των οποίων στοιχεία παραθέτουμε στο αφιέρωμα που ακολουθεί, πλην της Carefree, που δεν κατέστη δυνατό να εξασφαλίσουμε από την εταιρεία εισαγωγής. Ακόμα, για τις τάσεις της αγοράς, αλλά και για τα προϊόντα των εταιρειών τους ειδικότερα, μιλάμε με τους Μαρίνο Πανάρετου - διευθυντή ΜΕΓΑ Α.Ε. και τομέα τροφίμων για την EveryDay, Σοφία Νικολάου - market strategy & planning Diplomat Distributors για την Always και Τίνα Γαβριηλίδου - marketing manager της Argosy Trading Company για την Libresse. 

Η αγορά διαμορφώνεται σε κάθε περίπτωση, κατά κύριο λόγο, από τους καταναλωτές, τις προτιμήσεις και την αγοραστική συμπεριφορά τους, με τις σερβιέτες να μην αποτελούν εξαίρεση. Όπως επισημαίνει η κ. Γαβριηλίδου, «οι σερβιέτες έχουν 65% και τα σερβιετάκια 27% της συνολικής αγοράς του είδους, ενώ το υπόλοιπο περιλαμβάνει παρεμφερή για τον ίδιο σκοπό προϊόντα. Οι περισσότερες πωλήσεις είναι στο μέγεθος normal και στις δύο κατηγορίες. Οι προτιμήσεις των γυναικών της Κύπρου δεν διαφέρουν πολύ από εκείνες που σημειώνονται στο εξωτερικό, ωστόσο, η χρήση στα σερβιετάκια είναι μικρότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με αυξανόμενες, ωστόσο, πωλήσεις». Τι ζητούν, όμως, οι γυναίκες από τα προϊόντα που επιλέγουν; Όπως αναφέρει η κ. Νικολάου, κριτήρια αποτελούν η απορροφητικότητα, η προστασία από τις διαρροές και η εξουδετέρωση των οσμών: «Οι γυναίκες αναζητούν είδη τα οποία τις κάνουν να αισθάνονται άνετα, τους τονώνουν την αυτοπεποίθηση και τις βοηθούν να ολοκληρώνουν χωρίς προβλήματα τις διάφορες δραστηριότητες τους».

Brands και προϊόντα
EveryDay Διανομέας: Οργανισμός Κώστα Παπαέλληνα

Η EveryDay είναι προϊόν της ελληνικής εταιρείας ΜΕΓΑ Α.Ε. και αποτελεί μια από τις λίγες μάρκες της χώρας που συναγωνίζεται στο διεθνές εμπόριο. Δημιουργήθηκε το 1991, αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των γυναικών για ποιότητα και σωστή φροντίδα. Έχει παρουσία, εκτός από την Ελλάδα, σε Κύπρο, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία, Μαυροβούνιο, Μάλτα, Τσεχία, Κίνα, σε χώρες της Β. Αφρικής και αλλού. Στην Κύπρο το brand διανέμει από τον Ιανουάριο του 2013 ο Οργανισμός Κώστα Παπαέλληνα. Με πλεονέκτημά της τη φιλοσοφία της ΜΕΓΑ Α.Ε., που συνοψίζεται στον συνδυασμό άριστης αποτελεσματικότητας και αποδεδειγμένης φιλικότητας στο δέρμα, η EveryDay διατηρεί την παρουσία της δυναμικά στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. 
Τα προϊόντα
Σερβιέτες
•    Hyperdry
•    Sensitive
•    Fresh
Σερβιετάκια 
•    All cotton
•    Fresh
•    Extra dry

Always Διανομέας: Diplomat Distributors
H Always λανσαρίστηκε αρχικά στην αγορά της Μινεσότα τον Ιανουάριο του 1983. Τα πολύ καλά αποτελέσματα των πωλήσεων, όμως, έδωσαν το έναυσμα στην κατασκευάστρια εταιρεία, Procter & Gamble, να επεκτείνει το brand σε διεθνές επίπεδο. Σχετική τηλεοπτική διαφήμιση άρχισε τον Φεβρουάριο του 1984, ενώ για να γνωρίσει το γυναικείο κοινό τη νέα σερβιέτα είχαν ταχυδρομηθεί δείγματα και εκπτωτικά κουπόνια. Εκείνη την εποχή η Always διέθετε δύο είδη σερβιέτας, κανονική και λεπτή. Το 1986 λανσαρίστηκε η Always plus αρχικά σε όλες τις πολιτείες της Αμερικής και η Always Ultra άρχισε να κάνει την εμφάνισή της στην Ευρώπη και σε χώρες της Μέσης Ανατολής, ενώ στην Κύπρο ήλθε το 1991. 

Τα προϊόντα
Σερβιέτες 
•    Always maxi (normal, long)
•    always ultra (normal long, night, secure night)
Σερβιετάκια 
•    Always multiform
•    fresh & protect( normal & long) 

Libresse Διανομέας: Argosy Trading Company 
Η Libresse είναι εμπορική ονομασία προϊόντος της διεθνούς εταιρείας ειδών υγιεινής και χάρτου, SCA, η οποία δραστηριοποιείται σε 100, περίπου, χώρες με 45.000 εργαζόμενους. Λάνσαρε στην αγορά της Σουηδίας το 1940 την πρώτη αναλώσιμη σερβιέτα με την ονομασία Libresse και τα προϊόντα της ήταν ανέκαθεν εμπνευσμένα από τις γυναίκες και τον τρόπο που ντύνονται. Το brand αντιπροσωπεύει στην Κύπρο η Argosy Trading Company, από τα τέλη 2012, ενώ προϋπήρχε στην αγορά μέσω άλλου διανομέα.
Τα προϊόντα
Σερβιέτες 
•    Ultra-thin (normal, long και night)
•    Maxi (normal, long και night) (όλες με φτερά)

Σερβιετάκια 
•    Long
•    Normal 
•    Extra long 
•    Multistyle 

Δειτε Επισης

Αλέξης Βαφεάδης: Ακούσαμε τις θέσεις του ΣΕΜΗΟ, σύντομα νέα σχέδια για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
ΤΟΜ: 1.300 κλήσεις πολιτών που αναμένουν ραντεβού για αερόσακο-Προχωρούν με αυξημένο ρυθμό οι αντιπροσωπείες
Frou Frou: Βλέπει σημαντική μείωση στις τιμές κακάο μέχρι τέλος 2025-Η εκτίμηση για τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου
Αυξήθηκε το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου το πρώτο τρίμηνο-Οι συνολικές εισαγωγές αγαθών και οι εξαγωγές
Τα λένε για την ηλεκτροκίνηση Βαφεάδης, ΣΕΜΗΟ και ΟΕΒ...Τι ζητούν οι εισαγωγείς και η διαβεβαίωση του Υπουργείου
Hadjikyriakos & Sons: Φέρνει σε αποκλειστική διάθεση τα καινοτόμα συστήματα κουζίνας BORA στην Κύπρο
Τι προτείνουν οκτώ επιχειρηματίες και η στρατηγική Χαράλαμπου Προύντζου για το κέντρο της Λευκωσίας
Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο