Tsavliris Salvage Group: Οι άρχοντες των ρυμουλκών
09:22 - 26 Οκτωβρίου 2016
Το δέσιμο με την Κύπρο ξεκίνησε από τη δεκαετία του 1960 καθώς πολλά από τα πλοία του ομίλου Tsavliris Salvage Group φέρουν από τότε την κυπριακή σημαία. Ωστόσο, οι σχέσεις αναπτύχθηκαν και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσουν να εμβαθύνονται με τον επικεφαλή του ομίλου, Γιώργο Τσαβλίρη να προεδρεύει του CYMEPA (Cyprus Marine Environment Protection Association). Εξάλλου, όπως λέει και ο ίδιος, η Κύπρος έχει μπροστά της ένα λαμπρό ενεργειακό μέλλον και το ενδιαφέρον για την περιοχή θα αυξάνεται διαρκώς.
Ο κ. Τσαβλίρης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Τsavliris Salvage Group και εκπρόσωπος της επιχείρησης σε εμπορικό και περιβαλλοντικό επίπεδο παγκοσμίως δέχθηκε με χαρά να μας μιλήσει για όλα, ξεκινώντας από τις ρίζες το ομίλου, μέχρι τη δυναμική του LNG στο μέλλον της ναυτιλίας.
Κύριε Τσαβλίρη, οι ρίζες του ομίλου Tsavliris Salvage Group πάνε πίσω στο 1920. Πείτε μας λίγα λόγια για το πώς έγινε η αρχή από τους προγόνους σας.
Οι ρίζες της οικογένειας Τσαβλίρη στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι εντοπίζονται πίσω στον 19ο αιώνα όταν ο προπάππους μας ξεκίνησε ως ναυτικός. Ιδρυτής και δημιουργός του ομίλου μας ήταν ο πατέρας μας, ο Αλέξανδρος Τσαβλίρης, ένας από τους πρώτους Έλληνες πλοιοκτήτες που υποστήριξαν την ανάπτυξη του Πειραιά ως ναυτιλιακού κέντρου και ένας πρωτοπόρος εφοπλιστής πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Έχει μείνει στην ιστορία για την τοποθέτηση της Ελλάδας στον διεθνή χάρτη των επιχειρήσεων διάσωσης πλοίων.
Ο πατέρας μας, μετανάστευσε μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 στην Ελλάδα και ασχολήθηκε από μικρή ηλικία με τον χώρο της ναυτιλίας αγοράζοντας αργότερα ένα μικρό ξύλινο ρυμουλκό με ατμομηχανή καύσης άνθρακα στον Πειραιά.
Το 1931, ακολουθώντας παρόμοια πορεία με αρκετούς φιλόδοξους Έλληνες μετανάστευσε στο Λονδίνο όπου εργάστηκε σε διάφορα γνωστά Ελληνικά ναυτιλιακά γραφεία. Το 1940, λίγο μετά την έναρξη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, ίδρυσε την πρώτη του εταιρεία, την A. G. Tsavliris Ltd. Ωστόσο, ο βασικός του ρόλος στη διάρκεια του πολέμου ήταν η εργασία του στο Βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών, βοηθώντας στη διαχείριση των Ελληνικών πλοίων στις νηοπομπές του Ατλαντικού όπου συμμετείχαν.
Ευφυής, αποφασιστικός και ακούραστος, αμέσως μετά τον πόλεμο ίδρυσε την Tsavliris (Shipping) Ltd στο Λονδίνο, δημιουργώντας σταδιακά έναν σοβαρό στόλο φορτηγών πλοίων και ρυμουλκών/ναυαγοσωστικών.
Πως ξεκίνησε και πως εξελίχθηκε μέχρι σήμερα ο στόλος σας;
Από το 1950 και μετά ο όμιλος Τσαβλίρη ανέπτυξε έναν στόλο από ποντοπόρα φορτηγά πλοία. Τα επόμενα χρόνια εξαγόρασε αρκετά από τα πλεονάζοντα εκ του πολέμου πλοία Liberty και άλλα μεταχειρισμένα φορτηγά.
Περί τα μέσα της δεκαετίας του ’60, ο όμιλός μας είχε στην κατοχή του έναν αξιόλογο στόλο πλοίων ξηρού φορτίου, ο οποίος στο απόγειό του αριθμούσε περί τα 17 πλοία.
Το 1964, παράλληλα με τη ναυτιλιακή επιχείρηση ξηρού φορτίου, δημιουργήθηκε μία εταιρεία ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών που αποτελούνταν από 30 ρυμουλκά και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ανέδειξε τον όμιλο σε έναν εκ των μεγαλύτερων ιδιοκτητών ρυμουλκών παγκοσμίως.
Στα χρόνια που ακολούθησαν υπήρξαν αρκετές αλλαγές στη σύνθεση του στόλου μας και σήμερα έχοντας επικεντρωθεί στον τομέα της διάσωσης πλοίων, διαθέτουμε έναν στόλο ρυμουλκών για την εξυπηρέτηση της διεθνούς ναυτιλίας και του περιβάλλοντος.
Διαβάστε περισσότερα στο EnergyNews.com