H ΜΙΝΙ στη λίστα με τις 100 καλύτερες μάρκες
11:03 - 20 Οκτωβρίου 2016
Η συστηματική αναδιοργάνωση της μάρκας, η τεχνολογία αιχμής αλλά και ο απαράμιλλος σχεδιασμός είναι μόνο μερικά από τα συστατικά επιτυχίας των αυτοκινήτων MINI. Μια προσπάθεια που ανέβασε ακόμα περισσότερο την αξία της μάρκας σύμφωνα με την εταιρεία Interbrand που καταρτίζει τη λίστα με των εμπορικών σημάτων με τη μεγαλύτερη αξία (Best Global Brands).
Σύμφωνα με την εταιρεία η αξία του MINI brand αυξήθηκε κατά 18%– το υψηλότερο ποσοστό από τους premium κατασκευαστές αυτοκινήτων, με δύο μόλις από αυτούς να σημειώνουν παρόμοια αύξηση. Με αξία γύρω στα 4,9 δισεκ. δολάρια, η Βρετανική premium μάρκα ανέβηκε κατά δέκα θέσεις, στο Νο. 88.
Το “Best Global Brands” είναι μια έκθεση η οποία δημοσιεύεται κάθε χρόνο τα τελευταία 17 χρόνια από τη συμβουλευτική εταιρεία Interbrand. Η εταιρεία αυτή διερευνά πώς οι μάρκες καθορίζουν την επιτυχία μιας εταιρίας. Η αξιολόγηση βασίζεται σε κριτήρια όπως η οικονομική επιτυχία των προϊόντων και υπηρεσιών, επιρροή της μάρκας στις αποφάσεις των πελατών και η δύναμη του brand στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας. Η αξία των 100 κορυφαίων εμπορικών σημάτων έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 4,8% από το 2015.
Η σταθερή άνοδος της μάρκας MINI συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση πωλήσεων. Το πρώτο οκτάμηνο του 2016, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,7% συγκριτικά με πέρσι, φτάνοντας συνολικά τα 223.913 οχήματα. Οι μεγαλύτεροι συντελεστές ανόδου είναι το MINI Clubman – συμπεριλαμβανομένης της σπορ έκδοσης MINI John Cooper Works Clubman – το νέο MINI Cabrio που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες. Το brand value της MINI εξακολουθεί να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Το 2014, η μάρκα δεν είχε καταφέρει ακόμα να μπει στο Top 100, αλλά εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη θέση 98 το 2015 και τώρα, μετά από ένα χρόνο, έχει ανέβει δέκα θέσεις πιο πάνω στο 88.
Αυτή η ισχυρή αύξηση του brand value πηγάζει από τη συστηματική εφαρμογή της φιλοσοφίας αναδιοργάνωσης της μάρκας όπως ανακοινώθηκε το 2015. Σχεδίαση, αυθεντικότητα και προσήλωση στο άνθρωπο είναι στοιχεία που ορίζουν τη νέα ταυτότητα της μάρκας. Η MINI στοχεύει να συνεχίσει να δημιουργεί νέες τάσεις και να συνδέεται με νέα target groups που ζουν σε αστικές περιοχές. Για να το πετύχει, δραστηριοποιείται και σε χώρους πέραν του αυτοκινήτου. Το 2016, το MINI Fashion συμμετείχε στην επίδειξη ανδρικής μόδας PITTI Uomo, ενώ το MINI Living έκανε εμφανίσεις στο Salone del Mobile και άλλες σχετικές επιδείξεις. Στα τέλη του 2016, η μάρκα σκοπεύει να ανοίξει ένα φιλόδοξο κέντρο σχεδίασης στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης με την ονομασία A/D/O. Μέσω του επιταχυντή ιδεών νεοφυών επιχειρήσεων (start-ups) URBAN-X, επενδύει επίσης σε επιχειρηματίες που θέλουν να κάνουν τη ζωή στις πόλεις πιο ελκυστική.