Αυξήθηκε η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
11:45 - 17 Οκτωβρίου 2016
Στην περίπτωση της Αθήνας επιβεβαιώθηκε πόσο «ψεύτης» μήνας είναι ο Απρίλης. Τον συγκεκριμένο μήνα το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της πρωτεύουσας κατέγραφε για πρώτη φορά μετά από δυόμισι χρόνια, οριακή πτώση 0,3% των επιβατών του που διακινήθηκαν προς αυτό με πτήσεις εξωτερικού.
Οι εκτιμήσεις, ωστόσο, για την απαρχή μιας αναμενόμενης «κοιλιάς» στην ανάπτυξη του αεροδρομίου ύστερα από μια φρενήρη κούρσα ανόδου πολλών μηνών, διαψεύστηκαν! Το πρόσημο ξανάγινε πράσινο το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου καθώς η επιβατική κίνηση εξωτερικού αυξήθηκε 7,4% και 4% αντίστοιχα. Η ανάκαμψη συνεχίστηκε τον Ιούλιο (+11,7% και τον Αύγουστο (+9,6%). Τον Σεπτέμβριο, ωστόσο, σταθεροποιήθηκε σε μεγάλα ύψη σημειώνοντας αύξηση 15% των επιβατών εξωτερικού.
Στις φετινές επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας και πίσω από τους ψυχρούς αριθμούς αναδύεται η νέα δυναμική που αναπτύσσεται για τον τουρισμό της ελληνικής πρωτεύουσας. Σε μια συγκυρία όπου η ασφάλεια αναδεικνύεται σε υπ' αριθμόν ένα κριτήριο επιλογής προορισμού για τους ταξιδιώτες, η Αθήνα δείχνει να κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης τους.
Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι η μεγάλη αύξηση των επιβατών από μια σειρά δυναμικές αγορές. Άνοδος η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ενίσχυση της αεροπορικής σύνδεσης με τις συγκεκριμένες χώρες. Γεγονός που αποτελεί απάντηση σε όσους αναρωτιούνται ακόμα για το πώς «ξεκλειδώνουν» οι νέες αγορές. Η απάντηση είναι προφανής: με πτήσεις, πτήσεις, πτήσεις.
Ποιοι είναι, όμως, οι καλύτεροι πελάτες της ελληνικής πρωτεύουσας; Οι περισσότεροι πελάτες είναι Αμερικανοί. Και φέτος έγιναν ακόμα καλύτεροι αφού στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν 7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Πρώτοι μεταξύ των ευρωπαίων ταξιδιωτών είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι Βρετανοί. Καταγράφοντας, μάλιστα, άνοδο 6% στο φετινό 9μηνο σε σύγκριση με πέρυσι. Γεγονός που αποδίδεται από παράγοντες της αγοράς στην πυκνή αεροπορική σύνδεση από τέσσερις ισχυρές εταιρείες όπως η British Airways, Aegean Airlines, Ryanair, Easyjet. Η «πρωτιά» των Βρετανών επισκεπτών της Αθήνας ίσως εξηγεί σε ένα βαθμό την άνθιση που γνωρίζουν καφέ, μπαρ και ταχυφαγεία (αλλά όχι μόνο) στο ευρύτερο κέντρο της πρωτεύουσας.
Την τρίτη θέση μεταξύ των καλύτερων πελατών της Αθήνας θα μπορούσαν να κατέχουν οι Γερμανοί αν δεν τους προσπερνούσαν οι... Γάλλοι. Παρά το σοκ που υπέστη η γαλλική αγορά από τα τρομοκρατικά χτυπήματα που αποτυπώθηκε στη μείωση των Γάλλων τουριστών στην Ελλάδα στο πρώτο εξάμηνο, η Αθήνα δείχνει να αποτελεί ηχηρή εξαίρεση. Πόσο δημοφιλείς ήταν φέτος η ελληνική πρωτεύουσα στους Γάλλους αποδεικνύεται από το γεγονός ότι κατέγραψαν άνοδο 16% στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Οι Γερμανοί βρέθηκαν εκτός...βάθρου καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση, παρά τη σημαντική άνοδο 11% που σημείωσαν.
Πολύ κοντά στην τέταρτη θέση, ωστόσο, και τους Γερμανούς επισκέπτες της Αθήνας βρέθηκαν στο 9μηνο οι Ιταλοί (+4%) αλλά και οι Κύπριοι οι οποίοι επανακάμπτουν «τρέχοντας» στην αγορά της Αθήνας με άνοδο 10%.
Το σημαντικότερο, όμως, για την αγορά της Αθήνας είναι ότι καταγράφει μεγάλη άνοδο επισκεπτών από δυναμικές αγορές, παραδοσιακές και ανερχόμενες. Διευρύνοντας με αυτό τον τρόπο το «πελατολόγιό» της, μειώνοντας ταυτόχρονα την εξάρτησή της από συγκεκριμένες παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές.
Ενδεικτικές περιπτώσεις αποτελούν η Ελβετία από την οποία οι επισκέπτες αυξήθηκαν 20% στο 9μηνο ενώ την ίδια στιγμή κατέγραφαν άνοδο 18% οι Σουηδοί τουρίστες και 10% οι Ισπανοί.
Η μεγαλύτερη αύξηση, ωστόσο, σημειώθηκε από νέες ή σχετικά νέες αγορές του ελληνικού τουρισμού. Πρώτοι σε άνοδο κατατάχθηκαν οι επισκέπτες από τη Ρουμανία (+39%).
Τη δεύτερη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν οι επισκέπτες από τη Ρωσία (+29%). Δείχνοντας πως η Αθήνα αρχίζει να προσελκύει ολοένα περισσότερους μεμονωμένους και υψηλότερου εισοδηματικού προφίλ Ρώσους επισκέπτες.
Εντυπωσιακή άνοδο 28% κατέγραψαν οι επισκέπτες από το Ισραήλ που εξελίσσεται σε μια από τις ταχύτερα ανερχόμενες νέα αγορές της Ελλάδας. Από κοντά και οι Πολωνοί με άνοδο 17% ενισχύοντας συνολικά το ειδικό τους βάρος στον ελληνικό τουρισμό την τελευταία τριετία.
Στον αντίποδα, η Αθήνα προσέλκυσε λιγότερους επισκέπτες από την Αυστρία (-8%), το Βέλγιο (-5%), την Ολλανδία (-3%) αλλά και τα Εμιράτα (-2%).
ΠΗΓΗ: euro2day.gr