Οι νέες τεχνολογικές τάσεις στην έκθεση CES 2016
11:27 - 08 Ιανουαρίου 2016
Η παρουσία αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Volkswagen, η General Motors, η Tesla και η Ford στη διεθνή έκθεση ηλεκτρονικών προϊόντων CES στο Λας Βέγκας μπορεί να δώσει την εντύπωση ότι πρόκειται για μια έκθεση αυτοκίνησης.
Στην πραγματικότητα ισχύει ότι τα αυτοκίνητα έχουν γίνει βασικό στοιχείο της μεγαλύτερης έκθεσης του κλάδου της ηλεκτρονικής τεχνολογίας, που αναμένεται να υποδεχθεί φέτος 170.000 ειδικούς επισκέπτες από τις 6 έως τις 9 Ιανουαρίου.
Στο επίκεντρο της CES θα βρεθούν φέτος κυρίως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με ενδιαφέρον αναμένεται μεταξύ άλλων η παρουσίαση του μικρότερου και πιο προσιτού μοντέλου Chevy Bolt της General Motors, ενώ πολλοί προσδοκούν να δουν και μία ηλεκτροκίνητη επανέκδοση του θρυλικού βαν της Volkswagen. Με αγωνία αναμένονται και τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου της Farady Furure, μεγάλου ανταγωνιστή της Tesla που χρηματοδοτεί κινέζος δισεκατομμυριούχος και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά την επόμενη χρονιά.
Το Ίντερνετ εισχωρεί σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας
Όπως επισήμανε στην DW o Φόλκερ Τσότα, εξειδικευμένος συντάκτης του γερμανικού τεχνολογικού περιοδικού c't, «εν τω μεταξύ, εξαιτίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της αυτόνομης οδήγησης, οι άνθρωποι έχουν και πάλι εντελώς διαφορετικές αξιώσεις από τα αυτοκίνητα. Ξαφνικά αυτά γίνονται high tech και όχι απλά αντικείμενα που γεμίζουν με βενζίνη και οδηγείς, όπως με ένα τρακτέρ».
Η εισχώρηση του ίντερνετ σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας επιβεβαιώνεται και στη φετινή CES. Στο Λας Βέγκας θα παρουσιαστούν πάλι εκατοντάδες συσκευές που έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται μεταξύ τους αλλά και στο διαδίκτυο. Σε αυτό το πεδίο επιχειρούν να δραστηριοποιηθούν και εταιρείες με παρουσία στον χώρο της ψυχαγωγικής τεχνολογίας. Για παράδειγμα, η Samsung θέλει να εκμεταλλευθεί τη συμμετοχή της στη CES για να διαφημίσει τηλεοράσεις τελευταίας τεχνολογίας που λειτουργούν ως ένα είδος κέντρου για τον συντονισμό του οικιακού δικτύου. Ο Φόλκερ Τσότα επιχειρεί να δώσει μια εικόνα: «Η τηλεόραση λέει στην καφετιέρα ότι τελείωσε η ταινία που έβλεπα ή ότι έχει διαφημίσεις, ώστε η καφετιέρα να ετοιμάσει τον καφέ για να μπορώ να τον πιω».
Σε αναζήτηση ασφαλέστερων υπηρεσιών cloud
Οι κατασκευαστές τέτοιων τεχνολογιών κάνουν εκτεταμένη χρήση των λεγόμενων υπηρεσιών cloud, δηλαδή -ευρύτερα- του ίντερνετ, γεγονός που προβληματίζει πολύ όσους ασχολούνται με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι αυτά τα συστήματα είναι διάτρητα. Σύμφωνα με τον Φόλκερ Τσότα, «μια πρόκληση θα είναι να παρουσιαστούν λύσεις που θα επιτρέπουν τη δικτύωση στο σπίτι, αλλά δεν θα δίνουν σε άλλους την πρόσβαση στα δεδομένα μέσω του Ίντερνετ».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προσελκύουν φέτος και τεχνολογικά προϊόντα από το πεδίο της ψυχαγωγίας, όπως τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, που επιτρέπουν στους χρήστες τους να μεταφερθούν σε ψηφιακούς φανταστικούς κόσμους. Πολλοί περιμένουν με αγωνία και τα νέα notebook και τις τηλεοράσεις με οθόνες τεχνολογίας OLED, που χρησιμοποιεί οργανικές ενώσεις και συμβάλλει σε πιο λεπτές και χαμηλότερης κατανάλωσης οθόνες και προσφέρει εικόνες με ακόμη περισσότερη ευκρίνεια.
ΠΗΓΗ: dw.com