Powered by

DW: Εντατικοί συνοριακοί έλεγχοι θα έπλητταν τις επιχειρήσεις

Η προσφυγική κρίση επανέφερε τους συνοριακούς ελέγχους, οι οποίοι για πολλούς είναι πρωτόγνωροι, μιας και η ελεύθερη συνοριακή διέλευση αποτελεί καθημερινότητα εδώ και πολλά χρόνια. Βιομηχανία, εμπόριο και μεταφορείς προειδοποιούν για ακόμα αυστηρότερους ελέγχους.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Γερμανικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (DIHK) Μάρτιν Βάνσλεμπεν εκτιμά ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση στα σύνορα, η πολύωρη αναμονή και η εντεινόμενη γραφειοκρατία ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιές μέχρι και δέκα δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο στη γερμανική οικονομία.

Από την πλευρά του ο Στέφαν Άσενκερσμπαουμερ, επικεφαλής οικονομικών της γερμανικής εταιρίας Bosch, εκφράζει την ελπίδα ότι η Ευρώπη δεν θα επιστρέψει στις κλειστές αγορές, μιας και αυτό θα έπληττε εταιρείες, όπως η δική του.

Ο ειδικός σε ζητήματα λογιστικής υποστήριξης Γκούναρ Γκμπούρεκ από τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Λογιστικής Υποστήριξης (ΒΜΕ) θεωρεί πιθανά δύο σενάρια. Το πρώτο, αφορά σχετικά απλούς συνοριακούς ελέγχους, με μια γρήγορη ματιά στην καμπίνα του οδηγού. Οι έλεγχοι αυτοί δεν αποτελούν πρόβλημα. Το δεύτερο αφορά εξονυχιστικούς ελέγχους ακόμα και του φορτιού, το οποίο συχνά είναι σφραγισμένο. Κατά την άποψη του γερμανού ειδικού αυτό σημαίνει εκ νέου οργάνωση του προγράμματος μεταφορών, καθώς και την πρόσληψη περισσότερων οδηγών.

Μακροπρόθεσμα ενδέχεται να να πληγεί η καλή φήμη των γερμανικών εταιρειών, που θεωρούνται αξιόπιστες και ακριβείς ως προς την παράδοση των προϊόντων τους. Δεν αποκλείεται λοιπόν να υπάρξουν σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις για τις γερμανικές εταιρείες.

Υπό χρονική πίεση οι οδηγοί φορτηγών
Οι αυστηρότεροι συνοριακοί έλεγχοι θα έπλητταν πρωτίστως τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τη μηχανουργία, που εξαρτώνται άμεσα από την εμπρόθεσμη παράδοση ανταλλακτικών από τους προμηθευτές τους. Όμως και το διασυνοριακό εμπόριο τροφίμων και ρουχισμού εξαρτάται από την όσο το δυνατόν ταχύτερη παράδοση των προϊόντων.

Προς το παρόν οι οδηγοί φορτηγών μέχρι 7,5 τόνους υπολογίζουν σε συνοριακούς ελέγχους, διότι οι διακινητές χρησιμοποιούν συνήθως τέτοιου είδους οχήματα για τη μεταφορά προσφύγων. Τι θα γίνει όμως αν ενταθούν οι έλεγχοι και στις νταλίκες των 40 τόνων; Σε περίπτωση που σταματήσει η ελεύθερη διακίνηση αγαθών και προσώπων τότε θα υπάρξουν επιπτώσεις, λέει ένας γερμανός οδηγός από το Κέμνιτς, ο οποίος πραγματοποιεί κάθε εβδομάδα δρομολόγια μεταξύ Πολωνίας, Γερμανίας και Αυστρίας προσθέτοντας: «Όταν οι έλεγχοι διαρκούν τότε περιορίζεται το οκτάωρο που έχουμε στη διάθεσή μας για οδήγηση, σύμφωνα με το νόμο. Αν ενταθούν οι έλεγχοι τότε θα ξαναζήσουμε συνθήκες που θυμίζουν σιδηρούν παραπέτασμα»!

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

 

Δειτε Επισης

Αναθεωρήθηκε ανοδικά η αύξηση του ΑΕΠ της Ευρωζώνης-Στο 0,6% το πρώτο τρίμηνο
Υπό πίεση οι τιμές ακινήτων στη Βρετανία-Πτώση 0,4% τον Μάιο
Μειώθηκαν βιομηχανική παραγωγή και εξαγωγές στη Γερμανία τον Απρίλιο
Morgan Stanley: Πώς μια ήπια ύφεση θα εντείνει τη δυναμική της αμερικανικής αγοράς
Θετικός σε πιθανή εμπορική συμφωνία με Ε.Ε. ο Τραμπ-«Ελπίζουμε να επιτευχθεί, αλλιώς θα επιβληθούν δασμοί»
Αύξηση στις γερμανικές εργοστασιακές παραγγελίες παρά τους δασμούς Τραμπ τον Απρίλιο
Διατηρεί τα κέρδη ο χρυσός-Με το βλέμμα στη Fed οι traders
Δασμοί Τραμπ: Πιέσεις για τη σύναψη άμεσων εμπορικών συμφωνιών ασκεί η κυβέρνηση των ΗΠΑ
Το νέο σχέδιο Μερτς για τόνωση της γερμανικής οικονομίας… Φοροελαφρύνσεις-μαμούθ ύψους €46 δις
Κομισιόν: Άνοιξε τον δρόμο για ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη του ευρώ από 1η Ιανουαρίου 2026