DW: Εντατικοί συνοριακοί έλεγχοι θα έπλητταν τις επιχειρήσεις
11:14 - 30 Ιανουαρίου 2016
Η προσφυγική κρίση επανέφερε τους συνοριακούς ελέγχους, οι οποίοι για πολλούς είναι πρωτόγνωροι, μιας και η ελεύθερη συνοριακή διέλευση αποτελεί καθημερινότητα εδώ και πολλά χρόνια. Βιομηχανία, εμπόριο και μεταφορείς προειδοποιούν για ακόμα αυστηρότερους ελέγχους.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Γερμανικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (DIHK) Μάρτιν Βάνσλεμπεν εκτιμά ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση στα σύνορα, η πολύωρη αναμονή και η εντεινόμενη γραφειοκρατία ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιές μέχρι και δέκα δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο στη γερμανική οικονομία.
Από την πλευρά του ο Στέφαν Άσενκερσμπαουμερ, επικεφαλής οικονομικών της γερμανικής εταιρίας Bosch, εκφράζει την ελπίδα ότι η Ευρώπη δεν θα επιστρέψει στις κλειστές αγορές, μιας και αυτό θα έπληττε εταιρείες, όπως η δική του.
Ο ειδικός σε ζητήματα λογιστικής υποστήριξης Γκούναρ Γκμπούρεκ από τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Λογιστικής Υποστήριξης (ΒΜΕ) θεωρεί πιθανά δύο σενάρια. Το πρώτο, αφορά σχετικά απλούς συνοριακούς ελέγχους, με μια γρήγορη ματιά στην καμπίνα του οδηγού. Οι έλεγχοι αυτοί δεν αποτελούν πρόβλημα. Το δεύτερο αφορά εξονυχιστικούς ελέγχους ακόμα και του φορτιού, το οποίο συχνά είναι σφραγισμένο. Κατά την άποψη του γερμανού ειδικού αυτό σημαίνει εκ νέου οργάνωση του προγράμματος μεταφορών, καθώς και την πρόσληψη περισσότερων οδηγών.
Μακροπρόθεσμα ενδέχεται να να πληγεί η καλή φήμη των γερμανικών εταιρειών, που θεωρούνται αξιόπιστες και ακριβείς ως προς την παράδοση των προϊόντων τους. Δεν αποκλείεται λοιπόν να υπάρξουν σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις για τις γερμανικές εταιρείες.
Υπό χρονική πίεση οι οδηγοί φορτηγών
Οι αυστηρότεροι συνοριακοί έλεγχοι θα έπλητταν πρωτίστως τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τη μηχανουργία, που εξαρτώνται άμεσα από την εμπρόθεσμη παράδοση ανταλλακτικών από τους προμηθευτές τους. Όμως και το διασυνοριακό εμπόριο τροφίμων και ρουχισμού εξαρτάται από την όσο το δυνατόν ταχύτερη παράδοση των προϊόντων.
Προς το παρόν οι οδηγοί φορτηγών μέχρι 7,5 τόνους υπολογίζουν σε συνοριακούς ελέγχους, διότι οι διακινητές χρησιμοποιούν συνήθως τέτοιου είδους οχήματα για τη μεταφορά προσφύγων. Τι θα γίνει όμως αν ενταθούν οι έλεγχοι και στις νταλίκες των 40 τόνων; Σε περίπτωση που σταματήσει η ελεύθερη διακίνηση αγαθών και προσώπων τότε θα υπάρξουν επιπτώσεις, λέει ένας γερμανός οδηγός από το Κέμνιτς, ο οποίος πραγματοποιεί κάθε εβδομάδα δρομολόγια μεταξύ Πολωνίας, Γερμανίας και Αυστρίας προσθέτοντας: «Όταν οι έλεγχοι διαρκούν τότε περιορίζεται το οκτάωρο που έχουμε στη διάθεσή μας για οδήγηση, σύμφωνα με το νόμο. Αν ενταθούν οι έλεγχοι τότε θα ξαναζήσουμε συνθήκες που θυμίζουν σιδηρούν παραπέτασμα»!
ΠΗΓΗ: newmoney.gr