Powered by

Κομισιόν: Αυστηρότερο πλαίσιο για κατασκευαστές αυτοκινήτων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε νομοθετικές προτάσεις για να εξασφαλίσει την αυστηρή συμμόρφωση των κατασκευαστών αυτοκινήτων προς όλες τις ενωσιακές απαιτήσεις ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος και παραγωγής.

Η Επιτροπή προτείνει τη ριζική αναμόρφωση του λεγόμενου πλαισίου έγκρισης «τύπου ΕΕ». Σύμφωνα με τους υφιστάμενους κανόνες, οι εθνικές αρχές είναι αποκλειστικά αρμόδιες να πιστοποιούν ότι ορισμένο όχημα πληροί όλες τις απαιτήσεις για τη διάθεσή του στην αγορά και να επιτηρούν τη συμμόρφωση των κατασκευαστών προς τη νομοθεσία της ΕΕ.

Οι νέες προτάσεις θα καταστήσουν τις δοκιμές οχημάτων περισσότερο ανεξάρτητες και θα οδηγήσουν σε αύξηση της εποπτείας των αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία. Η αύξηση της ευρωπαϊκής εποπτείας θα ενισχύσει το σύστημα στο σύνολό του. 

Η Επιτροπή είχε ήδη ξεκινήσει την επανεξέταση του πλαισίου έγκρισης «τύπου ΕΕ» για τα μηχανοκίνητα οχήματα όταν αποκαλύφθηκε η υπόθεση της Volkswagen. Έκτοτε, έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι απαιτούνται ακόμη πιο εκτεταμένες μεταρρυθμίσεις για να αποτραπεί η επανάληψη περιπτώσεων μη συμμόρφωσης. Η σημερινή πρόταση κανονισμού για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς των μηχανοκίνητων οχημάτων συμπληρώνει τις προσπάθειες να καθιερωθούν πιο αξιόπιστες δοκιμές των εκπομπών (δοκιμές των εκπομπών υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης). 

Ο κ. Jyrki Katainen, αντιπρόεδρος αρμόδιος για την απασχόληση, την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την ανταγωνιστικότητα, δήλωσε: «Σε μια ενιαία αγορά όπου τα εμπορεύματα κυκλοφορούν ελεύθερα, όλοι πρέπει να τηρούν τους κανόνες. Οι αποκαλύψεις στην υπόθεση της Volkswagen κατέδειξαν ότι το σύστημα που επιτρέπει τη διάθεση των αυτοκινήτων στην αγορά χρειάζεται περαιτέρω βελτίωση. Για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών στον σημαντικό αυτόν κλάδο, χρειάζεται να καταστήσουμε τους κανόνες αυστηρότερους, αλλά χρειάζεται, επίσης, να διασφαλίσουμε την πλήρη τήρησή τους. Υπάρχει αδήριτη ανάγκη να αποκατασταθεί η ισότητα των όρων και να εξασφαλιστούν συνθήκες θεμιτού ανταγωνισμού στην αγορά». 

Το ισχύον σύστημα έγκρισης τύπου βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη: μόλις ένα αυτοκίνητο πιστοποιηθεί σε ένα κράτος μέλος, μπορεί να κυκλοφορήσει ελεύθερα σε ολόκληρη την ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό, ενώ η ΕΕ καθορίζει το νομικό πλαίσιο, ο έλεγχος της συμμόρφωσης των κατασκευαστών αυτοκινήτων αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα των εθνικών αρχών. Το σχέδιο κανονισμού για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς των μηχανοκίνητων οχημάτων διατηρεί την αρχή της αμοιβαίας αναγνώρισης, η οποία βρίσκεται στον πυρήνα της ενιαίας αγοράς της ΕΕ, αλλά επιδιώκει τη διόρθωση των αδυναμιών του συστήματος. 

Το σχέδιο κανονισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο προς έγκριση. Μόλις εκδοθεί, θα ισχύει άμεσα.

ΠΗΓΗ: europa.eu

 

Δειτε Επισης

Πού τοποθέτησαν τα λεφτά τους οι Έλληνες το 2023-Aύξηση περιουσίας 7,4%
Κίνα: Τα νέα μέτρα για τόνωση της οικονομίας
Goldman Sachs: Η μεγάλη μείωση των επιτοκίων οδηγεί σε ήπια προσγείωση την αμερικανική οικονομία
Ευρεία νομισματικά μέτρα από Κεντρική Τράπεζα Κίνας για αναζωογόνηση της οικονομίας
Ebury: Tο δολάριο παραμένει ανεπηρέαστο παρά τη μεγάλη μείωση των επιτοκίων από τη Fed
Χρυσός: Νέο υψηλό ρεκόρ με το βλέμμα στις επόμενες κινήσεις της Fed
Σε νέο υψηλό ρεκόρ η ανεργία στην Κίνα-Τα ποσοστά σε νέους και σε αστικές περιοχές
Συμφωνία στο Κογκρέσο για να αποφευχθεί προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Στο 100% του ΑΕΠ το βρετανικό δημόσιο χρέος-Για πρώτη φορά από τη δεκαετία ‘60
Bundesbank: Προειδοποιεί για συρρίκνωση της γερμανικής οικονομίας το τρέχον τρίμηνο