Microsoft: Γνώση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσω Minecraft

Η Microsoft Corp. σε συνεργασία με την Mojang AB, και την Code.org, στο πλαίσιο της τρίτης ετήσιας εκστρατείας της με τίτλο Hour of Code, παρουσίασε ένα πρόγραμμα μάθησης για μαθητές και εκπαιδευτικούς, βασισμένο στο γνωστό ηλεκτρονικό παιχνίδι Minecraft. Με στόχο να διευρύνει τη συμμετοχή των παιδιών στην επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Η/Υ), η εκστρατεία “Hour of Code” της Microsoft αφορούσε μια παγκόσμια περιοδεία σε σχολεία, στο πλαίσιο της εβδομάδας εκπαίδευσης Η/Υ, από τις 7 μέχρι και τις 13 Δεκεμβρίου, με σκοπό να καλλιεργήσει στους μαθητές τη σημασία του προγραμματισμού Η/Υ στη ζωή τους.

«Ένα βασικό μέρος της αποστολής μας για την ενδυνάμωση κάθε ατόμου στον πλανήτη είναι ο εξοπλισμός των νέων με υπολογιστική σκέψη και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων για να επιτύχουν σε ένα ολοένα και πιο ψηφιακό κόσμο» δήλωσε o Satya Nadella, Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft. «Με το Minecraft και την Code.org, στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε τη σπίθα της δημιουργικότητας στην επόμενη γενιά καινοτόμων με έναν τρόπο που τους είναι γνώριμος, εκπαιδευτικός και συνάμα διασκεδαστικός».

Στη χώρα μας, η εβδομαδιαία εκστρατεία Hour of Code συνδιοργανώθηκε με το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ομάδες εθελοντών από τους συνδιοργανωτές, μαζί με εθελοντές από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και τους Microsoft Student Partners, επισκέφθηκαν δημοτικά σχολεία σε όλο το νησί, πραγματοποιώντας εργαστήρια προγραμματισμού με το Minecraft. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 60 εργαστήρια, σε περισσότερα από 20 σχολεία, ενώ περισσότεροι από 1000 μαθητές είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τον δικό τους κώδικα, μέσα από το διασκεδαστικό αυτό εργαλείο.

Ο Δρ. Παύλος Ρήγας, Διευθύνων του Δημοτικού Σχολείου Ποταμιάς, δήλωσε: «Στο πλαίσιο του Hour of Code, μαθητές Γ΄- Στ΄ τάξης του δημοτικού, είχαν την ευκαιρία να εργαστούν με το πρόγραμμα μάθησης Minecraft. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή μπήκαν στη διαδικασία του προγραμματισμού, ενώ παράλληλα έπαιζαν. Ήταν μια πολύ χρήσιμη και χαρούμενη διαδικασία, η οποία τράβηξε το ενδιαφέρον των μαθητών και τους βοήθησε να αντιληφθούν σε γενικές γραμμές πώς μπορεί να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή».

O Δρ. Δημήτρης Ζεϊναλιπούρ, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου, δήλωσε:  «Ο προγραμματισμός Η/Υ παρέχει ένα μοναδικό μέσο για την καλλιέργεια της λογικής και αναλυτικής σκέψης. Μας δίδει την ευχέρεια να διατυπώσουμε με αφαιρετικό και δομημένο τρόπο τη λύση πολύπλοκων προβλημάτων. Όσο νωρίτερα μάθουν τα παιδιά μας να προγραμματίζουν τους Η/Υ, τόσο νωρίτερα θα μπορέσουν να κατανοήσουν τη σύγχρονη ψηφιακή πραγματικότητα και τις επιστήμες του μέλλοντος. Ο προγραμματισμός Η/Υ είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του σύγχρονου επιστήμονα. Ευχαριστώ τα παιδιά για τον ενθουσιασμό και τη δημιουργικότητα τους».

Η εβδομαδιαία εκστρατεία Hour of Code ολοκληρώθηκε στις 13 Δεκεμβρίου με την πραγματοποίηση μιας ξεχωριστής εκδήλωσης στο Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft. Μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και φοιτητές είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν με νεοφυείς επιχειρήσεις, που τους ενέπνευσαν παρουσιάζοντας τους πώς ο προγραμματισμός τους βοήθησε να αναπτύξουν την ιδέα τους για να δημιουργήσουν τη δική τους επιτυχημένη επιχείρηση. Οι παρευρισκόμενοι διασκέδασαν με live link και photobooth, ενώ πήραν και δώρα που ετοιμάστηκαν αποκλειστικά για αυτή την εκδήλωση.   

Η Βαννέσα Αντωνιάδου,  Academic Program Manager της  Microsoft στην Κύπρο δήλωσε: «Μέσα από Minecraft curriculum που είναι διαθέσιμο κάτω από το code.org, οι μαθητές χρησιμοποιώντας ένα παιχνίδι που γνωρίζουν και αγαπούν, όπως το Minecraft, μαθαίνουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού με δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο. Στη σημερινή, ψηφιακή εποχή που ζούμε, ο προγραμματισμός και η ικανότητα των μαθητών όχι μόνο να χρησιμοποιούν την τεχνολογία αλλά και να μπορούν να τη δημιουργούν, αποτελούν βασικές δεξιότητες, που τους προετοιμάζουν για τη μελλοντική αγορά εργασίας».

Η φιλοσοφία της Microsoft είναι ότι όλοι οι νέοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση και στην εκμάθηση προγραμματισμού Η/Υ. Να αναπτύξουν υπολογιστική σκέψη αλλά και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, που είναι κρίσιμες για το μέλλον τους. Ανεξάρτητα από την καριέρα που επιδιώκουν, οι νέοι σε παγκόσμιο επίπεδο θα επωφεληθούν από την κατανόηση της τεχνολογίας, καθώς και το πώς να τη δημιουργούν, να την εφαρμόζουν και να την χρησιμοποιούν. Ενώ, για τους νέους εκείνους ανθρώπους που επιδιώκουν μια σταδιοδρομία που αφορά στην επιστήμη των ηλεκτρονικών υπολογιστών, η Microsoft θα τους δείξει πώς αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να χτίσουν το μέλλον τους.

 

Δειτε Επισης

Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία
Παρουσίασε σε «Διπλωματικό Σαλόνι» στο Ισραήλ το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας της Κύπρου ο Σκουρίδης