Powered by

Η μεγάλη αγορά του Ιράν στόχος ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών

Θέσεις μάχης για να «εισβάλλουν» στην «παρθένα» αγορά του Ιράν λαμβάνουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες.

Επιχειρηματικές αποστολές από Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Γαλλία έχουν, ήδη, επισκεφτεί τη χώρα, αναζητώντας συμμαχίες. Από τους πολλά υποσχόμενους κλάδους, η αγορά αυτοκινήτου έχει προκαλέσει ακόμα και «εμφύλια διαμάχη» στη Γαλλία, μεταξύ Peugeot και Renault.

Οι δύο γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες διεκδικούν μερίδιο στην κρατική Khodro, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων αναμένεται να εκτοξευτούν, στο Ιράν, μετά την άρση των κυρώσεων.

«Γνωρίζουμε ότι Khodro και Peugeot βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις, όπως άλλα εργοστάσια του Ιράν μιλούν με τη Renault. Όμως, μπορούμε να εισάγουμε μόνο νέα προϊόντα αυτών των εταιρειών. Καμία δε θα κάνει νέες επενδύσεις στο Ιράν.» σημειώνει ο οικονομολόγος Σαϊντ Λεϊλάζ.

Η συμφωνία Ιράν- Έξι για το πυρηνικό του πρόγραμμα επετεύχθη τον Ιούλιο. Σύμφωνα με το Βρετανό υπουργό Εξωτερικών, η άρση των κυρώσεων μπορεί να ξεκινήσει από την άνοιξη του 2016. Όμως η στάση της Γαλλίας στις διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι πλήττει τα γαλλικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ιρανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Khodro, Χασίμ Γιέκι Ζαρε, δήλωσε: «Συνεργαζόμαστε, όπως γνωρίζετε, με Renault, Peugeot, και Suzuki και ταυτόχρονα αναζητούμε ως τέταρτο εταίρο μία ισχυρή Ευρωπαϊκή χώρα, εκτός από τη Γαλλία.»

Παρά το καθεστώς των κυρώσεων, ήδη, στους δρόμους της Τεχεράνης αφθονούν τα πολυτελή οχήματα.

Ανήκουν, όμως, σε μία προνομιακή κάστα.Η συμφωνία της Βιέννης «πάγωσε» τις πωλήσεις εν αναμονή της άρσης των κυρώσεων.

Οι απλοί πολίτες περιμένουν την άρση των κυρώσεων για να πέσουν οι τιμές και να βελτιωθεί η ποιότητα των διαθέσιμων οχημάτων.

Ο δημοσιογράφος Αράς Ραχμπάρ, σημειώνει: «Το πιο σημαντικό είναι ότι οι περισσότεροι εν δυνάμει αγοραστές δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν αυτή την περίοδο».

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιράν είναι η μεγαλύτερη της Μέσης Ανατολής. Στόχος της κυβέρνησης είναι να την καταστήσει σε μία από τις μεγαλύτερες του κόσμου, με ετήσια παραγωγή τριών εκατομμυρίων οχημάτων, από το 2021.

Από την Τεχεράνη ο ανταποκριτής του euronews Τζαβάντ Μοντατζέρι μεταδίδει: «Παρά τις προκλήσεις, η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιράν επανέρχεται στο δρόμο της ανάπτυξης, με την άρση των κυρώσεων, τη στήριξη του Ροχανί και τη συνεργασία με παγκόσμιας κλάσης εταιρείες».

ΠΗΓΗ: euronews.com

 

Δειτε Επισης

Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων
Bitcoin: Tι σημαίνει για την τιμή του η πιθανή δημιουργία εθνικού αποθέματος στις ΗΠΑ
ΗΠΑ: Η επιλογή του Μπέσεντ για το Υπουργείο Οικονομικών δίνει «ανάσα» στις παγκόσμιες αγορές
Banco BPM: Εξετάζει την εξαγορά της από την UniCredit-Στα $11 δις η προσφορά
Τι είναι και γιατί ενδέχεται να αλλάξει το «φρένο χρέους» της Γερμανίας
Bitcoin: Τριήμερη πτώση 6%-Φρέναρε στα $94.000
Fed: Οι προειδοποιήσεις για το χρέος και τον εμπορικό πόλεμο-Τι δείχνει η εξαμηνιαία έκθεση
Ο τρόμος του Τραμπ πάνω από την Ευρώπη-Τι φοβάται τώρα η ΕΚΤ
Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών
Ευρωζώνη: Απροσδόκητη πτώση για τον ιδιωτικό τομέα τον Νοέμβριο-«Φλερτάρει» με την ύφεση