Powered by

Μείωση κατά 6,1% στα έσοδα από τον τουρισμό

Σημαντική μείωση της τάξης του 6,1% παρουσίασαν τα έσοδα από τον τουρισμό το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Στατιστική Υπηρεσία την Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα τα έσοδα την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου υπολογίζονται στα €730.9 εκατομμύρια σε σύγκριση με  €778,7 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2014

Τα έσοδα από τον τουρισμό το μήνα Ιούνιο 2015 ανήλθαν σε €259,0 εκατ. σε σύγκριση με €303,2 εκατ. τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου χρόνου, σημειώνοντας μεγάλη πτώση σε ποσοστό 14,6%.

Να σημειωθεί πως ο Ιούνιος παρουσιάζει μέχρι στιγμής τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση των εσόδων σε ετήσια βάση, ενώ μόνο ο Μάρτιος παρουσίασε θετική ετήσια μεταβολή σε ό,τι αφορά τα έσοδα.

Η μείωση για τον Ιούνιο μπορεί να αποδοθεί στην πτώση στις αφίξεις τουριστών από τη Ρωσία (23%) αλλά και στο ότι οι Ρώσοι τουρίστες (δεύτερη στις αφίξεις τουριστών ανά χώρα) φαίνεται να ξοδεύουν λιγότερα, αφού η κατά κεφαλή και η ανά ημέρα δαπάνη υποχώρησαν σε ποσοστό 22% και 21%, λόγω της οικονομικής κρίσης στη χώρα και της συνεπακόλουθης μείωσης της ισοτιμίας ρουβλιού και ευρώ. Παράλληλα και η μέση διάρκεια παραμονής μειώθηκε στις 9,6 μέρες από 10,1.

Και οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο, που αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα σε αφίξεις τουριστών, φαίνεται να ξοδεύουν λιγότερα αφού η κατά κεφαλή δαπάνη υποχώρησε στα €855,76 τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους από €942,07 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ανά χώρα τη μεγαλύτερη κατά κεφαλή δαπάνη τον Ιούνιο κατέγραψε ο Λίβανος με €1.022 (αφίξεις 3.647) και ακολουθούν η Ελβετία και Λιχτενστάιν με €972 (αφίξεις 4.799), οι ΗΠΑ με δαπάνη €905,6 (αφίξεις 2.056), η Γερμανία με κατά κεφαλή δαπάνη €902 (αφίξεις 9.916) και πέμπτη η Γαλλία με €868,75 (αφίξεις 2.632).

ΚΟΤ: Η μείωση τουριστικών εσόδων οφείλεται στη μείωση μέσης διάρκειας παραμονής 

Στη μείωση της μέσης διάρκειας παραμονής οφείλεται, κατά κύριο λόγο, η υποχώρηση των τουριστικών εσόδων τον Ιούνιο, εκτιμά ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού.

«Η μείωση στα έσοδα προήλθε από τη μείωση κατά 13,3% στη δαπάνη ανά περιηγητή (από €886 τον Ιούνιο του 2014 σε €769 τον Ιούνιο 2015), η οποία με τη σειρά της οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 8,9% στη μέση διάρκεια παραμονής και σε δεύτερο λόγο στη μείωση κατά 4,8% της ημερήσιας δαπάνης», αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο ΚΟΤ.

Ο ΚΟΤ σημειώνει ότι μείωση στη μέση παραμονή καταγράφηκε σε όλες τις κατηγορίες με εξαίρεση τη Νορβηγία (αύξηση 2,3%), τη Δανία (+4,6%), τη Γαλλία (+7,0%) και την Ολλανδία (+5,2%) .

Παράλληλα θεωρεί ότι τα συνολικά "χαμένα" έσοδα Ιουνίου 2015 σε σχέση με τον Ιούνιο 2014 (δηλαδή τα €44,2 εκ) εκτιμάται ότι οφείλονται εξ ολοκλήρου από τα μειωμένα έσοδα από τους Ρώσους περιηγητές (μειωμένα κατά €46.2 εκ από €116 εκ τον Ιούνιο 2014 σε €69 εκ τον Ιούνιο 2015).

Περαιτέρω τονίζει πως οι μειώσεις από μερικές βασικές αγορές όπως για παράδειγμα η Ρωσία (μείωση 13,5%) είχαν ιδιαίτερα μεγάλη επιρροή στην ημερήσια δαπάνη συνολικά.

Καταλήγοντας, ο ΚΟΤ υπογραμμίζει ότι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επιφέρει θετική μεταβολή στην εικόνα των τουριστικών εσόδων είναι η βελτίωση των επιπέδων εξυπηρέτησης του περιηγητή. «Μέσα από την αναβάθμιση των προσφερομένων υπηρεσιών και τη βελτίωση του βαθμού ικανοποίησης του τουρίστα θα επέλθει και η άνοδος των εσόδων από τον τουριστικό τομέα», υπογραμμίζει.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

ΕΤΑΠ: Εντατικά συνεχίζεται η ψηφιακή εκστρατεία για προώθηση της τουριστικής Πάφου-Οι αγορές στόχοι
«AEGEAN Easter Crew»: Η πασχαλινή δράση προσφοράς και αλληλεγγύης της εθελοντικής ομάδας εργαζομένων της AEGEAN
Με φόρα από πέρσι... Συνεχίζει σε υψηλές πτήσεις ο τουρισμός-«Προμηνύεται ένα δυναμικό τουριστικό έτος»
Emirates: Γιορτάζει το Πάσχα με γαστρονομικές και ψυχαγωγικές προτάσεις
Γεμίζουν τα ξενοδοχεία λόγω του τριπλού Πάσχα-Συγκρατημένη αισιοδοξία για το πρώτο εξάμηνο
Έρχεται το Minthis Music Festival 2025-Μια συμφωνία κομψότητας και πολιτισμού
Οι ρυθμίσεις της Hermes για τους χώρους στάθμευσης στο αεροδρόμιο Λάρνακας για διευκόλυνση των επιβατών
Mια νέα γευστική εμπειρία από την PUNIN GROUP: THE CROISSANT by PUNIN
Εκστρατεία «ιατρικής ενημέρωσης» από Wizz Air ενόψει της αυξημένης ταξιδιωτικής κίνησης του Πάσχα
Ειδικά πακέτα διακοπών για τις εορτές του Πάσχα από ξενοδοχεία της επαρχίας Αμμοχώστου