Οι millennials από τα brands ψάχνουν… κατανόηση

Τους τρόπους με τους οποίους ένα brand κάνει ευτυχισμένους τους νέους ανέλυσαν ο Γιώργος Ζερβίδης, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του CyMYS και η συγγραφέας Κατερίνα Τσεμπερλίδου στο συνέδριο με τίτλο «Τα brands στο κυνήγι της ευτυχίας» το οποίο διοργανώνει ο CyMYS. 

Η κ. Τσεμπερλίδου, ανοίγοντας με την ομίλια της το συνέδριο, τόνισε ότι οι millennials ψάχνουν να βρουν brands τα οποία τους κάνουν να νιώθουν ότι έχουν έλεγχο στη ζωή τους και ότι καλύπτουν τις ανάγκες τους ούτως ώστε να είναι πιο χαρούμενοι και ευτυχισμένοι. «Αν η ζωή έχει νόημα, τότε έχουν και οι μάρκες» είναι ο τίτλος της ομιλίας της αναλύοντας τα αγαπημένα της θέματα: την ευτυχία και την επικοινωνία.

«Όλοι οι άνθρωποι θέλουν να είναι ευτυχισμένοι και να μη νιώθουν πόνο στη ζωή, να έχουν μια αισιόδοξη και ευχάριστη ζωή. Η ευτυχία όμως έχει μια φόρμουλα. Η ευτυχία μας εξαρτάται κατά 50% από τις ορμόνες, τα γονίδια μας. Δεν έχουμε κάτι το οποίο μπορούμε να κάνουμε για αυτό. Το 10% οφείλεται σε εξωτερικούς παράγοντες. Το 40% όμως είναι στο δικό μας χέρι. Αφορά τη δική μας στάση, τον τρόπο με τον οποίο επιδιώκουμε να είμαστε ευτυχισμένοι», σημείωσε η κ. Τσεμπερλίδου.

Σύμφωνα με την κ. Τσεμπερλίδου, το κίνημα της ευτυχίας ξεκίνησε το 1999. Από τότε γράφτηκαν 30 χιλιάδες βιβλία, εμφανίστηκαν γκουρού, κρουαζιέρες ευτυχίας, σεμινάρια και πολλά άλλα. Σε αυτό συμβάλλουν πολύ τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία μοιράζονται quotes για θετικά μηνύματα. Σε αυτό το περιβάλλον γεννήθηκαν οι millennials.

Η παγκόσμια ύφεση, η τεχνολογία και οι άπειρες επιλογές επηρέασαν τον χαρακτήρα των millennials. «Λιγότερες ευκαιρίες για εξέλιξη και καριέρα και λιγότερες ευκαιρίες για να πετύχουν, άρα κάτι άλλο πρέπει να βρουν για να νιώσουν ευτυχισμένοι. Οι άπειρες επιλογές μπερδεύουν τους νέους και ενώ οι τεχνολογικές πλατφόρμες τους δίνει την ευκαιρία να αναδείξουν τις προσωπικές τους δυνατότητες και τους επιτρέπει την επαφή με άλλους ανθρώπους», σημειώνει.

Επιπρόσθετα, οι millennials αποκτούν τον έλεγχο ως αντίδοτο στο χάος που προκαλούν οι άπειρες επιλογές. Φοβούμενοι την δημόσια κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Δείχνοντας τον καλύτερό τους εαυτό αποκτούν έλεγχο του εαυτού τους. Πλέον οι millennials εμπιστεύονται τους φίλους τους και γνωστούς και όχι από μια εταιρία.

Τι μπορούν να προσφέρουν οι μάρκες στους millennials;

Πρέπει οι μάρκες να δώσουν στους νέους το σήμα ότι τους καταλαβαίνουν, τους νιώθουν και ξέρουν τι χρειάζονται, υπογραμμίζει η κ. Τσεμπερλίδου.

Οι επιτυχημένες μάρκες είναι οι μάρκες που βοηθούν τους νέους να έχουν μια ζωή γεμάτη εμπειρίες. Οι μάρκες που βοηθούν τους νέους να αναδείξουν τον καλύτερο τους εαυτό. Αυτές που προσφέρουν εμπειρίες με νόημα. Μάρκες που βοηθούν τους νέους να πάρουν σωστές αποφάσεις. Οι μάρκες που βοηθούν τους νέους να γράψουν τις δικές τους ιστορίες. Οι μάρκες που βοηθούν στον έλεγχο της ζωής. Και κυρίως οι μάρκες που είναι αυθεντικές και σέβονται τη σχέση καταναλωτών και εταιρίας.

Σημασία έχει να λες και να το κάνεις, τονίζει η κ. Τσεμπερλίδου. Δεν φτάνει να κάνεις μόνο μια μεγάλη εντυπωσιακή καμπάνια. Πρέπει το σλόγκαν της καμπάνιας να το μεταφέρεις και στον πραγματικό κόσμο, στην κοινωνία.

Παράδειγμα από Ελλάδα αποτελεί η Amita Motion, ο «χορηγός θετικής ενέργειας». «Η Amita Motion παράγει χυμό με 7 βιταμίνες, ένα προϊόν  που  γενικά κάνει καλό. Ξεκίνησε μια καμπάνια με συναυλίες με άτομα που έχουν θετική αντιμετώπιση από τον κόσμο, δεν έχουν ακουστεί σκάνδαλα για αυτούς, προωθώντας έτσι τη θετική ενέργεια», υπέδειξε.

«Ζήστε τη ζωή σας όπως εσείς θέλετε. Μια ζωή γεμάτη εμπειρίες», είπε η κ. Τσεμπερλίδου απευθυνόμενη στους millennials, ολοκληρώνοντας την ομιλία της.

Γ. Ζερβίδης: Η οικογένεια ο σημαντικότερος παράγοντας ευτυχίας

Σημαντικότερη πτυχή για να νιώθουν ευτυχία οι Κύπριοι millennilas είναι η οικογένεια σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε ο CyMYS και παρουσίασε ο Διευθυντής του οργανισμού, Γιώργος Ζερβίδης. Η οικογένεια παρουσιάζεται  ως η σημαντικότερη πηγή ευτυχίας με ποσοστό 70% για τους Κύπριους νέους ετών 18 με 35. Στα χαμηλότερα ποσοστά βρίσκονται η ελευθερία, η ανεξαρτησία και τα ταξίδια. 

Το 75% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα του CyMYS νιώθουν ευτυχισμένοι, ποσοστό ψηλότερο από τα προηγούμενα κύματα της έρευνας. «Καταλαβαίνω ότι είμαι ευτυχισμένος όταν επιτυγχάνω τον στόχο μου και ότι πάω καλά με την οικογένειά μου», είναι ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας ανάφερε ο κ. Ζερβίδης. Ακόμη, ευφορία προκαλεί η χρήση-κατανάλωση, η αισθητική και η ποιότητα ενός brand. «Η χαμηλή τιμή δεν θεωρείται σημαντική στην ευτυχία. Θα βοηθήσει για να αγοράσει ένα προϊόν αλλά δεν είναι ικανή για να κάνει κάποιον να νιώσει ευτυχισμένος», υπέδειξε ο κ. Ζερβίδης. Μάλιστα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του CyMYS, τα πιο αγαπημένα brands των Κυπρίων είναι Samsung, Αpple, Ζara και Nike.

Ο κ. Ζερβίδης στην ομιλία του σημείωσε πως «σοβαροί» οργανισμοί, όπως τράπεζες δυσκολεύονται να υιοθετήσουν καμπάνιες με «στρατηγική ευτυχίας». Παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί η αμερικανική Ηappy State Bank, η οποία στοχεύει στην αύξηση πελατών τους στην κατηγορία των millennials, η οποία στις διαφημίσεις της δεν αναφέρει ούτε επιτόκια ούτε καταθέσεις αλλά συγκεντρώνεται σε ανθρώπινες ιστορίες.

Σύμφωνα με τον κ. Ζερβίδη το προφίλ των brands που μπορούν να έχουν επιτυχία είναι τα χαρούμενα, αξιόπιστα, αισιόδοξα, παιχνιδιάρικα και γενναιόδωρα brands. «Κάποια brands έχουν το χάρισμα να μας χαρίζουν ευτυχία με την γεύση ή το άρωμα όπως η παιδική πούδρα των Johnsons & Johnsons που σε μια μητέρα φέρνει μνήμες από τα παιδιά της. Κάποια άλλα brands που δεν έχουν το χάρισμα πρέπει να προσπαθήσουν λίγο περισσότερο», τόνισε ο κ. Ζερβίδης.

«Δεν αγνοούμε την οικογένεια. Δεν πουλούμε προϊόντα, πουλούμε εμπειρίες. Δίνουμε σωστά πρότυπα και οδηγίες. Κάνουμε τους νέους να νιώθουν ασφαλείς. Τα brands οφείλουν να είναι ειλικρινή, αυθεντικά και να τηρούν τις υποσχέσεις τους. Σημαντική είναι και η  “μείωση χρόνου”. Οι νέοι βαριούνται εύκολα για αυτό πρέπει να φροντίζουμε να τους κρατάμε σε εγρήγορση», κατέληξε ο κ. Ζερβίδης στην ομιλία του απευθυνόμενους στους marketers.

Οργανωτής της εκδήλωσης ήταν το CyMYS. 

To Cyprus Marketing Youth Society (CyMYS) έχει ιδρυθεί τον Οκτώβριο του 2013 και είναι ένας οργανισμός με μη κερδοσκοπικό σκοπό, που έχει ως κύριους στόχους: Την κατάρτιση και ομαλή ένταξη στην αγορά αποφοίτων πανεπιστημίων με σπουδές στο μάρκετινγκ, τις δημόσιες σχέσεις, την επικοινωνία, τις γραφικές τέχνες και οποιονδήποτε άλλο τομέα έχει να κάνει με εμπορική επικοινωνία. Δίνει έμφαση στην έρευνα και την ανάπτυξη του μάρκετινγκ που απευθύνεται σε νέους, καθώς και στην κοινωνική προσφορά, με διάφορες δράσεις, όπως με την παροχή υπηρεσιών μάρκετινγκ σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και υποτροφιών στον ίδιο τομέα σε φοιτητές που το έχουν ανάγκη. Μέλη του CyMYS μπορούν να γίνουν απόφοιτοι ή τελειόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στους πιο πάνω κλάδους.

Στρατηγικός Συνεργάτης Cy.M.Y.S.: Cytamobile Vodafone. Χορηγοί Cy.M.Y.S.: Ελληνική Τράπεζα και Photos Photiades Distributors. Χορηγός Έρευνας: IMR/University of Nicosia. Χορηγoί Εκδήλωσης: Lidl και Pizza Hut. Υποστηρικτής Cy.M.Y.S.: Cytanet. Συντονισμός: IMH. 

Δειτε Επισης

Συνεργασία ΤΕΠΑΚ και Energame-Στόχος να γεφυρωθεί το χάσμα ακαδημαϊκής κοινότητας και βιομηχανίας
Κορυφαίοι ομιλητές στον τομέα της ογκολογίας και της ανακουφιστικής φροντίδας σε επιστημονικό συνέδριο του Αντικαρκινικού Συνδέσμου
Υπέγραψαν MoU και ενώνουν δυνάμεις για έλευση νέων επενδύσεων στην Κύπρο ΧΑΚ και Invest Cyprus
Φεύγουν με εφάπαξ έως και €113.000 έκαστος 936 δημόσιοι υπάλληλοι το 2025-Πέραν των €430 εκ. για συντάξεις
Οι 19 περιβαλλοντικοί όροι για να προχωρήσει η ανάπτυξη στο Παττίχειο Πάρκο Λάρνακας
Νέος γενικός διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών ο Ανδρέας Ζαχαριάδης-Πού πάει ο Γιώργος Παντελή
Διάλεξη του διακεκριμένου επιχειρηματία John Christodoulou στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Δράσεις από CNP Ασφαλιστική και Αστυνομία Κύπρου για καλλιέργεια κουλτούρας οδικής ασφάλειας
Απονομή υποτροφιών της Safe Bulkers, Inc. για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025(pics)
Primetel Business Networking Event: Συνάντηση κορυφής του κυπριακού επιχειρείν