Adv. Feature: Όσα μάθαμε από 140.000 Facebook Ads
17:13 - 28 Σεπτεμβρίου 2015
Με την καθιέρωση του Facebook ως του μεγαλύτερου, πιο δημοφιλούς και απολύτως στοχευμένου Social Network, παγκοσμίως, τα δεδομένα της online διαφήμισης έχουν αλλάξει δραματικά δίνοντας στους marketers δυνατότητες που δεν είχαν καν ονειρευτεί στο παρελθόν.
Οι καταναλωτές, λοιπόν, είναι εκεί και τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για να τους προσεγγίσουμε, γίνονται όλο και πιο στοχευμένα και αποτελεσματικά.
Σήμερα, τα Facebook ads έχουν τη δυνατότητα να:
1. Προσεγγίσουν τους ίδιους ή και περισσότερους καταναλωτές από οποιοδήποτε “παραδοσιακό” μέσο διαφήμισης (ραδιόφωνο, τηλεόραση, έντυπα) με πολύ μικρότερο κόστος.
2. Προσφέρουν εκπληκτικές δυνατότητες στόχευσης (targeting) με βάση δημογραφικά ή γεωγραφικά δεδομένα, τα πραγματικά ενδιαφέροντα των καταναλωτών, την online συμπεριφορά τους, το ενδιαφέρον που πιθανόν έχουν ήδη δείξει για κάποιο brand κ.λπ.
Πέρα από τη βασική στόχευση με βάση το φύλο και την ηλικία του κοινού-στόχου, στο Facebook μπορούμε να προσεγγίσουμε καταναλωτές ανάλογα με την περιοχή τους σε επίπεδο πόλης ή ακόμη και σε επίπεδο συνοικίας στα μεγάλα αστικά κέντρα (πράγμα αδύνατο σε οποιαδήποτε άλλη διαφημιστική πλατφόρμα), ανάλογα το μορφωτικό τους επίπεδο, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα που οι ίδιοι οι χρήστες του Facebook έχουν δηλώσει με διάφορους τρόπους.
Επίσης το Facebook μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε με ανθρώπους που έχουν εγγραφεί π.χ. στο newsletter μας ή μας έχουν παραχωρήσει το e-mail τους ή τον αριθμό του τηλεφώνου τους και με χρήστες του Internet οι οποίοι έχουν επισκεφθεί το site μας (ή συγκεκριμένες σελίδες αυτού του site) μέσω της δημιουργίας Custom Audiences. Με τη μέθοδο αυτή η διαφήμιση γίνεται απόλυτα στοχευμένη (έως και προσωποποιημένη!) και μπορεί να “χτίσει” πάνω σε προηγούμενες διαφημιστικές ενέργειες. Μιλάμε για το retargeting που στο Facebook μπορεί να στηριχτεί σε περισσότερους τύπους δεδομένων από ότι το “κλασικό” cookie-based retargeting και στοχεύει στο κοινό που με κάποιο τρόπο (site clicks, page likes) έχει δείξει ήδη ενδιαφέρον για το Brand.
Ένα δεύτερο, ισχυρό εργαλείο που προσφέρουν τα Facebook ads είναι το “social proof”. Οι διαφημίσεις στο Facebook έχουν “κοινωνικές ενδείξεις”, δείχνουν δηλαδή στο χρήστη που τις βλέπει ότι ένας “φίλος” του έχει αλληλεπιδράσει με το brand που διαφημίζεται, κι αυτό λειτουργεί ως μια σύσταση προς το χρήστη που βλέπει τη διαφήμιση (παλιό, καλό και αξεπέραστο Word of Mouth Marketing!).
Πώς εκμεταλλευόμαστε, λοιπόν, με το βέλτιστο τρόπο τα Facebook ads;
Στην XPLAIN τρέξαμε τα τελευταία 6 χρόνια πάνω από 140.000 καμπάνιες σε 30 διαφορετικές χώρες-αγορές και μεταξύ άλλων ανακαλύψαμε ότι:
• Τίποτε δεν είναι τόσο σημαντικό όσο το σωστό targeting! Αποφασίστε για το προφίλ του καταναλωτή στον οποίο θέλετε να απευθύνετε το μήνυμά σας,με τη μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια και χρησιμοποιήστε τα πολλαπλά φίλτρα που προσφέρει το Facebook για να προσεγγίσετε αυτούς ακριβώς τους ανθρώπους.
• Με όση επιμέλεια και εάν έχετε καθορίσει το κοινό σας, εάν το εικαστικό και το κείμενο της διαφήμισης δεν είναι απολύτως προσαρμοσμένο σε αυτό το κοινό, η καμπάνια θα έχει περιορισμένα αποτελέσματα. Δοκιμάστε πολλαπλούς συνδυασμούς εικόνας και κειμένου για να καταλήξετε στους πιο επιτυχείς.
• Οι καμπάνιες δεν τρέχουν… μόνες τους. Χρειάζεται συνεχής παρακολούθηση και βελτιστοποίηση, καθώς και ευελιξία ώστε να αντιληφθείτε και να εκμεταλλευτείτε ευκαιρίες που προκύπτουν από την ανάλυση μιας καμπάνιας που τρέχει.
• Η σελίδα στην οποία θα καταλήξουν όσοι κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας,
θα πρέπει να εκπληρώνει την υπόσχεση που έχει δώσει η διαφήμιση, διευκολύνοντας τον ενδιαφερόμενο να κάνει το επόμενο βήμα, είτε πρόκειται για αγορά, είτε για την εγγραφή του στο newsletter σας.
H XPLAIN, κορυφαία εταιρεία Digital Marketing Audit & Advisory δραστηριοποιείται σε 30 χώρες κι έχει συνεργαστεί με πάνω από 130 Brands από τον χώρο του Retail, Technology, FMCG, Shopping Centers, Automotive κ.ά. Η XPLAIN, προσφέρει cutting edge Οnline υπηρεσίες όπως Digital Strategy, Content Marketing, Consumer Intelligence, Lead Generation και Reputation Management, ενώ είναι η μόνη εταιρεία που δεσμεύεται για απτά και εγγυημένα αποτελέσματα. Because We Love to Integrate Brands into Life!
w: XPLAIN.co | t: +30 210 63.95.234 | e: letsrock@xplain.co
Το Facebook στην Κύπρο
• 500.00-600.000 Κύπριοι καταναλωτές ηλικίας άνω των 18 ετών ήταν ενεργοί στο Facebook τις τελευταίες 30 ημέρες
• Το 52% αυτών ήταν άντρες και το 48% γυναίκες
• Η ηλικιακή ομάδα με την ευρύτερη εκπροσώπηση στο σύνολο των ενεργών χρηστών είναι άτομα από 25 έως 34 ετών.
• Το 14% των χρηστών συνδέθηκε στο Facebook αποκλειστικά μέσω υπολογιστή, το 28% αποκλειστικά μέσω φορητής συσκευής ενώ η συντριπτική πλειονότητα (58%) χρησιμοποιεί τόσο υπολογιστή όσο και φορητές συσκευές
• Οι ενεργοί χρήστες έκαναν κατά μέσο όρο κλικ σε 8 διαφορετικές διαφημιστικές καμπάνιες τις τελευταίες 30 ημέρες
Δεδομένα από το Facebook που επεξεργάστηκαν οι Data Analysts της XPLAIN