Στα 20 εκατ. το κόστος για το αγκυροβόλιο Πάφου

Την αντίθεση του ως προς τη δημιουργία αγκυροβολίου στο λιμάνι κάτω Πάφου με κρατικά κονδύλια λόγω του αυξημένου και ασύμφορου κόστους, εξέφρασε ο Υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης. 

Ταυτόχρονα όμως, μιλώντας ενώπιον της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, ο κ. Δημητριάδης κάλεσε τους τοπικούς φορείς να συζητήσουν όλα τα ενδεχόμενα, καταθέτοντας παράλληλα και δικές τους μελέτες επί του θέματος έτσι ώστε να διαφανεί κατά πόσο υπάρχει πρόσφορο έδαφος για προσέλκυση ιδιωτών οι οποίοι θα αναλάβουν εξ ολοκλήρου την κατασκευή και διαχείριση του αγκυροβολίου. 

Προς την κατεύθυνση αυτή, ο υπουργός ανακοίνωσε και την πρόθεση του κράτους να παραχωρηθεί ποσό ύψους  1 εκατ. ευρώ ως κίνητρο προς τον ιδιώτη επενδυτή. Πρόκειται για το κόστος σημαδούρας την κατασκευή της οποίας είχε αρχίσει να προωθεί το υπουργείο. 

Ο Υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως η Πάφος θα επωφεληθεί από πολλά έργα και αφορούν μεταξύ άλλων, κατασκευή κυματοθραυστών, την ανάπλαση του κέντρου της πόλης καθώς και τη βελτίωση σημαντικού μέρους του οδικού δικτύου της πόλης. Επισήμανε επίσης την αναγκαιότητα του οφέλους που θα έχει ένα έργο τέτοιου κόστους. Εξήγησε πως ο τουρισμός πλοίων έχει μειωθεί αισθήτα τα τελευταία χρόνια με τον αριθμό επιβατών να φτάνει τις 150,000. Σημείωσε παράλληλα πως λόγω της κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη Μέση Ανατολή, ξένες εταιρείες δεν έχουν στα πλάνα τους τα λιμάνια της Κύπρου.

Η μελέτη
Το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε σε συμφωνία κατόπιν προσφορών με ιδιώτη μελετητή έτσι ώστε να διαφανεί το πραγματικό κόστος της όλης επένδυσης και το κατά πόσο το έργο θα επιφέρει κέρδη στο κράτος και την τοπική κοινωνία. Τοποθετούμενος στα αποτελέσματα της μελέτης, ο κ. Δημητριάδης εξήγησε πως το κόστος κατασκευής του αγκυροβολίου θα φτάσει τουλάχιστον στα 7 εκατ. ευρώ. Πάνω σε αυτά, προσθέτοντας και τις παρεμφερείς υποδομές, σύμφωνα με τη μελέτη, το κόστος θα εκτοξευθεί στα 20-25 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, με βάση τη μελέτη, τα έσοδα από τα πλοία που θα προσεγγίζουν το συγκεκριμένο λιμάνι θα ανέρχονται στις 200,000 με 300,000 -έσοδα τα οποία καθιστούν απαγορευτική την κατασκευή του έργου. Με την ολοκλήρωση της συζήτησης, οι τοπικοί φορείς ανέφεραν πως αφού λάβουν την μελέτη του υπουργείου τότε θα επανέλθουν με τις δικές τους προτάσεις τονίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα προώθησης αυτού του έργου.

Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Χατζηαποστόλου

Δειτε Επισης

Απορροφητικά αερολύματα: Το Ινστιτούτο Κύπρου «ξεκλειδώνει» τον άγνωστο ρόλο τους στην υπερθέρμανση της περιοχής
Αναμένει αυξημένα κέρδη το πρώτο εξάμηνο η Τσιμεντοποιία Βασιλικού
Bolt: Η νέα λειτουργία που λανσάρει πρώτη στην Κύπρο-Το Family Profile και η δυνατότητα που προσφέρει
Ocean Cleanup και AWS ενώνουν δυνάμεις για καθαρούς ωκεανούς με τεχνητή νοημοσύνη
Μεγάλη έρευνα CYGraduates: Οι προκλήσεις που βάζουν φρένο στην επαγγελματική πορεία των αποφοίτων
Νέα ευρωπαϊκή διάκριση για το Πανεπιστήμιο Κύπρου-«ESCI Champion» 2025-2027 για την ψηφιοποίηση του Erasmus+
Όραμα χωρίς σύνορα: Ο Roni Aloni και η νέα εποχή της φιλοξενίας στην Κύπρο
Το Πανεπιστήμιο Frederick πρώτο στην Κύπρο στη διεθνή κατάταξη THE Impact Rankings 2025
Μ. Κυριακίδης: Προσέλκυση «σωστού» τύπου επενδύσεων με το νέο πλαίσιο ελέγχου ΑΞΕ-Δεν θα αποθαρρύνει επενδυτές
Ενισχύεται ο ρόλος της Κύπρου στην προώθηση της καινοτομίας, επιστήμης και νέων τεχνολογιών-Υπέγραψαν MoU KEBE και CSEO