powered by

Πιθανές οι εξαγορές και συγχωνεύσεις λόγω Solvency II

Εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιρειών, καθώς επίσης και αλλαγές στη στρατηγική και στα ιδιοκτησιακά δεδομένα εταιρειών που ανήκουν σε τραπεζικούς οργανισμούς εξαιτίας της οδηγίας Solvency II, βλέπει ο Διευθυντής Πωλήσεων και Στήριξης Εργασιών της CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, Χάρης Ν. Παστίδης. 

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, ο κ. Παστίδης μίλησε για την προσωπική του καριέρα, τα συστατικά στοιχεία δημιουργίας ενός καλού πωλητή, για τα πιο αυστηρά πρότυπα της οδηγίας Solvency II καθώς και τις προοπτικές του ασφαλιστικού τομέα στην Κύπρο.

Πώς χαρακτηρίζετε την παρούσα κατάσταση του ασφαλιστικού τομέα στην Κύπρο και ποιες οι προβλέψεις σας για τον κλάδο στα επόμενα χρόνια;
Ο ασφαλιστικός τομέας -όπως ήταν αναμενόμενο- επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση. Με σταθερά βήματα όμως έχει αρχίσει να ανακάμπτει, ακολουθώντας -έστω και με κάποια καθυστέρηση- τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας. Βεβαίως, λόγω του ότι η Κύπρος είναι μια μικρή χώρα, η οικονομία της είναι στενά συνδεδεμένη με τις ευρύτερες εξελίξεις του παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος. Εκτιμώ πως στη θετική κατεύθυνση της οικονομίας, ο ασφαλιστικός τομέας, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και τα νέα δεδομένα του Solvency II, θα αναπτυχθεί μέσα στα επόμενα χρόνια.  

Πώς οι απαιτήσεις της οδηγίας Solvency II αλλάζουν τον ασφαλιστικό κλάδο και δη τη δική σας εταιρεία;
Το Solvency II θα καθορίσει το μέλλον της ασφαλιστικής βιομηχανίας αφού πλέον τίθενται πιο αυστηρά πρότυπα και προϋποθέσεις για όλο το φάσμα εργασιών και λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιριών. Λόγω των κεφαλαίων που θα πρέπει να διατηρούν οι εταιρείες, ίσως να δούμε εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιριών, καθώς επίσης και αλλαγές στη στρατηγική  και στα ιδιοκτησιακά δεδομένα εταιριών που ανήκουν σε τραπεζικούς οργανισμούς.

Η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ τα τελευταία χρόνια, προετοιμαζόταν μεθοδικά για τη μεγάλη αυτή αλλαγή. Έχουμε προβεί σε όλες εκείνες τις ενέργειες αλλά και διαδικασίες έτσι που σήμερα υπερκαλύπτουμε όλες τις πρόνοιες και προϋποθέσεις τόσο του Solvency I, όσο και του Solvency II.
 

Ποιοι είναι άμεσοι εταιρικοί στόχοι που έχετε θέσει σε ένα συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον;
Διαχρονικός στόχος μας είναι η δύναμη ασφάλειας της CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ να μετουσιώνεται σε πράξη για τον κάθε ασφαλισμένο πελάτη μας, ώστε να είμαστε δίπλα του την ώρα που μας χρειάζεται.  Μέσα από τα ευέλικτα ασφαλιστικά προϊόντα και τις διευρυμένες καλύψεις που προσφέρουν, οι πελάτες μας έχουν επιλογές που προσαρμόζονται στις ανάγκες τους καθορίζοντας οι ίδιοι το κόστος της ασφάλισής τους.

Επιπρόσθετα, η υιοθέτηση της σύγχρονης τεχνολογίας μέσα από την πρωτοποριακή διαδικτυακή πύλη εξυπηρέτησης πελατών και συνεργατών INSUPASS, όπως και το ευρύ Δίκτυο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών της εταιρίας, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες μας να έχουν άμεση υποστήριξη κάθε στιγμή. 

Μία ασφαλιστική σχέση κρίνεται στα δύσκολα γι' αυτό κεντρικός μας στόχος είναι να προσφέρουμε ασφάλεια, σιγουριά και διαχρονική αξιοπιστία.

Την ίδια στιγμή αναγνωρίζουμε την κοινωνική μας ευθύνη και παραμένουμε προσηλωμένοι σε δράσεις ουσίας που βοηθούν σε συγκεκριμένους τομείς όπως  την Οδική Ασφάλεια, τη Πυρασφάλεια, την Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας, αλλά και του αθλητισμού. Το πετυχαίνουμε αυτό ενώνοντας δυνάμεις με την Αστυνομία Κύπρου, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού πωλητή;
Ο ρόλος του σύγχρονου πωλητή είναι πρωτίστως ρόλος συμβούλου. Για να πετύχει κάποιος, πέρα από το ταλέντο και την αγάπη σε αυτό που κάνει, χρειάζεται καθημερινά να βελτιώνει τις γνώσεις και δεξιότητες που διαθέτει, π.χ. να είναι ανθρώπινος , υπομονετικός, έντιμος, προσιτός, ευέλικτος, να έχει οργανωτικές ικανότητες και πειθαρχία, να  ξέρει να ακούει.

Στο σύγχρονο και ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον που δραστηριοποιούμαστε , οφείλουμε να παρέχουμε λύσεις στους πελάτες μας, γι’ αυτό και χρησιμοποιώ για τα μέλη της ομάδας μου τον όρο «Παροχείς Λύσεων» αντί του παραδοσιακού «πωλητές». Αυτό είναι ένα στοιχείο της όλης φιλοσοφίας πωλήσεων που εφαρμόζουμε και που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Πώς κάνετε monitoring το performance της ομάδας σας σε σχέση με τους στόχους σας; 
Τα δίκτυα πωλήσεων χρειάζονται ξεκάθαρους και μετρήσιμους στόχους αλλά βεβαίως και τα κατάλληλα κίνητρα που ενεργούν υποβοηθητικά για την επίτευξη των στόχων. Τίθενται συγκεκριμένα KPIs ( key performance indicators) που είναι εκ των προτέρων γνωστά στην ομάδα. Καθημερινά με αυτοματοποιημένες διαδικασίες μπορεί ο καθένας να παρακολουθεί συγκεκριμένους δείκτες για την παραγωγικότητα και αποδοτικότητά του στη δραστηριότητα πωλήσεων που παρουσιάζει. Ο δικός μου ρόλος είναι να βρίσκομαι συνεχώς δίπλα στους ανθρώπους που απαρτίζουν την ομάδα μου και να τους καθοδηγώ προς την επίτευξη τόσο των ομαδικών όσο και των ατομικών στόχων.  Η αποτελεσματική συνεργασία είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζουμε τις προσπάθειές μας. 

Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερή σας επιτυχία στο χώρο των πωλήσεων;
Η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ διαχρονικά παρουσιάζει πρωτοπόρες και καινοτόμες ιδέες που ταράζουν τα νερά στο χώρο των πωλήσεων και όχι μόνο. Μια τέτοια ενέργεια για την ομάδα μας ήταν η δημιουργία και εφαρμογή της πρωτοποριακής Υπηρεσίας «24 Ώρες Συνοδηγός». Για πρώτη φορά στην Κύπρο η εταιρεία μας παρείχε δωρεάν οδική βοήθεια στους πελάτες, εκπτώσεις σε συγκεκριμένα καταστήματα και υπηρεσίες που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο, την ηλεκτρονική εκτίμηση στις ζημιές ενός οχήματος μετά από ατύχημα και τη γραπτή εγγύηση διάρκειας 12 μηνών για την επιδιόρθωση της ζημιάς εκ μέρους του συνεργείου επιδιόρθωσης.

Σταδιακά βελτιώσαμε και διευρύναμε την υπηρεσία, προσφέροντας και τη «Φροντίδα σε τροχαίο Ατύχημα». Η Υπηρεσία 24 ώρες Συνοδηγός αποτελεί σήμερα πρότυπο υπηρεσίας που παρέχεται δωρεάν στους πελάτες που έχουν ασφαλισμένο το όχημά τους με την CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που έχετε αντιμετωπίσει στην εταιρία και πως την διαχειριστήκατε; 
Η περιπέτεια του Μαρτίου του 2013 και οι επιπτώσεις στην οικονομία και ευρύτερα στην κοινωνία δημιούργησαν για εμάς μία μεγάλη πρόκληση. Σήμερα, δυόμισι χρόνια μετά, νοιώθουμε ικανοποίηση που καταφέραμε να δικαιώσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας. Και αυτό το πετύχαμε με νέα επιχειρηματική στρατηγική, με τη δύναμη του Γαλλικού πολυεθνικού κολοσσού της CNP Assurances  όπου ανήκουμε και με τη γνώση, το ζήλο και τον επαγγελματισμό των εργαζομένων και συνεργατών μας. 

Μάθαμε πολλά σε αυτό το διάστημα. Μέσα από μία δυσκολία μπορείς να βγεις πιο δυνατός. Και αυτό έχει ειδική αξία. 

Αντιλαμβάνομαι ότι στην ασφαλιστική αγορά γενικού κλάδου υπάρχει ένας διάλογος αναφορικά με την πληρωμή των ασφαλίστρων. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η εν λόγω συζήτηση και πόσο θεωρείτε ότι μπορεί να αλλάξει την αγορά;
Αυτό πραγματικά είναι ένα θέμα που ενδιαφέρει την αγορά και υπάρχει σε εξέλιξη ανοικτός διάλογος με όλους τους εμπλεκομένους.  Στόχος είναι να βρεθεί μια μεθοδολογία πληρωμής των ασφαλίστρων έτσι ώστε οι Ασφαλιστικές Εταιρείες και οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές να μην  μένουν εκτεθειμένοι και την ίδια στιγμή ο πελάτης να διευκολύνεται με την τμηματική πληρωμή των ασφαλίστρων του.

Αν και αρχικά η εφαρμογή της νέας μεθοδολογίας μπορεί να προκαλέσει κάποιες δυσκολίες, τελικά, σε βάθος χρόνου, μόνο οφέλη θα προκύψουν για όλους. 
 

Εταιρικό προφίλ

H CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ιδρύθηκε το 1981. Η αναγνώριση και η καταξίωση στην κυπριακή αγορά είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας και αφοσίωσης των ανθρώπων της, οι οποίοι εκφράζουν και κάνουν πράξη καθημερινά τη στρατηγική της. Σημαντικός παράγοντας επιτυχίας, είναι η συνεχής αξιοποίηση των δυνατοτήτων της σύγχρονης τεχνολογίας, τα 138 άτομα προσωπικό και οι πέραν των 300 συνεργατών και αντιπροσώπων σε όλες τις πόλεις της Κύπρου και η παροχή ολοκληρωμένων πρωτοποριακών ασφαλιστικών λύσεων που καλύπτουν τις ασφαλιστικές ανάγκες του ιδιώτη και του επιχειρηματία.

Τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στη Λεωφόρο Ακροπόλεως 17 στην Λευκωσία. Είναι ένα νέο υπερσύχρονο κτήριο (CNP CYPRUS) όπου επίσης στεγάζει και την αδελφή εταιρία CNP CYPRIALIFE που δραστηριοποιείται στον κλάδο ζωής και ατυχημάτων.

Η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ είναι μέλος του διεθνούς Γαλλικού ασφαλιστικού κολοσσού CNP ASSURANCES, με παρουσία σε 11 χώρες, πάνω από 160 χρόνια εμπειρίας στην ασφαλιστική αγορά, 31 δισεκατομμύρια ετήσιο κύκλο εργασιών και 27 εκατομμύρια ασφαλισμένους.

Μετά και τη στρατηγική συνεργασία με το γαλλικό ασφαλιστικό κολοσσό CNP ASSURANCES S.A., η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ όχι μόνο διατήρησε ηγετική θέση στην κυπριακή ασφαλιστική αγορά, αλλά ταυτόχρονα βελτίωσε την ποιότητα των υπηρεσιών της και ενδυνάμωσε την κερδοφορία της. Δίνουμε έμφαση στην ποιότητα των εργασιών και των αποτελεσμάτων μας, με τον πελάτη στο επίκεντρο όλων των ενεργειών μας.

Δειτε Επισης

Επίσκεψη Σκουρίδη και ενίσχυση συνεργασίας με ΗΠΑ σε επιστήμη, έρευνα, καινοτομία και επιχειρηματικότητα
Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
Επεκτείνει τις συνεργασίες του με ακαδημαϊκά ιδρύματα στην Ασία το ΤΕΠΑΚ-Συμφωνίες με τρία κινέζικα πανεπιστήμια
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Η δυναμική της Λευκωσίας και οι επενδυτικές ευκαιρίες που κάνουν τη διαφορά
23ο Συνέδριο Leadership and HR Management: Ηγεσία, ταλέντο και ανθρώπινο δυναμικό (video)
VTTI: Τα δέκα χρόνια στην Κύπρο και η μεγαλύτερη ξένη άμεση επένδυση στον τομέα της ενέργειας στη χώρα
Ημερίδα «20 χρόνια ανίχνευσης ακοής» από το Κέντρο Προληπτικής Παιδιατρικής «Αμερίκος Αργυρίου»