Γ. Ζερβίδης: Οι Κύπριοι millennials και τα brands

Οι νέοι σήμερα γνωστοί και ως millennials, δηλαδή τα άτομα ηλικίας από 18 μέχρι 35 ετών, περισσότερο από ποτέ, επιζητούν εμπειρίες που θα τους φέρουν πιο κοντά στην ευτυχία. Το πώς ζουν σήμερα και το τι εμπειρίες βιώνουν, θα έχει καταλυτικές επιρροές στην υπόλοιπη τους ζωή.

Σύμφωνα με τον Marketing & Brand Strategist, Ιδρυτή και Διευθύνων Σύμβουλο του Cyprus Marketing Youth Society (Cy.M.Y.S.), Γιώργο Ζερβίδη, οι Κύπριοι millennials είναι πραγματιστές, έξυπνοι και μορφωμένοι και θέλουν να ζήσουν εμπειρίες εδώ και τώρα και δεν επηρεάζονται εύκολα από τις παραδοσιακές πρακτικές μάρκετινγκ.

Τι χαρακτηρίζει τους Κύπριους νέους και σε ποιες κύριες ομάδες θα τους χωρίζατε μιλώντας ως marketeer;

Οι Κύπριοι millennials σύμφωνα με την περσινή έρευνα του Cy.M.Y.S. αγαπούν την τεχνολογία και το online shopping, ψωνίζοντας ρούχα, ηλεκτρονικές συσκευές και υπηρεσίες ψυχαγωγίας. Αναζητούν κουπόνια και προσφορές πριν πραγματοποιήσουν τις διαδικτυακές τους αγορές, ενώ εμπιστεύονται τις εταιρείες που έχουν προγράμματα πιστότητας.

Ειδικότερα, οι Κύπριοι millennials είναι πραγματιστές, έξυπνοι, μορφωμένοι και θέλουν να ζήσουν εμπειρίες εδώ και τώρα. Ζουν δηλαδή τη στιγμή αν και δηλώνουν αγχωμένοι και απαισιόδοξοι για το μέλλον λόγω της οικονομικής κατάστασης. Δεν βλέπουν τηλεόραση, δεν επηρεάζονται εύκολα από τις παραδοσιακές πρακτικές μάρκετινγκ, είναι παθιασμένοι χρήστες των social media, ζουν και αναπνέουν με την τεχνολογία την οποία και εμπιστεύονται και κυκλοφορούν με ένα smartphone στην τσέπη. Αν και η τιμή παίζει σημαντικό ρόλο στις αγορές τους η ποιότητα είναι η υπέρτατη αξία γι’ αυτούς. Αναζητούν την έμπνευση και απαιτούν ειλικρίνεια στις σχέσεις τους. Και αυτό αφορά και τις μάρκες που θέλουν να τους κερδίσουν. 

Αν θα τους χώριζα κάπως θα ήταν ηλικιακά, δηλαδή 18-24 και 25-35 λόγω του μεγάλου ηλικιακού φάσματος που τους χωρίζει, που συνεπάγεται διαφορετικές παραστάσεις αλλά ίσως και προσεγγίσεις από τους ανθρώπους του μάρκετινγκ. 


Θεωρείτε πως στην Κύπρο υπάρχουν brands που στρατηγικά διαχωρίζουν την προσέγγισή τους ώστε να απευθύνονται συγκεκριμένα στα κοινά των νέων ή υστερούμε σε αυτό το κομμάτι;

Θεωρώ πως γίνονται σοβαρές και αξιόλογες προσπάθειες από ορισμένα brands αλλά έχουμε ακόμη δρόμο. Πρέπει τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών να στελεχωθούν και με άτομα της νέας γενιάς για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις.

Δεν αρκεί να είμαστε τρεις, τέσσερις σαραντάρηδες και πενηντάρηδες σε ένα τμήμα μάρκετινγκ και επειδή γνωρίζουμε τη θεωρία του σύγχρονου μάρκετινγκ ή επειδή διατηρούμε λογαριασμό στο facebook να θεωρούμε ότι καταλαβαίνουμε τους νέους και ότι μπορούμε να ανοίξουμε γραμμή επικοινωνίας μαζί τους.

Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για τις ηλικίες που προσεγγίζονται πιο δύσκολα από κάθε άλλη στο μάρκετινγκ. Οι νέοι αυτοί δεν είναι προβλέψιμοι ως προς το τι θέλουν αλλά και επικοινωνιακά δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι. Όπως κατέδειξαν τα αποτελέσματα και της περσινής μας έρευνας οι καταναλωτές που εμπίπτουν σε αυτό το ηλικιακό φάσμα μας εκπλήττουν με τον τρόπο σκέψης αλλά και τα κριτήρια προτίμησης και αγοράς προϊόντων.

Σίγουρα οι marketeers που θέλουν να κερδίσουν τη συγκεκριμένη γενιά πρέπει να γίνουν “social”. Το 80% των Millennials συμβουλεύεται την άποψη των φίλων του. Στη συνέχεια, μοιράζονται την εμπειρία και τη γνώση τους στα social media. Τα brands πρέπει να προσφέρουν τη δυνατότητα στους εκπροσώπους της γενιάς να κοινοποιούν τα σχόλια και τις εντυπώσεις τους για τα προϊόντα που πουλάνε. Δεν αρκεί όμως αυτό. Πρέπει να τους κάνουμε να μας εμπιστευτούν και γιατί όχι να τους κάνουμε να ταυτιστούν μαζί μας.  Εδώ υπάρχει μεγάλο κενό και είναι γι’ αυτό το λόγο που πρέπει να εμπιστευτούμε τους νέους στα τμήματα μάρκετινγκ. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος της δημιουργίας του Cy.M.Y.S. εξάλλου. Να καλύψει αυτό το κενό στην αγορά. 

Ως καλός γνώστης της κυπριακής αγοράς πώς θα αξιολογούσατε το «branding» των κυπριακών brands και την στοχοθέτηση τους στην επίτευξη αυτού που αποκαλούμε ικανοποίηση ή ευτυχία μιλώντας πάντα για τους νέους;

Δεν είναι εύκολο πράγμα η επίτευξη αυτού του στόχου. Πρέπει να υπάρχει συνειδητός στόχος και συγκεκριμένη στρατηγική που να αρχίζει από το σχεδιασμό του προϊόντος να διαπερνά όλα τα στάδια και να καταλήγει στην τελική επικοινωνία και τα σημεία επαφής με τον καταναλωτή. Δεν επιτυγχάνεται αυτό το πράγμα από την μια μέρα στην άλλη. Εντοπίζω όμως κυπριακά Brands τα τελευταία χρόνια συνειδητά να ακολουθούν αυτή την κατεύθυνση με αξιόλογες προσπάθειες. Ο χρόνος θα δείξει αυτούς που πέτυχαν κι αυτούς που έμειναν στην προσπάθεια. 

Τον τελικό λόγο όμως για την αξιολόγηση αυτή τον έχουν οι νέοι, έτσι θα ήταν καλό να περιμένουμε μέχρι την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας για να πάρουμε απαντήσεις. Γι’ αυτό όσοι ενδιαφέρονται ραντεβού στο θεατράκι της Cyta την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου στις 17:00, δηλώνοντας πρώτα συμμετοχή στο www.imhbusiness.com.

Κύριε Ζερβίδη ποιοι πρέπει να παρακολουθήσουν το συνέδριο και τι να περιμένουν να αποκομίσουν από αυτό;

Το συνέδριο με τίτλο «Τα brands στο κυνήγι της ευτυχίας» αφορά όλους όσους άμεσα ή έμμεσα στοχεύουν στις ηλικίες 18 - 35. Θεωρώ ότι διαφημιστές, διαφημιζόμενοι, άνθρωποι του μάρκετινγκ γενικά και επικοινωνιολόγοι θα φύγουν σοφότεροι από την παρουσίαση ως προς το πώς μπορούμε να κερδίσουμε τους νέους αλλά και να τους γοητεύσουμε ώστε να τους δώσουμε στιγμές ευτυχίας.

Θα διερευνήσουμε αν τα brands μπορούν να παίξουν αυτό το ρόλο αλλά θα δούμε και πώς οι Κύπριοι νέοι αντιδρούν σε αυτή την προοπτική μέσω των αποτελεσμάτων της έρευνας μας.

Για το πρόγραμμα, εγγραφή και περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση του Cy.M.Y.S. κάντε κλικ εδώ.

 

Οργανωτής: Cy.M.Y.S., Στρατηγικός Συνεργάτης Cy.M.Y.S.: Cytamobile-Vodafone. Χορηγοί Cy.M.Y.S.: Ελληνική Τράπεζα και Φώτος Φωτιάδης Διανομείς. Χορηγοί Έρευνας: IMR/University of Nicosia. Υποστηρικτής Cy.M.Y.S.: Cytanet. Συντονισμός: IMH.

Γενικές πληροφορίες ΙΜΗ: τηλ.: 22505555, email: events@imhbusiness.com, online registration: www.imhbusiness.com

Δειτε Επισης

Παγκόσμια διάκριση για τη Δέσποινα Πολυβίου στις εξετάσεις επαγγελματικού επιπέδου του ICAEW
Παρουσίαση βιβλίου «Σπύρος Κυπριανού: Στη μάχη της ιστορίας όπως την έζησα 1932-1959»
Nobu Matshuhisa: Η αγάπη του για την κυπριακή κουζίνα και η επέκταση στην Ευρώπη
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Το κτίσιμο μιας επιχειρηματικής αυτοκρατορίας και η τεράστια κοινωνική προσφορά
Έφυγε από την ζωή ο Έλληνας εφοπλιστής και επιχειρηματίας Βαρδής Βαρδινογιάννης
Διευθύντρια για πολυμερείς υποθέσεις στο DG TRADE η Μυρτώ Ζαμπάρτα-Διορίστηκε από την Κομισιόν
Η fashion designer Βασιλική Χαρίτωνος στο 1ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού Αναπηρίας DIS
Ο ιδρυτής της M. Residence Νικόλας Μιχαλιάς στη λίστα «40 under 40» του Fortune Greece-«Είναι ένας πρωτοπόρος»
Ο Νικόλας Στρατής, μέλος του ICAEW, στην υψηλού κύρους επιτροπή IFAC Young Leaders Collective
Κυκλοφόρησε η βιογραφία της Ζέτας Αιμιλιανίδου-H χαρισματική προσωπικότητα και το σημαντικό της έργο