Νέο ηλεκτρικό τετράθυρο από την Porsche
08:30 - 17 Σεπτεμβρίου 2015
Ένα πρωτότυπο όχημα παρουσίασε η Porsche στο περίπτερο της, στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Πρόκειται για το Mission E, ένα πανέμορφο, λευκό sedan με τέσσερις πόρτες και πλήρως ηλεκτρική λειτουργία.
Σχεδιαστικά το Mission E δεν κρύβει την σπορ διάθεση του. Φαρδύ και εντυπωσιακά χαμηλό με συνολικό ύψος 130cm δείχνει έτοιμο να επιτεθεί σε κάθε είδους άσφαλτο. Οι καμπύλες κυριαρχούν ενώ καταφέρνει να είναι αεροδυναμικό χωρίς βοηθήματα που χαλούν την σχεδίαση.
Η καμπίνα έχει τέσσερις αυτόνομες θέσεις. Στο ταμπλό κυριαρχεί ο μινιμαλισμός, χωρίς όμως να λείπουν τα σύγχρονα στοιχεία συνδεσιμότητας. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν με ανάποδη από το συνηθισμένο φορά, μια λύση που με αργά βήματα, βλέπουμε όλο και συχνότερα.
Η Porsche εξέλιξη το ηλεκτρικό σύστημα χρησιμοποιώντας την εμπειρία της από τους αγώνες αλλά και την 919 Hybrid. Το Mision E χρησιμοποιεί δυο ηλεκτρικούς κινητήρες παραπλήσιους με του αγωνιστικού, που αποδίδουν πάνω από 600 Ps. αυτό έχει σαν αποτέλεσμα εκρηκτικές επιδόσεις με τα πρώτα 200 km/h να έρχονται σε λιγότερο από 12sec., μια εντυπωσιακή επίδοση. Το σύστημα τετρακίνησης περιέχει το σύστημα Porsche Torque Vectoring, που μοιράζει την ροπή ανεξάρτητα σε κάθε τροχό, και που συνεργάζεται με το σύστημα τετραδιεύθυνσης. Ο συνδυασμός των παραπάνω τεχνολογιών επιτρέπουν στο Mision-E να είναι εκπληκτικά γρήγορο ακόμα και σε μια πίστα. Η εταιρία μάλιστα αναφέρει πως το μοντέλο είναι ικανό να καλύψει ένα γύρο στην πίστα του Nurburgring, σε λιγότερο από 8min.
Μια ευχάριστη έκπληξη είναι η δυναότητα φόρτισης της μπαταρίας κατά 80% σε 15 λεπτά, η οποία πραγματοποιείται απο ενα άνοιγμα πίσω απο το εμπρός φτερό, όπως φαίνεται στην φωτογραφία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως η εταιρία εξέλιξη μια τεχνολογία, όπου το μοντέλο δουλεύει στα 800 Volt, νούμερο διπλάσιο από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου και του Tesla Model S. Αυτό συνεπάγεται μικρότερο χρόνο φόρτισης αλλά και λιγότερο βάρος μιας και χρησιμοποιούνται μικρότερα καλώδια. Έτσι με το σύστημα που η εταιρία ονομάζει "Porsche Turbo Charging” το μοντέλο μπορεί να καλύψει περίπου 400 km με μια φόρτιση που κρατά 15 λεπτά, ενώ η αυτονομία ξεπερνά τα 500 Km με πλήρως φορτισμένη μπαταρία.
Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου, ανάμεσα στους δυο άξονες για καλύτερη κατανομή βάρους. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από μια μίξη αλουμινίου, χάλυβα και ανθρακονημάτων. Ακόμα και οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα! Η διάσταση τους είναι εντυπωσιακή με 21in εμπρός και 22in πίσω.
Παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα πρωτότυπο πιστεύουμε πως η επόμενη γενιά Panamera θα δανειστεί σχεδιαστικά στοιχεία από το Mission E, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και μια έκδοση παραγωγής με παρόμοια τεχνικά χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ: capital.gr