powered by

Κ. Τσεμπερλίδου: Οι millennials αναζητούν εμπειρίες, όχι υλικά αγαθά

Οι μάρκες που δεν τηρούν έμπρακτα αυτό που θεωρητικά υπόσχονται ή που δεν σέβονται τους καταναλωτές - πελάτες τους, μακροχρόνια, χάνουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους δηλώνει η συγγραφέας, inspirational speaker, blogger, πρώην Πρόεδρος Δ.Σ. της ΑΔΕΛ/Saatchi & Saatchi και δημιουργός του site www.tsemperlidou.gr, Κατερίνα Τσεμπερλίδου. 

Σε συνέντευξή της στο InBusinessNews η κ. Τσεμπερλίδου σημείωσε πως οι νέοι σήμερα γνωστοί και ως millennials, δηλαδή τα άτομα ηλικίας από 18 μέχρι 35 ετών, βλέπουν τη ζωή σαν μια ευκαιρία για ευτυχία για αυτό αναζητούν εμπειρίες, όχι υλικά αγαθά για αυτό και τα brands που τους προσφέρουν εμπειρίες είναι πιο δημοφιλή.

Κυρία Τσεμπερλίδου τι σημαίνει ευτυχία για ένα νέο σήμερα και πώς συγκρίνεται με το τι σήμαινε ευτυχία σε παλαιότερα χρόνια;

Κάθε γενιά μεγαλώνει σε διαφορετικό κοινωνικό πολιτικό, οικονομικό περιβάλλον. Οι προηγούμενες γενιές έβρισκαν την ευτυχία μέσα από την επιτυχία και συγκεντρώνοντας υλικά αγαθά. 

Η γενιά Y ή millennials, που είναι και το θέμα του συνεδρίου μας, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν από το 1980 ως το 1997, μεγάλωσε σε μια περίοδο με 3 χαρακτηριστικά.
•    Τη διεθνή οικονομική κρίση.
•    Την απόλυτη κυριαρχία της τεχνολογίας.
•    Τη διαμόρφωση μιας χαώδους αγοράς με εκατομμύρια μάρκες και επιλογές. 

Οι millennials βλέπουν τη ζωή σαν μια ευκαιρία για ευτυχία. Γι’ αυτό το σύνθημά τους είναι YOLO (You Only Live Once). Γι’ αυτό αναζητούν εμπειρίες, όχι υλικά αγαθά, όπως οι προηγούμενοι. Αναζητούν το νόημα της ζωής και τις μικρές χαρές που τους προσφέρουν καθημερινές δόσεις ευτυχίας. 

Οι μάρκες που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με τους εκπροσώπους της γενιάς αυτής, τους κάνουν ευτυχισμένους. Τους τροφοδοτούν επίσης με εμπειρίες ικανές να δημιουργήσουν τις προσωπικές τους ιστορίες που θα αφηγηθούν, στη συνέχεια, στα κοινωνικά δίκτυα. 

Ποια brands ανά το παγκόσμιο θεωρείτε «πρωταθλητές» στην στρατηγική που εφαρμόζουν για την προσέλκυση και διατήρηση του ενδιαφέροντος των νέων; Παρακαλώ αναφέρετέ μας και ελληνικά brands αν θεωρείτε πως υπάρχουν και συγκεκριμένα παραδείγματα.

Οι πιο αγαπημένες μάρκες με τα πιο ισχυρά μερίδια στη γενιά των millennials είναι πολλές εταιρίες τεχνολογίας, μάρκες παπουτσιών με πρώτη τη Nike και η ηλικίας 125 ετών και πάντα γεμάτη νεανική αισιοδοξία, Coca-Cola. Η πρώτη εικοσάδα μαρκών συμπληρώνεται από εταιρίες ρούχων και από καταστήματα retail.

Στην Ελλάδα, όπως θα αναφέρω στην παρουσίασή μου, οι διεθνείς μάρκες που ανέφερα συμπληρώνονται από την Amita Motion, «Χορηγός Θετικής Ενέργειας» και το Νερό Ζαγόρι, «Το καλό μέσα μας».

Πιστεύετε πως όλα τα brands μπορούν να απευθυνθούν στους νέους ή σωστά κάποια τους αφήνουν εκτός του target audience τους; 

Όλες οι μάρκες που λένε την αλήθεια στους καταναλωτές, είναι έντιμες, και γι’ αυτό, αγαπητές. Αν ταιριάζουν με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία των millennials, υπηρετούν όλη τη γενιά, αφού όχι μόνο την κάνουν ευτυχισμένη αλλά και βελτιώνουν τη ζωή τους. Απλά, μερικές κατηγορίες προϊόντων, παρότι χρησιμοποιούνται από αυτή τη γενιά, δεν είναι τόσο “σέξι” όσο άλλες. Δηλαδή και μια οδοντόπαστα και η Coca-Cola βελτιώνουν εξίσου τη ζωή των Millennials και σίγουρα τους κάνουν πιο ευτυχισμένους, (είτε το υπόσχονται είτε όχι), αλλά το ενδιαφέρον και η ταύτιση του κοινού διαφέρει.

Μπορούμε να μιλήσουμε για «ηθική» στα brands και πώς αυτό μεταφράζεται στη στρατηγική τους;

Οι μάρκες που δεν τηρούν έμπρακτα αυτό που θεωρητικά υπόσχονται ή που δεν σέβονται τους καταναλωτές/πελάτες τους, μακροχρόνια, χάνουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους.

Πού οριοθετείται η «λογική» ευτυχία όταν προέρχεται από υλιστικά πράγματα και τις εντυπώσεις που αφήνουν τα brands;

Τα brands είναι υλικά αγαθά ή υπηρεσίες ή εταιρίες. Δεν είναι κάτι άυλο. Αλλά υπόσχονται άυλες αξίες. Όπως ψυχολογική και συναισθηματική ικανοποίηση. Αν συμβάλλουν στην ευτυχία των Millennials, αν βελτιώνουν τη ζωή τους, ειδικά δείχνοντας μια υπεύθυνη κοινωνική στάση και βοηθώντας τους να διαλέξουν ανάμεσα στις χαώδεις, ελεύθερες επιλογές, τότε αυτές οι μάρκες επιτυγχάνουν.  

Με ποιες προσδοκίες να έρθουν οι σύνεδροι στο συνέδριο «Tα brands στο κυνήγι της ευτυχίας»;

Την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου, στο θεατράκι της Cyta, θα περάσουμε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον απόγευμα μιλώντας για τις νέες τάσεις στην κοινωνία και στο μάρκετινγκ. Τι πιο ενδιαφέρον από το να έχουμε σαν θέμα μας το ευχάριστο θέμα που κυριαρχεί και στους δύο τομείς: την ευτυχία!

Η ευτυχία είναι η νέα επιτυχία. Είναι το αγαπημένο μου θέμα, γι’ αυτό έχω γράψει 5 βιβλία!

 

Πληροφορίες 
Οι εγγραφές στην εκδήλωση έχουν ολοκληρωθεί λόγω πληρότητας των θέσεων. Για το πρόγραμμα και περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση του Cy.M.Y.S. κάντε κλικ εδώ.

Οργάνωση: Cy.M.Y.S., Στρατηγικός Συνεργάτης Cy.M.Y.S.: Cytamobile Vodafone. Χορηγοί Cy.M.Y.S.: Ελληνική Τράπεζα και Photos Photiades Distributors. Χορηγός Έρευνας: IMR/University of Nicosia. Χορηγός Εκδήλωσης: Pizza Hut. Υποστηρικτής Cy.M.Y.S.: Cytanet. Συντονισμός: IMH. Για περισσότερες πληροφορίες: ΙΜΗ: τηλ.: 22505555.

Δειτε Επισης

Επίσκεψη Σκουρίδη και ενίσχυση συνεργασίας με ΗΠΑ σε επιστήμη, έρευνα, καινοτομία και επιχειρηματικότητα
Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
Επεκτείνει τις συνεργασίες του με ακαδημαϊκά ιδρύματα στην Ασία το ΤΕΠΑΚ-Συμφωνίες με τρία κινέζικα πανεπιστήμια
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Η δυναμική της Λευκωσίας και οι επενδυτικές ευκαιρίες που κάνουν τη διαφορά
23ο Συνέδριο Leadership and HR Management: Ηγεσία, ταλέντο και ανθρώπινο δυναμικό (video)
VTTI: Τα δέκα χρόνια στην Κύπρο και η μεγαλύτερη ξένη άμεση επένδυση στον τομέα της ενέργειας στη χώρα
Ημερίδα «20 χρόνια ανίχνευσης ακοής» από το Κέντρο Προληπτικής Παιδιατρικής «Αμερίκος Αργυρίου»