Ναυτιλιακή Κύπρος 2015: Στο επίκεντρο το e-shipping
16:39 - 15 Σεπτεμβρίου 2015
Το σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον της διεθνούς ναυτιλίας βρέθηκε στο επίκεντρο των εργασιών του διεθνούς εμβέλειας Συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2015» την Τρίτη 15/9, το οποίο διεξάγεται στη Λεμεσό για δευτέρη συνεχόμενη μέρα με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών και πέραν των 700 ναυτιλιακών παραγόντων από όλο τον κόσμο.
Ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας Αντρέας Χρυσοστόμου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, είπε ότι η συμμετοχή των συνέδρων έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και αυτό δείχνει ότι «έχουμε γίνει πλέον ένα ώριμο συνέδριο που ο ναυτιλιακός κόσμος ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει κάθε δύο χρόνια», αποκομίζοντας χρήσιμες γνώσεις στο πεδίο της ναυτιλίας.
Ο κ. Χρυσοστόμου είπε ότι το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας έχει ήδη αρχίσει την υλοποίηση της μελέτης για το μέλλον της ναυτιλίας στην Κύπρο που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών, Συγκοινωνιών και Έργων και σκοπό έχει την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κυπριακού ναυτιλιακού τομέα. Έκανε, επίσης, ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για την ανάπτυξη και ενδυνάμωση του ρόλου της κυπριακής ναυτιλίας στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς.
Η δεύτερη μέρα των εργασιών του Συνεδρίου επικεντρώθηκε στην εξέταση ορισμένων στοιχείων που επηρεάζουν τις ρυθμιστικές αποφάσεις στη διεθνή ναυτιλία καθώς επίσης και με τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας σήμερα σε σχέση με την αυξανομένη χρήση ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου.
Η ατζέντα του Συνεδρίου ήταν διαμορφωμένη σε δύο θεματικές ενότητες, η πρώτη με θέμα “Επηρεάζουν οι ναυτιλιακοί παράγοντες αποφάσεις?" (Do Shipping people influence decisions?") και η δεύτερη με θέμα “e-shipping".
Συντονιστής της πρώτης ενότητας ήταν ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας Ανδρέας Χρυσοστόμου, με ομιλητές τον Παύλο Κυπριανού, Διευθυντή Εξωτερικών Σχέσεων της εταιρείας Grimaldi Group, τον Pierre-Yves Cousteau, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Cousteau, τον Peter Hinchliffe, Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητήριου (ICS) και τον John Maggs, Πρόεδρο του Συνασπισμού Clean Shipping.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης οι διακεκριμένοι ομιλητές επικεντρώθηκαν στη διαδικασία λήψης ρυθμιστικών αποφάσεων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο βαθμό συμμετοχής και στη βαρύτητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας στη διαδικασία λήψης ρυθμιστικών αποφάσεων στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία σε ορισμένες περιπτώσεις, ανάλογα με τη φύση του θέματος και τις πολιτικές αποφάσεις που έχουν ληφθεί, μπορεί να έχει καθοριστικό ρόλο στη λήψη ρυθμιστικών αποφάσεων. Οι ομιλητές περαιτέρω εξέφρασαν διάφορες ανησυχίες για τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί τα τελευταία χρόνια για ορισμένα περιβαλλοντικά θέματα σε σχέση με τη ναυτιλία, αμφισβήτησαν τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την επίτευξη αυτών των αποφάσεων και διερωτήθηκαν αν οι σχετικοί στόχοι επιτεύχθηκαν.
Περαιτέρω, οι ομιλητές σημείωσαν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία να πρέπει να ενεργεί προληπτικά υιοθετώντας τις καλύτερες πρακτικές. Επιπρόσθετα, οι ομιλητές δήλωσαν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να συντονίσει τις προσπάθειες της για να πείσει την κοινή γνώμη ότι προσδίδει μεγάλη σημασία στα περιβαλλοντικά θέματα.
Στο δεύτερο μέρος της συζήτησης με θέμα την εφαρμογή ηλεκτρονικής τεχνολογίας στη θαλάσσια ναυσιπλοΐα “e-shipping", συντονιστής ήταν ο Edwin Lampert, Διευθύνων Συντάκτης του Ομίλου Riviera Maritime Media Ltd με ομιλητές τον Σωκράτη Θεοδοσίου, Διευθύνων Σύμβουλο του Ομίλου Tototheo, την Jacqueline Smith, Συντονίστρια για θέματα ναυτιλίας στην Διεθνή Ομοσπονδία Εργατών Μεταφορών (ITF) και τον Robert Gluffra, Πρόεδρο της Ομάδας Γενικής Πολιτικής της Διεθνής Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS).
Οι ομιλητές εξέτασαν τις επιπτώσεις των ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου στα πλοία σε σχέση με τη ναυσιπλοΐα, τους ναυτικούς, την ασφάλεια και την προστασία των πλοίων. Οι ομιλητές ανέφεραν ότι το “e-shipping" θα πρέπει να πηγάζει από τις ανάγκες των χρηστών και όχι από τις ανάγκες των ρυθμιστών ή των τεχνολόγων.
Επιπλέον, οι ομιλητές ανέφεραν ότι η επιτυχία του “e-shipping" θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την εμπλοκή όλων των ενδιαφερομένων μερών και ιδιαίτερα των ναυτικών κατά την ανάπτυξη αλλά και κατά την εφαρμογή του “e-shipping". Επιπρόσθετα, τόνισαν ότι ο στόχος του “e-shipping" δεν είναι η αντικατάσταση των ναυτικών στα πλοία αλλά η ενίσχυση τους με σκοπό να παίρνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις κάνοντας τα πλοία πιο ασφαλή και πιο αποδοτικά.
Τέλος, οι ομιλητές σημείωσαν ότι παρά τις μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις το “e-shipping" δεν έχει ακόμα ωριμάσει και θα πρέπει να γίνουν περαιτέρω μελέτες ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη διατήρηση της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο που είναι ζωτικής σημασίας για το πλοίο και τις λιμενικές εγκαταστάσεις.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ