Powered by

Έσοδα 120 εκατ. ευρώ από το γαμήλιο τουρισμό

Ανθεί η βιομηχανία του γαμήλιου τουρισμού στην Κύπρο. Ο γαμήλιος τουρισμός αποτελεί σημαντικό προϊόν με σταθερή και ανοδική πορεία, με μέσο όρο 8 χιλιάδες τελετές ανά έτος και σημαντική συνεισφορά στο σύνολο των τουριστικών εσόδων. Εκτιμάται ότι συνεισφέρει στο 6% των τουριστικών εσόδων.

Η Κύπρος ως το νησί του έρωτα και της Αφροδίτης έχει προοπτικές για αλματώδη ανάπτυξη σε αυτό το κομμάτι του τουρισμού. Μάλιστα μέσα στους στόχους του ΚΟΤ είναι η διεύρυνση και καθιέρωση νέων χώρων τέλεσης γάμων για την υλοποίηση νέων θεματικών γαμήλιων κατηγοριών και δη που να έχουν σχέση με τη θεά Αφροδίτη που άμεσα σχετίζεται με το γαμήλιο προϊόν. Η Πέτρα του Ρωμιού μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ξένων και ελκύει τον μεγαλύτερο όγκο τουριστών, καθώς σύμφωνα με τον μύθο από το εν λόγω σημείο αναδύθηκε η Θεά Αφροδίτη. Επιπρόσθετα, η Κύπρος είναι σε κοντινότερη απόσταση από άλλους εξωτικούς προορισμούς.

Πρώτη η Πάφος στους γάμους

Σύμφωνα με τα στοιχεία των δημοτικών αρχών, το 2014 τελέστηκαν περίπου 8 χιλιάδες γάμοι. Πρώτη το 2014 στην τέλεση γάμων ήταν η επαρχία της Πάφου με ποσοστό 31% και ακολουθεί η Λάρνακα με 28% και η Αμμόχωστος με 25%. Χαμηλότερους αριθμούς παρουσιάζουν η Λεμεσός (9%) και η Λευκωσία (7%). Κύρια αγορά από την οποία η Κύπρος κερδίζει κοινό για γαμήλιο τουρισμό είναι η Βρετανία. Σχεδόν πέντε στους δέκα γάμους που τελούνται στην Κύπρο είναι από Βρετανούς πολίτες και ακολουθούν οι αγορές του Ισραήλ, του Λίβανου και της Ρωσίας.

Οι λόγοι που οι γάμοι στο εξωτερικό γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς είναι επειδή τα ζευγάρια επιθυμούν να συνδυάσουν το γάμο τους και το μήνα του μέλιτος με κάτι διαφορετικό και με καλές καιρικές συνθήκες. Σημαντικός παράγοντας επίσης είναι και το κόστος. Στο Ηνωμένο Βασίλειο το μέσο κόστος ενός γάμου είναι 21.939 λίρες, ενώ στο εξωτερικό η τελετή κοστίζει 7.000 με 8.000 λίρες.

Η βιομηχανία του γάμου

Οι χιλιάδες γάμοι που τελούνται στο νησί μας δεν συνεισφέρουν μόνο στη βιομηχανία των γάμων π.χ. διακοσμήσεις, ανθοπωλεία, ζαχαροπλαστεία κλπ. Ο γαμήλιος τουρισμός αποτελεί προϊόν με σημαντικά έσοδα τόσο για τις Δημοτικές Αρχές, (αρμόδιες για την έκδοση αδειών), όσο και για τις λοιπές τουριστικές και άλλες επιχειρήσεις. Οι τουρίστες επισκέπτονται το νησί μας, είτε για να τελέσουν το γάμο τους, είτε ως φίλοι και συγγενείς, που θα παραστούν στην τελετή και στο γαμήλιο γλέντι.

Το σλόγκαν MarryMeCyprus

Σύμφωνα με την Τουριστική Λειτουργό Αντιγόνη Καποδίστρια, το καθιερωμένο σλόγκαν MarryMeCyprus αποτελεί πλέον τη νέα ταυτότητα του προϊόντος, κατατάσσοντας την Κύπρο ανάμεσα στους γαμήλιους προορισμούς για διοργάνωση πολυτελών γάμων/διακοπών του μέλιτος, με στόχο το κοινό υψηλής εισοδηματικής τάξης και όχι μόνο. Όπως ανέφερε η κ. Καποδίστρια, η Κύπρος ήδη διαθέτει εμπειρία διοργανώσεων γάμων σε τέτοια επίπεδα για τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Παράδειγμα αποτελούν: τα πολυτελή resorts, οι ιστορικοί χώροι όπως μεσαιωνικά κάστρα, μνημεία Αφροδίτης και άλλα για τέλεση ονειρεμένων γάμων, οι γάμοι σε μοναδικές, απομονωμένες παραλίες, οι παραδοσιακοί γάμοι σε γραφικά χωριά της Κύπρου και οι θεματικές γαμήλιες διοργανώσεις.

«Οι απευθείας πτήσεις, οι σταθερές κλιματολογικές συνθήκες, το χαμηλότερο κόστος διοργάνωσης, η εξειδίκευση των επιχειρηματιών στη διοργάνωση γάμων, οι απλές διαδικασίες και η ταύτιση της Κύπρου με τη θεά Αφροδίτη αποτελούν μερικούς από τους λόγους προτίμησης των ξένων για το νησί μας», σημείωσε.

Συμμετοχή της Κύπρου σε εκθέσεις

Ο ΚΟΤ θα συμμετάσχει στις 25-27 Σεπτεμβρίου σε έκθεση γάμων στο Λονδίνο. Φέτος, θα πραγματοποιηθεί επίσης αντίστοιχη έκθεση στη Σκωτία. Ο ΚΟΤ θα συνεχίσει τις προσπάθειες για ανάπτυξη του γαμήλιου προϊόντος και, σε συνεργασία με το Τμήμα Μάρκετινγκ, την προβολή της Κύπρου ως γαμήλιου προορισμού, στις υφιστάμενες αγορές γάμου όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, Ισραήλ και Λίβανο, καθώς επίσης στις ανερχόμενες για γάμους αγορές όπως Ρωσία και Ουκρανία, μέσα από τη συμμετοχή σε εξειδικευμένες εκθέσεις, τη διοργάνωση workshops, τη φιλοξενία εκπροσώπων ΜΜΕ και ταξιδιωτικών πρακτόρων από τις πιο πάνω αγορές εξωτερικού, τη διαφήμιση σε εξειδικευμένο τύπο, την ηλεκτρονική διαφήμιση μέσω της εξειδικευμένης ιστοσελίδας γάμων του Οργανισμού www.marrymecyprus.com.

Δειτε Επισης

Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Ισπανία: «Καμπάνα» 179 εκατ. σε πέντε αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
Γιατί ο ΠΑΣΥΞΕ απέρριψε την μεσολαβητική πρόταση και το μήνυμα Παναγιώτου για τη συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία
Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά