Φτάνοντας σε νέες αγορές μέσω του Digital Marketing

Η ψηφιακή επανάσταση των τελευταίων χρόνων έχει αγγίξει και εταιρίες που παραδοσιακά δεν είχαν δυνατή παρουσία on-line ή κάποια στρατηγική προώθησης μέσω του Digital Marketing. Τομείς της οικονομίας που θεωρούνταν ως πολύ συντηρητικοί και εκτός «online κλίματος» – όπως ασφαλιστικές εταιρίες, λογιστικά γραφεία, γιατροί και νομικοί – έχουν, πλέον, διαπιστώσει πως πρέπει να στραφούν προς το Digital Marketing ώστε να συντηρήσουν τη θέση τους στη σημερινή αγορά.
Ταυτόχρονα η παγκοσμιοποίηση έχει φέρει σημαντική αλλαγή στο τρόπο που οι άνθρωποί ενημερώνονται, συγκρίνουν και αποφασίζουν να αγοράσουν με τις ανάλογες συνέπειες και στην διακρατική αγορά υπηρεσιών. Ως επακόλουθο, πολλές εταιρίες αντιμετωπίζουν την πρόκληση της επέκτασης πέραν της τοπικής αγοράς όχι μόνο ως ευκαιρία αλλά και ως αναγκαιότητα.
Η στροφή στο Digital Marketing ως αναγκαιότητα για παγκόσμια επέκταση ή απόκτησης διεθνών πελάτων.
Για να γίνει ομαλά η μετάβαση των παραδοσιακά «offline» τομέων στην ψηφιακή εποχή θα πρέπει οι ίδιοι οι marketers να κατανοήσουν πλήρως τις βαθύτερες αξίες του Digital Marketing και πως αυτές θα επηρεάσουν γενικότερα μία εταιρία που προσεγγίζει νέες αγορές και διεθνές πελατολόγιο.
 

Παγκόσμια επέκταση
Είναι δεδομένο ότι η ίδια η φύση του διαδικτύου σημαίνει πως οι όποιες ενέργειες Digital Marketing δεν περιορίζονται πλέον σε μία και μόνο γεωγραφική περιοχή. Θα πρέπει βέβαια να γίνει κατάλληλη στόχευση και localization ώστε να καλύπτει τις αγοραστικές συνήθειες, τις ανάγκες και την κουλτούρα διαφορετικών χωρών.
 

Δημιουργικό υλικό
Το Digital Marketing είναι συνυφασμένο με την οπτική αφήγηση. Οι σύγχρονοι marketers γνωρίζουν πολύ καλά ότι το οπτικό περιεχόμενο τραβάει την προσοχή του κοινού πιο αποτελεσματικά από ένα κομμάτι κείμενου.  Ακόμη και οι επιστημονικές μελέτες συνηγορούν πως αντιδρούμε πολύ περισσότερο σε πιο δημιουργικό περιεχόμενο (Forbes). Γι’ αυτό και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το YouTube έχει γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο search engine μετά το Google. Επίσης όλα τα brands παγκοσμίως προσαρμόζουν τις καμπάνιες τους ώστε να ανταποκρίνονται στις δημιουργικές τάσεις που επικρατούν σήμερα.
 

Γρήγορη αναπροσαρμογή και βελτιστοποίηση
Τα εργαλεία ανάλυσης των αποτελεσμάτων βοηθούν τους marketers να συγκεντρώνουν δεδομένα ανά πάσα στιγμή και να αναπροσαρμόζουν άμεσα την καμπάνια ώστε να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Η ανάλυση των δεδομένων για την αύξηση των αποτελεσμάτων είναι σημαντική για μία επιτυχημένη καμπάνια.

 

Μετρήσιμα αποτελέσματα
Τα μετρήσιμα αποτελέσματα είναι σημαντικά για την επιτυχία μίας εταιρίας και πρέπει να ενσωματώνονται στη στρατηγική του Digital Marketing. Το Digital Marketing είναι μετρήσιμο και επιτρέπει σε μία εταιρία να καθορίσει στόχους και KPI’s που θα προσδιορίσουν κατά πόσο τα επιθυμητά αποτελέσματα (ROI) έχουν επιτευχθεί. Η συνολική επισκεψημότητα σε μία ιστοσελίδα, τα conversion rates, ο ρυθμός επιστροφής των επισκεπτών, το engagement των καταναλωτών, το CAC (κόστος απόκτησης ενός πελάτη), πωλήσεις και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο που είναι σημαντικό για μία επιχείρηση μπορεί να καθοριστεί ως μετρήσιμος στόχος και να αξιολογηθεί.
 Έχοντας τα στοιχεία αυτά μια επιχείρηση μπορεί να αποφασίσει το πώς καλύτερα μπορεί να επενδύσει το προϋπολογισμό μάρκετινγκ της [σε ποιες αγορές, σε ποιες ενέργειες, κλπ].

Micro-Segmentation της αγοράς
Ο διαχωρισμός των πελατών σε μικρά γκρουπ βάσει συγκεκριμένων συμπεριφορών, συνηθειών και άλλων παραγόντων είναι μία πρακτική που οι εταιρίες χρησιμοποιούν και σύμφωνα με την οποία οι marketers προσαρμόζουν τις καμπάνιες και κάνουν την απαραίτητη στόχευση ώστε να βελτιστοποιήσουν το engagement και το interaction των καταναλωτών. Αυτή η τακτική είναι εξαιρετικά σημαντική όταν κάποιος πρέπει να απευθυνθεί σε πληθυσμούς που προέρχονται από διαφορετικές κουλτούρες και έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Τα οφέλη αυτής της τακτικής είναι ότι μπορούν οι marketers να προβλέψουν την απόδοση διαφορετικών campaign σε κάθε ομάδα πληθυσμού και να τις προσαρμόσουν αναλόγως.


Προσαρμοσμένες και προσωποποιημένες ενέργειες
Οι δυνατότητες προσαρμογής και στόχευσης στις στρατηγικές digital marketing που θα ακολουθηθούν είναι άπειρες. Επιπλέον οι ίδιοι οι πελάτες αναμένουν ότι οι καμπάνιες που θα απευθύνονται σε αυτούς θα είναι σχετικές με τις ανάγκες τους. Γι’ αυτό το λόγο οι εταιρίες και τα brands πρέπει να ανταποκρίνονται σε αυτές τις ανάγκες και να βρίσκουν δημιουργικούς τρόπους για να το πράξουν. Σήμερα υπάρχουν τεχνολογίες που μπορούν να υλοποιήσουν ιδέες που μέχρι σήμερα δεν είχαν καν εφαρμοστεί. Οι marketer οφείλουν να χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία για να ικανοποιούν την ανάγκη των καταναλωτών για προσωποποιημένη εμπειρία.


Απεριόριστες συσκευές και πλατφόρμες
Οι ενέργειες Digital Marketing δίνουν την δυνατότητα προσαρμογής σε διαφορετικές συσκευές και πλατφόρμες σε κάθε στάδιο του αγοραστικού κύκλου έτσι ώστε να προσεγγίζονται οι πιθανοί πελάτες αποτελεσματικά. Οι συνήθειες των καταναλωτών στις online αγορές διαφέρουν από αγορά σε αγορά και γι’ αυτό η προσέγγιση των πελατών σε κάθε νέα κατηγορία προϋποθέτει ότι θα πρέπει να εντοπιστεί που βρίσκονται, σε ποια μέσα, ποιες συσκευές χρησιμοποιούν και τότε να καθοριστεί η κατάλληλη στρατηγική βασισμένη σε αυτές τις πληροφορίες.

Δειτε Επισης

Οι Γενικές Ασφάλειες αναθεωρούν τη «Δήλωση Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων»
Δρ. Μαρίνος Σωτηρίου: Ανανωρισμένος όμιλος ο HHG-Κανένας κίνδυνος από τις εξαγορές νοσοκομείων
Η EMBIO Diagnostics βάζει το στίγμα της στη διεθνή σκηνή του GITEX 2024
Action Global Communications: Απέσπασε 10 βραβεία Carob και κατέκτησε την πρωτιά στην κατηγορία Digital με 3 χρυσά βραβεία
Συνεχίζονται οι διαλέξεις της ΕΚΚ σε σχολεία στο πλαίσιο συμμετοχής της στην Παγκόσμια Εβδομάδα Επενδυτή
Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος: Όραμα και αριστεία στην 15η τελετή αποφοίτησης
ΠΔΣ: Θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τις βασικές αρχές που διέπουν το δικηγορικό λειτούργημα
GNOMI Integrated Communications: Κέρδισε την πρωτιά στα Carob Awards 2024
Επιχειρηματική ανάπτυξη με τις ευλογίες… της ΤΝ
Georgios Leontaris: Στρατηγικές διαχείρισης επενδύσεων στο κύμα των παγκόσμιων αλλαγών